Ice | Charakterystyki frakcji w Twierdza Legendy poradnik Twierdza Legendy
Ostatnia aktualizacja: 28 sierpnia 2019
Dietrich von Hildebrand of Germany (Ice)
Frakcja wzorowana na mitologii nordyckiej. Rozgrywka Dietrichem przenosi gracza w zimowe scenerie i umożliwia produkcję tak fantastycznych jednostek jak Wiedźmy, Giganty, Krasnoludy czy Lodowe Smoki.
Ice Tower (Lodowa Wieża) Miejsce z którego pochodzą wszystkie fantastyczne jednostki tej frakcji: Ice Queen, Shield Maiden, Polar Bear, Frost Giant, White Witch, White Wolf, Dwarf, Ice Dragon | |
Ice Tunnel (Lodowy tunel) Dzięki takim tunelom można błyskawicznie przemieszczać jednostki po swoim terenie. Niezwykle przydatne w przypadku najwolniejszych jednostek (Swordsman). | |
Ice Mirror (Lodowe lustro) Element obrony murów. Zamraża na moment przeciwnika, który znajdzie się w jego zasięgu. | |
Killing Pit (Zabójcze doły) Niewidoczne dla wroga doły, na dnie których znajdują się ostre kolce. Odpowiedni ciężar uaktywnia pułapkę, dlatego jest ona skuteczna przeciwko np. Swordsman, Pikeman, Knight. Nieskuteczne w przypadku lekkich jednostek jak: Men at Arms lub Archers. | |
Seal Hole (Łowisko fok) Miejsce połowu fok, główne źródło mięsa dla tej frakcji. | |
Ice Queen (Królowa Lodu) Odpowiednik Merlina dla frakcji Dietricha. Jest wolna i słaba w bezpośredniej konfrontacji, ale na odległość lodowy promień z jej różdżki jest groźny i przydatny (zamraża na moment), a jej umiejętność (Power of Winter) potrafi zabić wszystkie wrogie jednostki na danym terenie. | |
Shield Maiden Żeńskie jednostki na usługach Dietricha. Są szybkie, średnio wytrzymałe i silne, przez co stanowią świetny materiał do szybkich ataków. Jako jedyne mogą bezpiecznie przechodzić w pobliżu Różanych Ogrodów (Rose Garden), które zabijają każdego przedstawiciela płci męskiej. | |
Polar Bear (Niedźwiedź Polarny) Te ciężkozbrojne niedźwiedzie są prawdziwymi czołgami. Powolne i wytrzymałe na strzały, potrafią wygryzać mury. Idealne do niszczenia murów wroga, zamiast używania powolnych maszyn oblężniczych (Battering Ram). W bezpośredniej konfrontacji słabe. | |
Frost Giant Prawdziwy olbrzym, największa jednostka w grze. Może się szybko poruszać i potrafi skutecznie niszczyć budynki i mury przy pomocy swojej maczugi. Świetnie nadaje się do niszczenia wież strażniczych i murów wypełnionych po brzegi łucznikami lub kusznikami. W większej grupie stanowi potężną broń. | |
White Witch (Biała Wiedźma) Te latające czarownice są jednymi z najszybciej przemieszczających się jednostek w grze. Są jednak słabe i jedynie w większej grupie nadają się do atakowania pozycji wroga, szczególnie miejsc niedostępnych dla innych jednostek (wieże, mury). | |
White Wolf (Biały Wilk) Te czworonożne bestie są bardzo szybkie i idealnie nadają się do szybkich wypadów na tereny wroga lub ochrony własnych terenów. | |
Dwarf (Krasnolud) Niscy, ale wytrzymali i silni. Jak na tego typu jednostkę poruszają się dość szybko (szybsi od Swordsman). Potrafią niszczyć mury, dzięki czemu są świetnymi jednostkami ofensywnymi, po zniszczeniu muru mogą dalej skutecznie atakować w głębi zamku. | |
Ice Dragon (Lodowy Smok) Podobnie jak w przypadku innych smoków musi się wykluć i można z niego korzystać przez krótki czas. Zamiast ognistego wydechu (jak inne smoki) posiada lodowy oddech, dzięki czemu potrafi zamrozić na moment duże oddziały wroga, zadając im przy tym spore obrażenia. | |
Fire Ballista (Ognista Wyrzutnia) Machina wystrzeliwująca pociski w jednostki wroga. Powolne i mało skuteczne (nie działa przeciwko budynkom i murom) |