El Presidente | Porady ogólne - Tropico 4 Tropico 4 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019
El Presidente
Gracz, wcielając się w demokratycznie wybranego prezydenta lub autokratycznego despotę wybiera postać w jaką się wcieli. Może to być jedna z 18 mniej lub bardziej znanych person ze świata (można wybrać np. Fidela Castro lub Augusto Pinocheta) albo stworzyć swoją własną osobistość.
Awatar
Postać gracza jest w świecie gry reprezentowana przez Awatara, czyli mieszkańca wyspy którego tworzymy lub wybieramy. Jest w pewnym stopniu użyteczny - kiedy przebywa na budowie ludzie szybciej dany budynek ukończą, a jeśli odwiedzi jakiś budynek użyteczności publicznej (np. Restaurację) standard usług poprawi się na kilka minut. Dzięki niemu możemy także uspokajać protestujących obywateli.
Cechy
Wybór charakteru, pochodzenia i drogi do władzy dla naszego alter ego jest ważnym krokiem, jeśli tworzymy postać od zera. Postacie gotowe mają już zdefiniowane wszystkie cechy. Warto rozpocząć nową grę i wejść w tryb tworzenia nowego bohatera choćby ze względu na informacje które się tam znajdują. Niektóre elementy wykluczają się nawzajem. Na przykład nie można byś jednocześnie brzydalem i charyzmatykiem.
Najważniejsza rzecz to Pochodzenie - tutaj nie ma znaczenia powiedzenie "jak cię widzą tak cię piszą". Każda z opcji ma z góry zdefiniowane bonusy i ewentualne minusy. Dla przykładu Kowal własnego losu dostaje bonus do stosunków dyplomatycznych z USA i do wydajności pracowników fabrycznych, a Generalissimus będzie miał fory u militarystów i nacjonalistów oraz lepiej wyszkolone wojsko ale ludzie będą bardziej uciskani.
Druga w kolejności jest Droga do władzy - z racji metody naszego "wstąpienia na urząd" ludzie mają o nas różne zdanie oraz określone wymagania co do demokracji. Kandydat kapitalistów doskonale wpłynie na morale robotników, dzięki czemu będą wydajniej pracować w twoich fabrykach jednak ludzie będą się często upominać o uczciwe wybory.
Ostatnie są Cechy charakteru - wybieramy trzy spośród trzydziestu czterech. Każda ma pięć stopni swojego zaawansowania, które wzrastają w trakcie gry. Stopnie są zachowywane dla danej postaci, czyli grając tym samym awatarem możemy zmienić i rozwinąć inne cechy. W przeciwieństwie do dwóch powyższych cechy wpływają na dość wąską dziedzinę życia. Na przykład wspomniany już charyzmatyk ma bonus do szacunku u wszystkich frakcji politycznych, a kleptoman trochę zmniejszy produkcję fabryk, ale na jego konto szwajcarskie wpłynie rok w rok pewna niewielka suma za "znalezione przedmioty".
Konto w szwajcarskim banku
Stan konta jest miernikiem zachowań i uczciwości El Presidente. Trochę to niemoralne, ale czasem będzie konieczne do ukończenia zadania. Jego wynik jest dodawany do ogólnej punktacji pod koniec rządów (przegranych wyborów lub końca czasu gry).
Jest wiele dróg zapełniania swojego prywatnego funduszu. Można wydawać dekrety, można także zawłaszczać zyski z niektórych budynków lub prowadzić malwersacje finansowe w Banku. Dobrym sposobem (choć niezbyt rentownym) jest także znalezienie ruin na wyspie i przekształcenie ich w wykopaliska. Dzięki temu jedne eksponaty popłyną do muzeum a inne do kolekcjonerów, a do naszego konta strumień pieniędzy.
Często również za wykonanie zadań pobocznych możemy się wzbogacić o okrągłą sumkę.