10 - Święto niepodległości | Opis przejścia - Tropico 4 Tropico 4 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019
Misja dziesiąta: Święto niepodległości
Miejsce: Isla Desconocida
Cel: Zostać kolonią i zdobyć niepodległość, a tym samym sławę (znowu!)
Poziom Trudności: 114%
Rozpoczynamy misję z trzema Domami, dwoma Farmami i siedmioma Chatami.
Tak, już kiedyś byłeś na tej wyspie i zaczynałeś z tym samym zestawem budynków. Tak jak wtedy warto wysadzić wszystkie chaty i pobudować lepsze kwatery dla swojej ludności.
Nawiedzają ją tak jak wtedy tornada i trzęsienia ziemi. Może przydarzyć się także susza.
Na Isla Desconocida nie da się na początku zbudować zaawansowanych budynków: fabryk, szpitali, elektrowni i tym podobnych.
Dopóki nie zostaniesz kolonią, za każdy frachtowiec jaki przybije do portu będziesz musiał zapłacić 1000 dolarów. Jak już wykonasz zadania, które doprowadzą do uznania cię za europejską kolonię to wtedy kapitan statku już nie będzie potrzebował zachęty, by przybijać do twojej kei.
Zadania główne
Isla Desconocida wkracza na arenę międzynarodową. Jesteś władcą... niczego. Wybuduj Ministerstwo by być chociaż być zauważalnym na zewnątrz. Potem będziesz mógł się starać o zostanie kolonią pod skrzydłami Wielkiej Brytanii... ponownie. Warto zrobić to jak najwcześniej, kiedy jeszcze mamy problemy z płynnością finansową.
Sensowny dług, za sensowną przyszłość. Mamy już ministerstwo lecz dalej nikt nas nie zauważa. Żeby zwrócić ich uwagę należy doprowadzić do długu skarbu państwa w wysokości 5000 dolarów. Jeśli mamy już stabilną sytuację finansową i coś takiego jak dług nam nie doskwiera, można rozpocząć budowę drogich budynków np. Mauzoleum i Wieczny płomień z zakładki Scenerii i zatrzymać ich budowę. Wtedy mamy zamrożone fundusze (można je w każdej chwili anulować i odzyskać pieniądze) ale też dług na koncie.
Zrób to po Brytyjsku. Jest, udało się! Europa zauważyła nasze problemy i proponuje nam wstąpienie w szeregi kolonii. Jednak mają zastrzeżenia. Trzeba będzie wybudować odpowiednią infrastrukturę. Na początek potrzebują małego, ale jakże ważnego budynku. Wybuduj nowy... pub. Musi być nowy, stare się nie liczą.
Domy dla elity. Lord Chuffney nie chce słyszeć o mieszkaniach jakie zapewniasz na wyspie nie ważne jakiego są standardu. Musisz zapewnić władzom kolonialnym odpowiednie warunki. Wybuduj 5 nowych domów. Nowych. Te trzy już wybudowane się nie liczą.
Zwolennicy monarchii na Isla Desconocida. Tak, to prawda, Brytyjczycy chcą by na wyspie rządził król/królowa lecz muszą mieć wystarczająco dużo zwolenników. Wszyscy którzy odwiedzają Puby i mieszkają w wybudowanych Domach staną się monarchistami. Potrzebujesz 40 takich ziomków i staniesz się brytyjską kolonią. W nagrodę otrzymasz dostęp do budowli, które są zablokowane - przede wszystkim do Elektrowni, Szpitala i zakładki Przemysł.
Gdzie jest proletariat? Ledwo zostałeś kolonią i dostałeś gratulacje od USA już chcesz być niezależny. Sasza, agent ZSRR umówiony przez Penultimo w twoim pałacu twierdzi że do rewolucji potrzeba 20 robotników fabrycznych. Musisz wybudować kilka fabryk - najlepiej takich, do których masz surowce w pobliżu - czyli Fabrykę konserw, Tartak, Fabrykę mebli. Farmy (obrazek wyżej) można postawić w pobliżu a kopalnie tylko w głębi wyspy.
Władza dla ludu. W Peerelu się mówiło, że są trzy drogi do socjalizmu: drogi cukier, drogą mąka i drogi Towarzysz Gierek. Na Tropiko, tak jak w ZSRR, socjalizm to Władza Radziecka i Elektryfikacja Kraju. Wytwórz co najmniej 300MW energii. Jest to dość trudne jeśli mamy zwykłą elektrownię. Jeśli jeszcze nie masz żadnej warto w tym momencie zaoszczędzić i wybudować Elektrownię atomową. Wytworzy tyle bez żadnych problemów.
Sowieci na Isla Desconocida. Tak, masz już prąd, teraz trzeba ustanowić władzę. To jest proste - przełącz ministerstwo w tryb Komitetu ludowego. Zastanawia mnie gdzie to KGB ma swoją bazę na naszej pięknej wyspie... Po tym wydarzeniu ZSRR potępi kolonializm, a USA potępi ruskie potępienie i zaproponuje byś ukradł tylko część z ofiarowanych 20.000$.
Początek rewolucji. Zdobądź 130 rewolucjonistów. Wszyscy nacjonaliści i komuniści staną się nimi od ręki, a dodatkowo wszyscy pracownicy fabryczni i ci, którzy chodzą do pubów. Dzięki temu monarchiści przegrają z rewolucjonistami i wyspa stanie na skraju zagłady władzy.
Rewolta. Mamy problem. Kilkudziesięciu obywateli nie bezie się zgadzać z ustanowionym porządkiem i będzie chciało cię obedrzeć ze skóry i powiesić. Albo odwrotnie, zależnie co bardziej bolesne. Jednak masz znaczącą armię lojalnych obywateli, którzy będą bronić rewolucji (i ciebie) własną piersią. Poczekaj na wynik a dowiesz się, czy jeszcze żyjesz. Po tym zadaniu ZSRR uzna cię jako nową republikę ludową przed ONZ a USA i Europa będą siedzieć cicho.
Zadania poboczne
Inflacja w celu zwrócenia między narodowej uwagi. Penultimo znalazł sposób jak zwrócić uwagę na wyspę. Trzeba się posłużyć podstępem - wywołać mały kryzys na przykład. Jeśli chcesz to zrobić wydaj dekret Drukowanie pieniędzy. Dostaniesz w zamian 30.000 dolarów od Europy ale stosunki z USA spadną o 20 punktów, bo bardzo ich to rozzłości. Jednak uważaj! Dekret ma bardzo nieprzyjemne i trwałe skutki!
Więzienna przyszło kolonii. Jak by tego było mało że jesteś zapyziałą kolonią, to chcą cię jeszcze wrobić w kolonię karną! Jeśli chcesz dostać 20.000$ to wybuduj więzienie i posterunek policji. Jednak dzięki temu od czasu do czasu pojawi się kilku przestępców na wyspie. Pieniądze można przelać zarówno do skarbu jak i na konto emerytalne.
BBC planuje rozszerzenie działalności. Jeśli chcesz podnieść rangę swojej wyspy możesz zgodzić się na indoktrynację swojej ludności przez nowe medium - radio. Wybuduj rozgłośnię radiową a szum BBC popłynie z głośników do uszu twoich ludzi. Otrzymasz w zamian 5000 zielonych i dwóch wykształconych ludzi.