15 - Podawaj schłodzone | Opis przejścia - Tropico 4 Tropico 4 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019
Misja piętnasta: Podawaj schłodzone
Miejsce: Puerto Gato (St. Clara)
Cel: Santana uciekł, czas przejąć Puerto Gato
Poziom Trudności: 152%
Zaczynamy na dobrze rozwiniętej wyspie z 120 mieszkańcami. Na wyspie jest już wybudowany Wieczny płomień, Elektrownia, Kościół, Kopalnia, 3 Domy i 4 Wiejskie domy, Więzienie, Kasyno, Muzeum sztuki nowoczesnej, Muzeum dzieciństwa, Szpital, 3 Czynszówki, Blok mieszkalny, 4 Farmy, Ranczo.
Zadanie jest dość trudne ze względu na spore zagrożenie ze strony buntowników. Ich szeregi będą rosły w zastraszającym tempie podczas wykonywania zadań.
Zaraz na początku gry Elektrownia zostanie wysadzona przez Santanę i jego ludzi. Santana podpali także w pewnym momencie kilka budynków. Warto zawczasu zaopatrzyć się w Straż pożarną.
Wyspę nawiedzają Tornada i Tsunami.
Zadania główne
Ruch oporu. To zadanie ciągnie się przez całą misję. Jego wykonanie jest równoznaczne z zakończeniem mapy. Na wyspie jest kilkudziesięciu (np. 70) członków ruchu oporu. Jeśli skłonisz ich do przejścia na stronę El Presidente (twoją) to Santana do reszty straci poparcie na swojej wyspie i zostanie wypędzony.
Puerto Gato wiąż w ciemności. Po zniszczeniu Elektrowni przez Santanę na Puerto Gato nie ma prądu. Wytwórz 40MW by zasilić wszystkie budynki wymagające prądu. W nagrodę ilość członków ruchu oporu zmniejszy się o 5.
Wolne media w Puerto Gato. Panna Pineapple twierdzi, że trzeba pokazać że cenisz sobie wolność słowa. Wybuduj Gazetę, Radio i Telewizję, by mieć na wyspie minimum 8 dziennikarzy. Jak już zauważyłeś pewnie, w Muzeum sztuki nowoczesnej też pracują dziennikarki - nie trzeba budować radia. W nagrodę ilość oporowców znowu zmniejszy się o pięć.
Dziennikarze żądają wolnych wyborów. Możesz w to uwierzyć? Ale tak się stało. Jeśli wygrasz wolne wybory to reżim Santany straci aż 15 zwolenników. Ty staniesz się bardziej popularny a misja szybciej będzie zmierzać ku końcowi. Możesz wydać dekret Przyspieszone wybory, by przeprowadzić je szybciej.
Apartamentowce dla wszystkich. Te drogie budynki mieszkalne są teraz twoim największym zmartwieniem. Musisz zbudować dziesięć apartamentowców by jak najlepiej dostosować warunki życiowe swoich obywateli do najwyższych standardów. Dzięki temu przekonasz do siebie 10 kolejnych zwolenników Santany.
Pokonaj Santanę! Marco Moreno chętnie wytropi dla ciebie Santanę. Potrzebuje jednak oddziału co najmniej 25 żołnierzy i generałów. Jeśli zwerbujesz dla niego taki oddział to poszuka i bez problemu znajdzie paskudę na wyspie.
Ruch oporu. Ponownie. Zostało zaledwie kilku opozycjonistów. Możesz ich pozabijać. Możesz też jednak (znacznie wygodniej) postawić Bank i przekupić każdego z nich ikonką, która jest u każdego, jeśli się ich zaznaczy. Jest to znacznie wygodniejsza i przede wszystkim czystsza forma wygranej.
Zadania poboczne
Więźniowie polityczni. Vasquez chce, abyś zniszczył więzienie. Możesz to zrobić, bo już takowe posiadasz, a da ci to 10.000$ na rachunek w Banku Szwajcarskim i zmniejszy ilość zwolenników starego reżimu o 5. Wypuszczonych zostanie także kilku dysydentów więc warto wcześniej zaopatrzyć się w Posterunek policji. Jest ono dość tanie - więc warto od razu wybudować nowe.
Pomniki Starego reżimu - wieczny płomień. Marco Moreno chce abyś pozbył się Wiecznego Płomienia. Obniży to ilość zwolenników reżimu o 5 ale niestety zwiększy ilość buntowników na wyspie o 5. Da ci o również 10 kawałków na konto emerytalne. Przed wykonaniem tego i następnego zadania warto wznieść kilka budynków wojskowych: Arsenał/Bazę i Posterunki.
Pomniki Starego reżimu - Dom dzieciństwa. Marco Moreno również nie chce widzieć tego obrzydliwego domu dzieciństwa Santany. Zniszcz Muzeum dzieciństwa, a do Santany dołączy się 5 zwolenników reżimu (obniżając o tyle ten wskaźnik) a ty dostaniesz 10.000 zielonych na fundusz emerytalny.
Pomniki Starego reżimu - Muzeum sztuki. Tym razem Penultimo znalazł dziurę w całym. Twierdzi, że to muzeum to zbiór dzieł ukradzionych przez Santanę. Zburz Muzeum sztuki nowoczesnej, aby zyskać 5 buntowników, zmniejszyć poparcie dla reżimu o pięć i zwiększyć swój stan posiadania na koncie emerytalnym o 30.000$.
Rezydencje dla elity. Lopez chce pokazać, że jego... to znaczy ciebie stać na gest. Wybuduj dla najlepszych mieszkańców 5 rezydencji aby podkreślić status elity na wyspie. W nagrodę przekona to kolejnych 5 zwolenników reżimu.
Zdrajca! Marco Moreno, dzięki swojemu wyostrzonemu słuchowi dowiedział się że jeden z generałów jest zdrajcą. Pozbądź się go na dobre - zorganizuj wypadek lub zabij innym sposobem żeby nie spowodował powstania. Dzięki temu jeden z członków ruchu oporu przejdzie na twoją stronę. Jeśli go nie zabijesz a tylko na przykład wtrącisz do więzienia, wznieci powstanie które pochłonie około trzecią cześć twojej armii.