Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Tropico 4 - poradnik do gry

Tropico 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

3 - W blask Jupiterów | Opis przejścia - Tropico 4 Tropico 4 poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019

Misja trzecia: W blask Jupiterów

Miejsce: Cara Libro - 3 - W blask Jupiterów | Opis przejścia - Tropico 4 - Tropico 4 - poradnik do gry

Miejsce: Cara Libro

Cel: Zdobyć sławę na świecie poprzez rozwój turystyki

Poziom Trudności: 77%

Rozpoczynamy misję z czynszówką i dwiema farmami.

Ciężko jest tutaj z eksportem towarów. Ceny wszystkiego, co opuszcza naszą wyspę są niższe o 20%. Natomiast miejsce ma bardzo ładne plaże, które aż proszą się o wpuszczenie na nich turystów.

Z racji tego, że na Hierro zostawiliśmy całkiem pokaźny przemysł, co pół roku dostaniemy 2000$. Po trzech - czterech latach jednak na Hierro zawali się kopalnia, i nie będziemy już więcej dostawać subwencji pieniężnej od tamtejszego rządu.

Na naszej wyspie, podobnie jak na Hierro, znajduje się czynny wulkan. Może wybuchnąć w każdym momencie rozgrywki, więc warto na samym początku postawić Straż pożarną. Nasz ognisty przyjaciel lubuje się jednak w mniejszych budynkach, więc koszty odbudowy nie są zwykle wysokie. Powoduje on także trzęsienia ziemi. Czasami nawiedzają wyspę także tsunami, które lubią wyrzucać statki na brzeg. Jedno może zmieść nawet 1/3 populacji wyspy!

Staraj się nie przeinwestować - od samego początku eksport kuleje, a co jakiś czas ceny kolejnych towarów są obniżane. Możesz rozwinąć wyspę i nastawić ją na produkcję rolną by zapewnić sobie trochę pieniędzy na starcie. W centralnej części wyspy bardzo dobrze rośnie kukurydza, papaja, ananasy i trzcina cukrowa, choć kawa też sobie nieźle radzi. Za pałacem jest złoże soli, warto więc postawić tam Kopalnię soli, co także da trochę grosza.

Później turystyka powinna być głównym źródłem utrzymania wyspy. W pewnym momencie uda się przywrócić normalne ceny towarów na eksport, ale powinieneś mieć już tak rozwinięty "przemysł turystyczny", że nie będziesz musiał inwestować w przemysł tradycyjny.

Zadania główne

Czy mogę cię przenocować - 3 - W blask Jupiterów | Opis przejścia - Tropico 4 - Tropico 4 - poradnik do gry

Czy mogę cię przenocować? Pierwszym zadaniem na drodze do zostania magnatem turystyki jest zapewnieni kwater dla turystów. Musimy wybudować 5 Bungalowów. Jednak aby wybudować cokolwiek z obiektów turystycznych należy najpierw zaopatrzyć się w Port turystyczny. Możemy wybudować go nieopodal Portu towarowego.

Atrakcje. Różne grupy turystów lubią różne atrakcje. Możemy teraz wybrać, jaka atrakcje chcemy postawić, by przyciągnąć określoną grupę turystów. Możemy wybrać opcję Eko-turystów, co zaowocuje postanowieniem zbudowania Biura turystycznego, Wiosenni będą zadowoleni z Drink-baru a zamożni turyści zechcą zrelaksować się w drogim Spa. Od naszego wyboru zależy co zbudujemy.

Jak zwiększyć dochody z turystyki? ONZ jest zadowolone z obrotu spraw na Cara Libro. Przygotowało nawet maleńką subwencję - dostajemy darmowy Hotel z poleceniem natychmiastowej budowy. Przystajemy oczywiście na propozycję i rozpoczynamy budowę gdzieś w pobliżu Portu turystycznego.

Milion wpisów na Twitterze. Naprawdę ciekawe zadanie, którego wykonanie kończy misję. Należy zrobić wszystko by mieć 1.000.000 (słownie: milion) wpisów na Twitterze. To jest zwolenników. Ogólne wskazówki: rób zadania poboczne i miej baczenie na dochód wyspy a będzie okej :) Od czasu do czasu Penultimo wpadnie na jakiś genialny pomysł co może dodać ci kilka dodatkowych tysięcy zwolenników.

Zadania poboczne

Zadania poboczne zaczynają się pojawiać po dostaniu zadania Milion wpisów na Twitterze.

Witamy w Tropico. Brunhilda van Hoof, jako sekretarz ONZ, jest żywo zainteresowana promocją turystyki na Cara Libro. Jeśli zdołamy przyciągnąć na wyspę 30 turystów ONZ wypłaci nam subwencję w postaci 10000$ i dostaniemy ciepłe wpisy za każdego turystę odwiedzającego naszą piękną wyspę. Jednym słowem warto wykonać. Mamy już sporą bazę: kilka Bungalowów i Hotel. Warto więc dostawić kolejny Hotel bądź Luksusowy Hotel (wcześniej trzeba się zaopatrzyć w dowolne źródło prądu). Dodatkowo zapewnić trzeba turystom miłe wrażenia. Kilka obiektów rozrywkowych i atrakcji turystycznych rozwiąże sprawę. Po wykonaniu zadania (czyli sprowadzeniu 30 turystów na wyspę) dostaniemy wiadomość, że od tej pory za każdego wracającego, zadowolonego turystę dostaniemy 500 zwolenników!

Wszystko o wskaźnikach. Brunhilda van Hoof tłumaczy, że turystyka jest oparta na wskaźniku turystyki. Masło maślane. Obiektem tego zadania jest podniesienie wskaźnika turystyki właśnie do 50 punktów. Jeśli tylko na wyspie jest kilka różnych atrakcji wskaźnik jest dość wysoki. Da nam to 100.000 zwolenników.

Tajny skarb El Presidente. Żeby pomyślnie ukończyć to zadanie trzeba mieć na koncie w Banku Szwajcarskim ponad 100.000 dolarów. Uzyskanie takiego wyniku jest możliwe dzięki dekretom takim jak "Pozwolenie na budowę", dzięki Grząskiej lokacie w Banku lub dzięki defraudacji zysków z różnych budynków. Można także otrzymać te fundusze poprzez ukończenie różnych zadań, które pojawią się później w trakcie tej misji. Liczą się tylko pieniądze zdobyte na tej wyspie.

Kult jednostki. Antonio Lopez, twój doradca do spraw pieniędzy twierdzi, że dzięki Stacji telewizyjnej będziesz mógł szybciej zdobywać zwolenników. Każdy miesiąc działalności tego budynku będzie skutkował nowymi zwolennikami. Im więcej masz dziennikarzy, tym więcej będzie ich przybywać.

Zielono mi. Penultimo jest zauroczony Panną Flowers i chce jej zrobić przyjemność. Powiedziała mu, że środowisko jest bardzo ważne, więc nasz podwładny prosi nas o poprawienie wskaźnika zadowolenia ze środowiska do 60 punktów. Każdy przemysł na wyspie powoduje zanieczyszczenie. Jeśli masz mniej niż wymagany poziom, postaw wysypisko w pobliżu zanieczyszczonych rejonów. Za pobicie wskaźnika (jak ładnie brzmi :) dostaniemy 25.000 dolarów na nasze konto emerytalne (przysłuży nam w zadaniu Tajny skarb El Presidente) oraz 50.000 zwolenników i kolejny, fajny slogan.

Kolonialna chciwość. Brytyjczycy znowu atakują! Chcą ściągać 20% zysku z turystyki. Jednak ONZ na to nie pozwoli. Musimy jednak udobruchać Anglików, bo w zamian za zniesienie podatku zażądali jednorazowej wpłaty 20.000$. Nagrodą za pieniądze jest zniesienie także podatku na towary eksportowe!

Hiperinflacja w Tropico? Lopez chce nam przysporzyć popularności dzięki zdewaluowaniu naszej waluty. Wydaj dekret "Drukowanie pieniędzy" jeśli chcesz zdobyć 50.000 zwolenników. Ale uważaj! Dekret ma nieprzyjemne i trwałe skutki! Można odrzucić to zadanie.

Czyż nie jest zabawnie być numerem 1. Penultimo chciałby, aby Cara Libra stała się rajem dla turystów. Musi przez to posiadać najmniej 3 hotele i 5 atrakcji. Nagrodą jest 100.000 zwolenników.

Służyć i chronić. Zadanie na wskaźnikach. Podnieś bezpieczeństwo do poziomu 60 punktów. Wystarczającym rozwiązaniem jest jeden lub dwa komisariaty policji. Nagrodą jest 50.000 zwolenników i 25.000$ na naszym koncie w Szwajcarii, co pomoże w zadaniu Tajny skarb El Presidente.

Kto ma największą łódź? Santana chwali się, że ma największy jacht na Karaibach. Pokaż mu że się myli! Wybuduj więc atrakcję Luksusowy liniowiec. Wykonanie zadania da nam 100.000 zwolenników i 25.000 dolarów na naszym koncie. Zadanie Tajny skarb El Presidente zyska na wykonaniu.

Konserwa, konserwa, konserwa, konserwa! Daj Penultimo 50.000 dolarów. Zakupi on duuużo mięsa i rozda wszystkim, niekoniecznie potrzebującym. Zapewni nam to 250.000 zwolenników.

Skupisko Gwiazd. Przyciągnij atrakcjami na wyspę 50 bogatych turystów. Da ci to 100.000 nowych zwolenników i 25.000 dolarów na konto emerytalne. Dzięki temu szybciej wykonasz zadanie Tajny skarb El Presidente.

Zadania zaczynające się na (Wizyta) dają nam 75.000 zwolenników za ich wykonanie. Niektóre spowodują czasem pewne konsekwencje i trzeba będzie podjąć pewne decyzje. Każde ma jakiś mały cel:

(zadanie 1) Wybudować Kolejkę górską.

(zadanie 2) Wybudować Luksusowy Hotel.

(zadanie 3) Posiadać w sumie 5 żołnierzy.

1 - 3 - W blask Jupiterów | Opis przejścia - Tropico 4 - Tropico 4 - poradnik do gry