20 - Tropikalna utopia | Opis przejścia - Tropico 4 Tropico 4 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019
Misja dwudziesta: Tropikalna utopia
Miejsce: Tropico (Isla del Hierro)
Cel: Stworzyć raj
Poziom Trudności: 173%
Misję zaczynamy z dwiema farmami i jedną czynszówką.
Graliśmy już na tej wyspie w misji drugiej. Tutaj proponuję przestawić oby dwie farmy na produkcję trzciny cukrowej, co da spory zysk. Miasto można pociągnąć albo na wschód albo na południowy zachód, w kierunku kotliny, co jest rozsądniejszym wyjściem.
Poradziliśmy sobie ze wszystkimi wrogami, więc możemy zająć się swoim celem nadrzędnym - tworzeniem tropikalnej utopii.
Misja jest krótka, ale ciężka. Nie tylko z powodu zadań ale także ukształtowania wyspy i małej ilości dostępnych w pobliżu surowców. Niektóre zadania wymagają także należytego przygotowania a najlepiej jest rozwinąć wyspę do tego stopnia, by za każdym frachtowcem przybywało nam około 100 - 150 tysięcy dolarów, co można łatwo osiągnąć budując kilkanaście zakładów przemysłowych.
Jeśli chodzi o źródło prądu elektrycznego na wyspie, najlepszym rozwiązaniem jest Elektrownia atomowa.
Na wyspie jest pseudoaktywny wulkan - może napsuć nam trochę krwi powodując trzęsienia ziemi.
Zadania główne
Utopia El Presidente. Masz wizję - chcesz szczęścia dla każdego mieszkańca wyspy. Jednak nie da się tego zrobić bez porządnej ekonomii, a nie można stworzyć porządnej ekonomii bez mnóstwa ludzi. Spraw by na wyspie mieszkało 100 obywateli. Jednak ostrzegam - staraj się przed ukończeniem zadania stworzyć jak najlepszą ekonomię. Zaraz się wyjaśni po co.
Przygotowania ekonomiczne. To jest jedno z najcięższych zadań w tej misji. Warto mieć już sporo budynków przynoszących zyski - czyli farm i kopalni - gdyż potrzebujesz teraz uzbierać na koncie państwa 50.000 dolarów. Jeśli mamy marną ekonomię to trzeba zaprzestać budowy nowych budynków. Mamy na uzbieranie funduszy 5 lat. Wydaje się dużo? Niestety - nie na początku rozgrywki.
Warunki życia - płaca minimalna. Od teraz zaczyna się drałowanie skarbca. Kiedy to zadanie się pojawi naciśnij "Zgódź się". Przed wydaniem tego dekretu upewnij się, że co frachtowiec dostajesz około 100 - 130 tysięcy dolarów. Można to osiągnąć mając na wyspie na przykład dwie fabryki cygar, dwie fabryki konserw, dwie wytwórnie rumu i farmy dostarczające surowców. Po ukończeniu tych inwestycji na wyspie będzie minimum około 400-450 ludzi więc warto mieć w skarbcu około pół miliona dolarów. Wtedy za każdy miesiąc będzie ci ze skarbca ubywać około 10.000$ za same płace - dlatego są potrzebne wcześniejsze inwestycje.
Etap wzrostu populacji - 300. nie musisz się martwić tym zadaniem - masz już znacznie więcej ludzi na wyspie, jeśli ją wystarczająco rozbudowałeś.
Warunki życia - szpitale i katedry. Przyszedł czas na zapewnienie ludziom odpowiednich potrzeb. Wybuduj dwa szpitale i dwie katedry, by ludzie mieli zapewnioną religię i służbę zdrowia. Szpitale przyczynia się do zadania Tropikańska utopia - służba zdrowia, a katedry do zadania Tropikańska utopia - religia.
Warunki życia - socjalna utopia. Penultimo twierdzi, że jesteśmy już o krok od zawojowania świata. Wydaj dekrety Mieszkania socjalne, Program dożywiania i Ubezpieczenia społeczne, a kiedy będą aktywne rozpocznie się naliczanie 3 lat, w których mają obowiązywać. Po skończeniu zadania nie będzie trzeba ich już wyłączać bo zostało tylko jedno zadanie.
Trzy zalety Tropico. To jest ostatnie zadanie w grze ever. Musimy wciągu dziewięciu lat zbudować trzy monumenty - Złoty posąg El Presidente, posąg Chrystusa Zbawiciela (który choć z kamienia to ciągle patrzy :) i Program atomowy jako symbol wolności. Mamy tylko dziewięć lat i ani dnia dłużej, ale powinniśmy mieć tyle kasy na koncie by sfinansować zarówno samą budowę jak i przyspieszenie jej.
Zadania poboczne
Tropikańska utopia - służba zdrowia. Towarzysz Vasquez życzy sobie by na wyspie był odpowiedni dostęp do lekarzy. Zwiększ zadowolenie ze służby zdrowia do 65 punktów - da się to osiągnąć tylko za pomocą szpitali - kiedy mamy około 500 populacji trzeba ich mieć najmniej dwa i dodatkowo ze dwie przychodnie. Nagrodą dla ciebie będzie 10.000 dolarów na konto emerytalne.
Nie zatrzymuj się na "Umiarkowanie Bogaty". Antonio Lopez wierzy, że wcale nie jesteś taki skromny na jakiego wyglądasz. Chce abyś wyeksportował towary za minimum pół miliona dolarów (500.000$), za co dostaniesz dziesiątą cześć tej sumy na konto szwajcarskie.
Warunki życia - dobra luksusowe. Lopez widzi, że starasz się dogodzić swoim ludziom, lecz bez odpowiednich dóbr po prostu nie mogą się obejść. Sprowadź na wyspę 20000 jednostek dóbr luksusowych. Aby to zrobić potrzebujesz Centrum handlowe i źródło zasilania. Za wykonanie zadania i sprowadzenie tych dóbr dostaniemy 50.000$ na konto w Szwajcarii.
Zetnij linę podatkową. Lopez chce byś ograniczył podatki na wyspie. Można to zrobić tylko jednym sposobem - wydając dekret Obniżenie podatków, który jest drogi jak... no, zboże. Jeśli uporamy się z zadaniem dostaniemy 50.000 zielonych na fundusz emerytalny. Uwaga! W mojej wersji (1.05) zadanie nie chce się ukończyć!
Tropikańska utopia - religia. Wielebny Esteban, widząc że jego owieczki cierpią na brak Pana, chce byś podniósł zadowolenie z religii do poziomu 65 punktów. To jest znacznie cięższe niż ze służbą zdrowia, bo tropikańczycy chodzą do kościoła jak najęci. Dwie katedry z zadania Warunki życia - szpitale i katedry nie wystarczą. Potrzeba jeszcze co najmniej kilka kościołów. Dobrym pomysłem jest też sprowadzenie Papieża na wyspę. Jeśli się z tym uporami nasze prywatne konto cudownie wzbogaci się o 10 tysięcy.