8 - Survival | Opis przejścia - Tropico 4 Tropico 4 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019
Misja ósma: Survival
Miejsce: Isla Oscura
Cel: Postawić krok na drodze do władzy (znowu!)
Poziom Trudności: 121%
Rozpoczynasz standardowo z dwiema Farmami i Czynszówką.
Jesteś na byłej koloni karnej - od samego początku będą ogromne problemy z przestępczością. Przestępcy będą się pojawiać jak grzyby po deszczu i policjanci sami nie będą mieli problemów z zapełnieniem więzienia.
Wojna z nią będzie kosztowna, ale dobrzy przestępcy chętnie nam ofiarują 10.000$ na ten cel. Znajdziesz je w walizce w ogrodzie. Jednak kiedy weźmiesz te pieniądze (możesz nie wziąć) to podczas następnych wyborów dostaniesz -15 do szacunku u wszystkich ze względu na podejrzenia o korupcję i układy z mafią.
Przed wyborami "zatroskany obywatel" może także zażądać kilku tysięcy za "niepodpalenie" kilku budynków. Jak masz straż pożarną (i tak jest potrzebna) to możesz się nie przejmować.
W pewnym momencie wybuchnie ci Posterunek policji. Dzięki temu kolejny "życzliwy" obywatel zechce opłaty za "ochronę" ważnych obiektów. Daj mu 10.000$ lub przygotuj się na kilka nieciekawych incydentów.
Odkryjesz też skład przemytników. Możesz skonfiskować te dobra, co da nam natychmiast 10.000 dolarów, ale lepiej je zostawić i objąć nadzorem - zidentyfikujesz wtedy każdego buntownika który zajmuje się przemytem i w końcu dostaniesz więcej (15.000$) i zwiększysz szacunek u kapitalistów.
Na wyspie jest aktywny wulkan. Wybuchy i trzęsienia ziemi, które powoduje mogą spowodować szkody. Trzeba się odpowiednio zabezpieczyć. Wyspę może nawiedzić także Huragan. Lubi niszczyć i uszkadzać wysokie budynki. Odwiedzić może cię także Susza. Dużo twoich upraw może wtedy paść... Ale to nie wszystko - może cię nawiedzić także Tsunami.
Zadania główne
Wyspa bezprawia. Po wielkim zniknięciu wylądowałeś wraz z Penultimo na ciekawej wyspie. Wszyscy się na was dziwnie patrzą. Ale to normalne - jesteście na niedawnej koloni karnej! Aby zapobiec rozruchom, które nadejdą w tych okolicznościach szybciej niż później postaw Posterunek policji i Więzienie. Im szybciej tym lepiej. Kolejność stawiania budynków najlepiej taka: Urząd imigracyjny - by zatrzymać napływ przestępców, Szkoła średnia - by móc wyszkolić przyszłych policjantów i dopiero budynki policyjne.
Długie ręce Penultimo. Zadanie może poważnie zaszkodzić twojemu szacunkowi. Musisz zaaresztować pięciu przestępców. Zadanie może potrwać długi czas jeśli chcesz to zrobić naturalnie poprzez policję. W ciągu kilki miesięcy pojawi się co najmniej pięciu przestępców byś mógł ich aresztować.
Ścigany: spryt. Penultimo zauważa, że łapanie rzezimieszków na ulicach nie daje żadnych rezultatów. Trzeba się dobrać do bossów mafii, ale oni ukrywają się pod przykrywką szanowanych obywatelu. Postaw np. Pub (powyżej) i stwórz w nim Tajną policję. Zwerbuj w niej najmniej trzech tajnych agentów. Do tego będziesz potrzebował Ministerstwa i zatrudnionego ministra spraw wewnętrznych.
Dawanie w łapę. Najpowszechniejszym sposobem zakańczania spraw pozytywnie jest łapówka. Nawet w kręgach mafijnych. Jeden z twoich agentów się tam wkręcił i potrzebuje niewielkiej dotacji aby zidentyfikować potężnego mafioza, który trzęsie całą wyspą. Dotacja wynosi 20.000 dolarów.
Don Aemilio. Aresztuj go! Albo zastrzel, jak wolisz. To niby był zwykły tropikańczyk, ale niestety to bardzo podstępny typ. Dzięki staraniom twojej Tajnej policji dało się go wytropić.
To niebezpieczna robota... Mafia zorientowała się, że pojmaliście jej lidera, oraz że w jej szeregach jest twój człowiek. Został niestety "zniknięty", tak jak pozostali agenci i trzeba zwerbować nowych. Raczej nie będzie to problemem, powinieneś już mieć na wyspie zarówno szkołę średnią jak i uniwersytet. Poza tym wykształceni chętnie się przekwalifikują.
Donna Bella. Tajni agenci, nasłani kolejną falą na mafię zdołali odkryć tożsamość głównej łączniczki mafii tropikańskiej z mafiami sycylijskimi i włoskimi! Ją także warto aresztować. Co ja piszę... trzeba - to cel zadania, chyba że chcesz ją zastrzelić.
Jeszcze nie koniec! Nagle wybuchnie kilka pożarów. Tak, to mafijni podpalacze podłożyli ogień. Wojna między El Presidente a buntownikami i mafią rozgorzała jak stóg siana. Nie wiadomo kto jest prawdziwym liderem - okazało się że nie ten cały Don Aemilio. Łapówka musi być większa - zapłać teraz 60.000 zielonych by dowiedzieć się kto rządzi półświatkiem i potoczyć się ku pozytywnemu zakończeniu.
Ostatnie zadanie - Don Moriarti. W końcu odkryłeś szefa mafii na wyspie. Wiesz co masz z nim zrobić... Spraw by siedział lub kropnij go po kryjomu. Możesz nawet zorganizować wypadek. Ma zniknąć z życia publicznego. Poza tym to zadanie kończy misję.
Zadania poboczne
Starzy przyjaciele 1. Ta seria zadań będzie mała na celu odnowienie starych kontaktów w krajach ościennych. Pierwsza przesyłka zostaje wysłana kiedy wniesiesz opłatę pocztową (9$ :) do Nicka Richardsa, który od kilkunastu tygodni pławi się w prezydenturze. <> Okazuje się jednak, że nowy prezydent USA nie raczył odpowiedzieć na nasz list. Penultimo ma nadzieję, że jeden ze starych przyjaciół odpowie.
Starzy przyjaciele 2. Penultimo wysyła list do Keitha Prestona. Daj mu dychę to dowiesz się czy miliarder i potentat handlowy chce jeszcze z tobą gadać. <> Jak się okazuje Keith nie rozpoznaje w tobie dawnego partnera i prosi o "zaprzestanie kontaktów".
Tropikańczycy murem za prohibicją. Wielebny Esteban ma dziwne wiadomości. Mnóstwo wiernych wyraża pogląd, że prohibicja (zakaz sprzedaży i spożywania alkoholu - przyp. aut.) będzie dobra dla ich ciał i dusz. Za każdy rok obowiązywania alkoholowego zakazu dostaniesz 1000$ na konto w banku szwajcarskim. Esteban wcale cię jednak nie namawia.
Starzy przyjaciele 3. Został tylko jeden człowiek, z którym się nie kontaktowałeś. Z twoim znajomym dyktatorem, Santaną. <> Niezgodnie z przewidywaniami to Santana był głównym czarnych charakterem. Teraz ma do ciebie nieco negatywny stosunek. Ale ty mu pokarzesz kto rządzi na Karaibach, no nie?
Zwerbuj policjantów. Lopez miał problem - został okradziony więc żąda radykalnych kroków w celu usunięcia przestępczości. Zwerbuj co najmniej 10 policjantów. Potrzebne będą co najmniej dwa posterunki. A musisz wybudować jeszcze więzienie. Za wykonanie zadania Lopez da nam 10.000$ i wzbogaci tym samym fundusz emerytalny.
Mafia wspiera Buntowników. Generał Rodriguez zauważa ze na wyspie ostatnio pojawiło się kilku buntowników. Jeśli wybudujesz 3 Posterunki straży spowoduje to, że mniej buntowników będzie się pojawiać, a na twoje konto emerytalne wpłynie 10.000$. Wcześniej będziesz musiał wybudować Arsenał lub bazę wojskową.