9 - Nikt nie został | Opis przejścia - Tropico 4 Tropico 4 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019
Misja dziewiąta: Nikt nie został
Miejsce: Nueva Esperanza
Cel: Zarobić górę pieniędzy i zacząć planować zemstę
Poziom Trudności: 128%
Rozpoczynasz tym razem z dwiema Farmami, czterema Domami i Czynszówką.
Zwykle startowałeś z 50 ludźmi na "pokładzie" wyspy. Teraz masz do dyspozycji jedynie 30. Musisz nimi wydajnie gospodarować przez pierwsze kilkanaście miesięcy, póki imigranci nie zapełnią wakatów.
Jednak z pierwszym statkiem zostaniesz zasypany wręcz imigrantami i poradzisz już sobie beż żadnych problemów. Uważaj jednak na miasteczko slumsów jakie się utworzy. Lubi się tam rozwijać przestępczość.
Może się zdarzyć, że znajdziesz na wykopaliskach ozdobny sztylet z Persji. Możesz go sprzedać za 30.000$, co pogorszy stosunki z arabami, lub oddać dobrowolnie.
Do tej misji nie ma żadnych obrazków, bo zadania polegają przede wszystkim na wybudowaniu określonego budynku. I radzeniu sobie z falami imigrantów. Miasteczka slumsowe nieuchronnie się pojawią.
Wyspa posiada wulkan, jak większość, dodatkowo czasami nawiedzają ją trąby powietrzne (nawet stadami) i huragany.
Zadania główne
Mim i Presidente. W drodze na wyspę jest grupa 50 mimów. Koszmary Penultimo o takim przerażającym cyrku się spełniają, gdyż żądają natychmiastowego wybudowania Kabaretu, gdzie będą mogli ćwiczyć swoje występy, oprócz normalnej pracy. Jeśli nie spełnisz ich żądań, będą cię brać szantażem - na każdy jeden rok bez kabaretu przypadnie jedna zamordowana osoba.
O jednego prawnika za dużo. Na wyspę zmierza teraz 8 nieświeżych prawników. Stracili pracę, a że są po szkołach to mają i spryt i inteligencję by szkodzić wszystkim. Ale Penultimo ma plan: wybuduj szkołę podstawową. Jeśli ich tam zatrudnisz, to ich serca będą stopniowo się topić i staną się miłującymi pokój obywatelami wyspy. Do czasu wybudowania szkoły co roku jeden obywatel będzie przechodził na stronę buntowników.
Puszysta terapia. Prawnicy stają się bardziej potulni, więc jest wszystko OK, jednak Penultimo obawia się, że sama Szkoła nie wystarczy. Muszą chodzić na zajęcia z dziergania puszystych wełnianych sweterków, co poprawi ich stosunek do Tropico. Jednak Penultimo zagapił się trochę i wełna nie dojdzie na czas - sam musisz trochę wyprodukować. Celem jest zbudowanie Rancza i wyeksportowanie 500 jednostek Lamiej wełny.
Kto w ogóle potrzebuje ty ludzi? Presidente chce by każdy był mile powitany na wyspie. Dlatego zlecił Penultimo wybudowanie nie jednego ale dwóch Centrów Handlowych by powitać nadpływających telehigienistów. To oznacza poważne inwestycje - najpierw trzeba wybudować Elektrownię i dopiero po zatrudnieniu inżynierów da się zbudować centra handlowe. Są one drogie i duże więc trzeba będzie zacząć zagospodarowywać teren w głębi wyspy. Dopóki nie wybudujesz nowym imigrantom świątyń handlu to ceny wszystkich towarów eksportowych będą niższe o 20%
Sztuka nic-nie-robienia. Na wyspie poszukuje schronienia 50 głodujących artystów. Przygarnij ich. Militaryści jednak protestują i będą protestować dopóki nie wybudujesz Muzeum sztuki nowoczesnej. Jeśli ten budynek nie powstanie to ich szacunek do El Presidente będzie o 50 punktów niższy.
Plaga z morza. Piraci! Nadciągają Piraci! Tak to prawda na twoją wyspę zmierza 40 wyrzutków z różnych załóg. Jeśli chcesz ich udobruchać musisz stworzyć in Luksusowy liniowiec. Tak. To wiąże się za stworzeniem kurortu dla turystów...
Zły, brzydki i mości Presidente. Na wyspę płynie teraz 40 cyrkowców. Poziom jakości usług turystycznych simę obniży o 50 % jeśli na wyspie nie będzie 10 lekarzy. To wiąże się z wybudowaniem co najmniej dwóch szpitali i jednej przychodni.
Od łachmanów do bananów. Ostateczne zadanie. Mamy rozbudowaną wyspę - możemy teraz zacząć gromadzić bogactwo. Celem jest zgromadzenie 1.000.000 dolarów w skarbcu państwowym. Mamy już turystykę. Warto teraz zainwestować w przemysł. Wysyłasz za morze tytoń? Postaw Fabrykę cygar. Cukier - wytwórnię rumu. To zadanie ciągnie się aż do końca misji. Skarbiec pomogą też wypełnić nasi nowi przyjaciele - każda grupa, jaka przybyła, być może coś dorzuci...
Przywołanie wiatru. Oto pierwsza propozycja. Mimy opracowały nową sztukę - "Milczenie Lam". Chcą ją przećwiczyć ale potrzebują do tego Zoo, by móc zagrać różne zwierzęta. Po wybudowaniu Zoo i przećwiczeniu sztuki trzeba zapewnić im transport do USA, na Broadway. Wybuduj im Lotnisko. Opłaci się i tobie, bo będzie ściągać bogatych turystów. Mimy się odwdzięczą - ich spektakl okazał się sukcesem i wysyłają w podzięce 300.000$.
Wielka wojna serowa. Możemy za cenę stosunków z Europą podnieść cenę eksportu koziego sera. Wymaga to nieco zachodu - chyba, że masz już sporo rancz, które mogą produkować ser.
Wyspa skarbów. Piraci maja plan. Jeden z nich znalazł gdzieś, najpewniej w swoim bucie, mapę. Najpewniej to mapa skarbów więc wszyscy chcą mu teraz towarzyszyć by ten skarb zdobyć. Ale jest mały szkopuł. Nie mają statku. Nie chcą twojego liniowca, chcą prawdziwy drewniany żaglowiec. Wyeksportuj 1000 desek, a piraci dostarczą ci twoją działkę z łupu. Na i stało się. Piraci jednak znaleźli skarb - oddadzą ci działkę wartą 300.000 dolarów. Przy dobrym zarządzaniu wyspą (w sensie wyspa generuje zyski a nie straty) to zadanie powinno zakończyć misję.
Wielka epidemia telefoniczna. Telehigieniści zapadają na dziwna chorobę która rozprzestrzenia się poprzez słuchawki w komórkach. Zgromadź na wyspie 15 profesorów, aby podumali nad problemem. Być może znajdą rozwiązanie. Musisz wybudować na przykład taki zestaw: Uniwersytet + Akademia Nauk + Stacja meteorologiczna + Stacja ogrodnicza. Dają razem 16 naukowców. Oczywiście, jakby inaczej nasi, mimo woli, kumple ratują świat przed pandemią jakiegoś paskudztwa. Za uratowanie świata cena nie jest wielka: 300.000$.
Zadania poboczne
Prywatyzacja dla narodu. Pewna firma specjalizująca się w nieruchomościach chce kupić wyspę. Oczywiście nie można kupić całej wyspy ale za każdy przydzielony jej budynek zapłaci ci 3000$. to zadanie jest ostatnią deską ratunku dla tych, którzy nie dają sobie rady.