Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Tropico 4 - poradnik do gry

Tropico 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

4 - IMPORTantne biznesy | Opis przejścia - Tropico 4 Tropico 4 poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 2 września 2019

Misja czwarta: IMPORTantne biznesy

Miejsce: Yermo Encarnado - 4 - IMPORTantne biznesy | Opis przejścia - Tropico 4 - Tropico 4 - poradnik do gry

Miejsce: Yermo Encarnado

Cel: Przekształcić ubogą wyspę w centrum przemysłowe

Poziom Trudności: 138%

Rozpoczynamy misję z czynszówką, dwoma ranczami i dwoma nabrzeżami rybackimi.

Penultimo zgubił gdzieś plany budynków: farmy i kopalni. Nie możemy ich budować.

Wyspa jest skalista i sucha. Nie posiada wiele zdatnej do uprawy ziemi, co nam wcale nie przeszkadza, ze względu na brak możliwości stawiania farm.

Pomimo wielkości i rozmaitości terenu nie ma na wyspie żadnych złóż surowców naturalnych. Można więc zapomnieć o budowie kopalń. Można się pokusić jedynie o wyrąb lasów.

Zadanie wydaje się trudne (kupować z zagranicy żeby sprzedać; gdzie tu zysk?). Jest takie przynajmniej na początku, lecz jeśli podążymy za trendami i uważnie będziemy obserwować napływające informacje będziemy zarabiać krocie na tym imporcie.

Na wyspie znajdują się dwa Forty kolonialne. Można je przekształcić w więzienia o wysokim rygorze lub w atrakcje turystyczne. Skoro już o turystyce mowa, wyspa nie posiada zbyt wielu plaż, więc na turystyce też nie da się zarobić wielkich pieniędzy, choć w trakcie misji zdarzy się zadanie (Triumf ducha nad materią), które wymaga bazy turystycznej.

Keith Preston inwestuje na naszej wyspie. Właśnie od niego dostaniemy większość zadań do wykonania, czasem też wtrąci się do naszej polityki wewnętrznej. Na przykład wyśle na naszą wyspę kilkudziesięciu niezbyt rozgarniętych pracowników. Możemy ich przyjąć lub odesłać.

Pilnuj uważnie swoich fabryk. Jeśli nad którąkolwiek pojawi się znaczek braku produkcji, natychmiast sprawdzamy stan zatrudnienia w Biurach kierowców i budujemy nowe jeśli jest potrzebne. Kierowcy to krwiobieg twojej wyspy: w tej misji są oni najważniejsi!

Wyspę może nawiedzić Huragan. Może on zniszczyć budynki i zabijać ludzi. Drugą poważną konsekwencją może stać się Susza. Lecz nie masz żadnych problemów z jej powodu - nie masz żadnych farm.

Zadania główne

Urząd celny. Na wyspie nie ma surowców. Wszystko trzeba importować. Keith chce, abyś wybudował Urząd celny, co da rezultat w postaci zwiększenia cen eksportu lub obniżenia cen importu. Po jego wybudowaniu Partner pociągnie za kilka sznurków i obniży nam ceny importu. Poza tym dostaniemy 30.000$ do skarbu państwa. Z dużym prawdopodobieństwem będziesz musiał zatrudnić kilku celników z zagranicy.

Puszkowana kawa. Zaczynamy naszą przygodę z importem. Na początek mamy intratny interes z puszkowaną kawą - jej cena wzrosła o 50%! Stawiamy więc fabrykę konserw (trzeba wykupić plan) i zezwalamy na import kawy z zagranicy. Celem jest wyeksportowanie 1000 jednostek takiej kawy. Za wykonanie zadania, oprócz zysków z eksportu, dostaniemy 20.000$ na konto skarbu państwa.

Lenie strajkują. Po jakimś czasie, ludzie wysłani przez Prestona zaczną strajkować, bo nie czują się komfortowo na jakiejś zapadłej wyspie. Mamy do wyboru dwie opcje: wybudować Kosmiczną iglicę lub przekształcić stary Fort kolonialny w Loch.

(opcja 1) Kosmiczna iglica: Wybudowanie Iglicy przyniesie dochód w postaci 5000$ na konto szwajcarskie i zmniejszenie ilości strajków lecz jest dość drogą inwestycją (łącznie 30.000$ - 40.000$, w zależności od źródła zasilania).

(opcja 2) O lochach i smokach: Loch natomiast jest tani (3000$) lecz nie dostaniemy rekompensaty w postaci kasy w banku.

Nawet po spełnieniu żądań Penultimo ludzie nadal będą się obijać. Można to załatwić na trzy sposoby: wybudować ludziom 5 luksusowych Rezydencji, można zamieć Fort kolonialny w Loch i wtrącić do niego 5 losowych obywateli lub... powiedzieć doradcy, żeby nie zawracał nam więcej głowy. Nie będziemy już mieli żadnych przykrości z tego tytułu. Ani żadnych strajków jeśli dbamy o ludzi.

Po lewej rozbudowany przemysł drzewny, po prawej dwie Fabryki konserw. To wystarczy by porządnie zarobić. - 4 - IMPORTantne biznesy | Opis przejścia - Tropico 4 - Tropico 4 - poradnik do gry
Po lewej rozbudowany przemysł drzewny, po prawej dwie Fabryki konserw. To wystarczy by porządnie zarobić.

Rozbuduj przemysł. Rozpoczyna się pierwsze w kampanii zadanie na czas. W ciągu 8 lat musimy wyeksportować towary przemysłowe warte łącznie ponad 100.000 dolarów. Jeśli mamy tylko Fabrykę konserw, musimy postawić kilka dodatkowych budynków. Dodatkowa Fabryka konserw będzie w sam raz. Dość dobrze jest zainwestować również w Fabrykę mebli - możemy ścinać drzewa na naszej wyspie. Przy 3-4 budynkach z działu Przemysł bez problemu ukończymy zadanie grubo przed czasem. W nagrodę skarb państwa wzbogaci się o dodatkowe 30.000$.

Elektrownia. Keith Preston wie jak zarządzać biznesem. Chce dla Tropico jak najlepiej, a jak wiadomo bez energii elektrycznej ani rusz. Jeśli chciałeś i wybudowałeś Kosmiczną iglicę pewnie zaopatrzyłeś się już w Elektrownię lub inny budynek generujący energię elektryczną. Jeśli nie, musisz taki zbudować. Na dłuższą metę Elektrownia wiatrowa jest nieopłacalna - generuje zbyt dużo kosztów. Warto się wykosztować i postawić zwykłą Elektrownię - im bardziej doświadczone pracownice tym więcej energii generuje. Elektrownia atomowa to już prawdziwy kosmos, jednak musi zostać wybudowana na wybrzeżu i importować uran... musimy wyprodukować 121 MW energii elektrycznej. Dostaniemy za to 20.000$ do skarbu państwa.

Dobra luksusowe. Jak masz już elektrownię i trochę mocy, to warto by ja wykorzystać. Yermo Encarnado nadal jest postrzegane jako kraj Trzeciego świata. Wnieś trochę cywilizacji i wybuduj Centum Handlowe. Żeby działało jak powinno musi posiadać zapas towarów luksusowych, których to import jest celem zadania. Musisz kupić minimum 500 jednostek tego towaru. Keith zwróci ci koszty - po zakupie wymaganej ilości dostaniesz 20.000$.

Robotnicy fabryczni. Musimy zapewnić wystarczającą ilość miejsc pracy by można było zatrudnić łącznie 40 robotników fabrycznych. Jest to ostatnie zadanie na tej mapie. Jeśli rozwijałeś przemysł - na przykład podążając za radami Penultimo powinieneś mieś dodatkową Wytwórnię rumu i Fabrykę cygar - wraz z Tartakiem, Fabryką mebli i dwoma Fabrykami konserw posiadają wystarczającą ilość pracowników by zakończyć zadanie z automatu.

Zadania poboczne

Dodatkowy port - 4 - IMPORTantne biznesy | Opis przejścia - Tropico 4 - Tropico 4 - poradnik do gry

Dodatkowy port. Penultimo zwraca uwagę, że jeden port może obsłużyć jedynie ograniczona ilość eksportu i importu. Dodatkowy port może pomóc w płynniejszym przepływie towarów. Wybuduj dodatkowy Port (obok pierwszego jest wystarczająco dużo miejsca) a skarb państwa wzbogaci się o 20.000 dolarów.

Czołowy eksporter. Zarabianie na przemyśle idzie ci nieźle. Jednak udziałowcy i inwestorzy nie są usatysfakcjonowani. Keith myśli, że jeśli uda ci się zarobić na eksporcie 500.000 dolarów to zaczną bardziej cię szanować. Trochę z tego całego zysku przypadnie i tobie - zarząd wypłaci ci premię w wysokości 50.000$ na szwajcarskie konto jeśli uda ci się ukończyć to zadanie.

Triumf ducha nad materią. Jeden z bardzo mądrych naukowców wynalazł jakieś ustrojstwo które emituje fale, które powodują, że ludzie stają się mądrzejsi. Jednak naukowca porwało KGB i nie był w stanie dokończyć pracy. Keith ma jednak prototyp. Jakbyś umieścił go wysoko to inteligencja ludzi będzie stopniowo wzrastać. Celem jest wybudowanie Lotu sterowcem. Jeśli chcesz wykonać to zadanie musisz się nastawić na stworzenie na jednej z plaż raju dla turystów, gdyż tylko wybudowanie jakiegokolwiek hotelu da możliwość wybudowania tej atrakcji. Zadanie dla bardziej ambitnych.

1 - 4 - IMPORTantne biznesy | Opis przejścia - Tropico 4 - Tropico 4 - poradnik do gry