Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Warhammer II - poradnik do gry

Total War: Warhammer II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zakon Mistrzów Magii - porady | Wysokie Elfy w Total War Warhammer II Poradnik Total War: Warhammer II

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

W tym rozdziale znajdziesz porady odnośnie rozgrywki frakcją Zakon Mistrzów Magii pod przywództwem Teclisa.

Sytuacja początkowa

Teclis rozpoczyna rozgrywkę posiadając miasto Wyspa Wielkich Żółwi u południowych wybrzeży Lustrii. Twoim pierwszym wrogiem będzie frakcja Jaszczuroludzi - Strażnicy Xeti. W ich posiadaniu będą 3 osady - jedną będącą częścią twojej startowej prowincji, oraz dwie już na stałym lądzie. Dodatkowo w pobliżu twojej osady będzie znajdowała się ich armia złożona z 10 jednostek. Trzecia osada znajdująca się w twojej prowincji jest zrujnowana i wymaga zasiedlenia. Niedaleko ciebie znajdują się też ziemie należące do Mrocznych Elfów - frakcja Sabat Krwawego Dworu. Nie masz z nią co prawda wojny, jednak to się szybko zmieni. Oprócz nich blisko ciebie znajduje się jeszcze frakcja Krasnoludy z Grzbietu Soteka, a trochę dalej frakcja Wysokich Elfów Cytadela Zmroku - te dwie frakcje będą do ciebie przyjaźnie nastawione. W bliskim twoim sąsiedztwie jest również frakcja Zielonoskórych oraz obecnie ukryte przed tobą frakcje Skavenów.

Pierwsze tury

Jaszczuroludzie będą mieli nad tobą przewagę liczebną, jednak powinieneś móc ich pokonać. - Zakon Mistrzów Magii - porady | Wysokie Elfy w Total War Warhammer II - Total War: Warhammer II - poradnik do gry
Jaszczuroludzie będą mieli nad tobą przewagę liczebną, jednak powinieneś móc ich pokonać.

Rozgrywkę zacznij od rozgromienia znajdującej się w pobliżu ciebie armii Jaszczuroludzi. Choć mają nad tobą przewagę liczebną to twoje jednostki powinny sprostać im w bitwie. Następnie dobij ich armię w kolejnej bitwie i rusz na osadę Złoty Ziggurat. Jednocześnie rozbuduj budynek wojskowy w mieście do Placu Zgromadzeń. Nie zapomnij też nawiązać stosunków dyplomatycznych z przyjaznymi tobie frakcjami - pakt o nieagresji z Krasnoludami z Grzebietu Soteka oraz umowę handlową z Cytadelą Zmroku.

Po zajęciu osady Złoty Ziggurat wnieść w nim Gospodarstwo oraz rozbuduj główny budynek w osadzie na 2 poziom - po rozbudowie wykorzystaj wolny slot na budynek Elfi wyrobnik. Zaś następnym twoim celem będzie zasiedlenie osady Wyspy Błota w południowym krańcu twojej początkowej prowincji. Po zjednoczeniu prowincji warto wydać zarządzenie zwiększające rozwój - w trudnej sytuacji początkowej szybka rozbudowa startowej prowincji jest bardzo ważna.

Teraz będziesz musiał poświecić trochę tur na opanowanie sytuacji w prowincji. Przede wszystkim odbuduj zniszczoną osadę, a potem znajdujący się w niej port. Jednocześnie w osadzie Złoty Ziggurat rozbuduj Gospodarstwo do Dworu. Zacznij też zbierać wojska - grozi ci ciągle kontratak ze strony Jaszczuroludzi, a Mroczne Elfy również mogą cię zaatakować. Tak więc kilka dodatkowych oddziałów może się przydać - najlepiej jeśli zwerbujesz przynajmniej dwie jednostki Straży Morskiej z Lorthernu oraz dodatkowy oddział Łuczników (bądź ich bardziej opancerzonej wersji).

Kiedy uzyskasz 2 punkty rozwoju rozbuduj na kolejny poziom główny budynek w Wyspie Wielkich Żółwi. W tym samym czasie będziesz musiał prawdopodobnie odeprzeć kontratak Jaszczuroludzi na twoje ziemie. Po rozbudowie stolicy prowincji zbuduj w niej budynek Plaza - zwiększy on ład publiczny. Jednocześnie też nie zapominaj o rozbudowie pozostałych budynków i osad. Pierwszeństwo powinny mieć budynki zwiększające przychody oraz rozwój. W osadzie Wyspy Błota ważne jest zbudowane budynku dostarczającego ci surowiec handlowy.

Po względnym uspokojeniu ładu publicznego w posiadanej prowincji i ustabilizowaniu gospodarki będziesz mógł kontynuować podbijanie frakcji Jaszczuroludzi. Ci pewnie do tego czasu prawdopodobnie kilka razy zaatakują twoje ziemie, więc najlepszym momentem na atak będzie zaraz po odparciu jednej z ich inwazji. Zaatakuj wtedy ich najbliższą osadę - Strażnicy Xeti i zajmij ją. Znieś w niej od razu również Plaze. Następnie natychmiast wyrusz na osadę Złoty Kolos - ją po wygranej bitwie zniszcz, klimat w niej panujący jest bardzo nieodpowiedni dla twojej rasy i utrzymanie tej osady byłoby zbyt ciężkie na obecnym etapie rozgrywki.

Twoim kolejnym celem będzie jak najszybsze zajęcie Komnaty Wizji. Wypowiedz w tym celu wojnę frakcji Sabat Krwawego Dworu (jeśli jeszcze nie jesteś z nimi w stanie wojny) i zajmij osadę. Po jej zdobyciu natychmiast zbuduj w niej Pradawny Kamień Nawigacyjny.

Następne tury

W dalszych podbojach uważaj na ukryte frakcje Skavenów. - Zakon Mistrzów Magii - porady | Wysokie Elfy w Total War Warhammer II - Total War: Warhammer II - poradnik do gry
W dalszych podbojach uważaj na ukryte frakcje Skavenów.

Jako, że najprawdopodobniej będziesz dosyć w tyle z punktami Rytuału, to twoim kolejnym celem będzie szybkie zajęcie drugiego miejsca zasobu rytualnego. Po zapanowaniu nad sytuacjami w prowincjach wyrusz więc wojskami na północ. Jeśli zawiążesz wcześniej sojusz z frakcją krasnoludów, to będą zabezpieczały ci one twoją wschodnią granicę.

Pozostanie ci jeszcze pozbycie się do końca frakcji Mrocznych Elfów. W tym celu wymagane będzie zdobycie Krwawego Dworu będącego ich stolicą. Choć zajęcie tej osady będzie z pewnością opłacalne, z uwagi na występujący tam surowiec handlowy. To jednak utrzymanie jej i szybki rozwój będzie znacznie utrudnione - druga osada tej prowincji znajduje się na północy Lustrii.

W dalszych podbojach najlepiej skierować wojska przeciwko prowincji Północny Grzbiet Soteka - jednak uważaj, ponieważ najprawdopodobniej będą tam skryci Skaveni (które osady należą do Skavenów możesz odkryć za pomocą akcji Bohatera lub po prostu wysyłając do zrujnowanej osady armię). Zajmując tą prowincję zyskasz dok olejny surowiec handlowy - marmur, a także będziesz już blisko osady Tlaxtlan będącej wspomnianym wyżej miejscem zasobu rytualnego.

Następnie postaraj się opanować cały obszar północnej Lustrii. W tym rejonie przygotuj się głównie na walkę z Zielonoskórymi oraz Jaszczuroludźmi. Później możesz zawrócić na południe i pomóc swoim sojusznikom w walce z frakcjami Skavenów oraz Jaszczuroludzi w centralnej oraz wschodniej Lustrii.

Podobnie jak w przypadku rozgrywki Tyrionem opłacalne jest opracowanie technologii Nadmorskie Imperium (dostępne gdy wniesiesz budynek Kaplica Asuryana). Odkryje ci to widok na wszystkich obszarach wodnych, a co za tym idzie - umożliwi ci to handel z frakcjami nadmorskimi (w tym z frakcjami Wysokich Elfów będących na Ulthuanie).