Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Warhammer II - poradnik do gry

Total War: Warhammer II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Total War: Warhammer II - Miejsca Zasobu Rytualnego
Total War: Warhammer II - Miejsca Zasobu Rytualnego
Powiększ mapę

Kontrola Wielkiego Wiru w Total War Warhammer II | Rozgrywka na mapie kampanii Poradnik Total War: Warhammer II

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

Głównym celem kampanii w Warhammerze II jest zapanowanie nad Wielkim Wirem znajdującym się na Wyspie Umarłych wewnątrz Ulthuanu. Droga do zapanowania nad nim jest taka sama u każdej z ras. W tym rozdziale znajdziesz porady odnośnie walki o Wir.

Zasoby Rytualne

Miasta mogące ci dostarczyć większą ilość zasobu rytualnego będą odpowiednio oznaczone. - Kontrola Wielkiego Wiru w Total War Warhammer II | Rozgrywka na mapie kampanii - Total War: Warhammer II - poradnik do gry
Miasta mogące ci dostarczyć większą ilość zasobu rytualnego będą odpowiednio oznaczone.

By zapanować nad Wielkim Wirem każda z ras musi odprawić pięć rytuałów, jednak by to zrobić musi wpierw zebrać odpowiednią ilość określonego zasobu. Choć nosi on odmienną nazwę u każdej z frakcji (Kamienie Nawigacyjne u Wysokich Elfów, Zwoje Hekarti u Mrocznych Elfów, Tablice Starozytnych u Jaszczuroludzi i Spaczeń u Skavenów), to jego działanie jest takie samo. Pozyskujesz go co turę z każdej prowincji (każda zajęta prowincja daje ci jeden jego punkt na turę) oraz w ramach wypełniania misji i zadań (więc choćby z tego względu warto je wypełniać). Dodatkowo na mapie kampanii jest dziesięć miejsc zasobu rytualnego. Są to osady, w których będziesz mógł wnieść specjalny budynek, który da ci znaczny bonus do zbieranych punktów. Lokalizację tych kluczowych osad znajdziesz na mapie powyżej. Ważne jest by już w pierwszych turach zająć jedną z tych prowincji, a potem dążyć do szybkiego zajęcia drugiej. Przy jednoczesnym wypełnianiu zadań powinno ci to dać spory zastrzyk punktów.

Obecny swój postęp w zbieraniu punktów potrzebnych do odprawienia Rytuału możesz sprawdzić u góry ekranu. Po najechaniu myszką na pasek otrzymasz dokładne informacje o tym, ile punktów zyskujesz co turę.

Odprawianie Rytuałów i obrona osad

Osad w których odprawiany jest Rytuał musisz bronić za wszelką cenę. - Kontrola Wielkiego Wiru w Total War Warhammer II | Rozgrywka na mapie kampanii - Total War: Warhammer II - poradnik do gry
Osad w których odprawiany jest Rytuał musisz bronić za wszelką cenę.

Każdy z Rytuałów będzie odprawiany w trzech twoich osadach naraz z czego jedna to będzie twoja startowa osada. Odprawienie rytuału trwa określoną ilość tur i może on zakończyć się niepowodzeniem, jeśli któraś w tych osad zostanie w tym czasie przejęta. Dlatego dobrze się do niego przygotuj, a możesz to zrobić w następujący sposób:

  1. Wznieś w osadach będących miejscem rytuałów budynki obronne w celu wzmocnienia garnizonu i ewentualnego postawienia murów.
  2. Zabezpiecz osady wysyłając tam armie, bądź trzymając je w pobliżu, by mogły szybko ruszyć na odsiecz do danej osady.
  3. Możesz umocnić również okoliczne osady, ponieważ też mogą stać się celem ataków.

Podobnie jak w przypadku rozpoczynania wojny dobrze zawczasu również ustabilizować gospodarkę państwa i ład publiczny.

Kiedy rozpoczniesz jeden z Rytuałów na mapie kampanii pojawią się wrogie siły Chaosu, których celem będzie zaszkodzenie ci. Przy pierwszym Rytuale będą to stosunkowo niewielkie siły i ich odparcie nie powinno stanowić wielkiego problemu, jednak z każdym kolejnym ich siła będzie rosnąć. Będą atakować nie tylko osady będące miejscami rytuałów, ale każdą inną, napotkaną po drodze. Dlatego, jeśli będziesz dysponował dużymi siłami to warto zniszczyć ich w polu, zanim zaatakują którąś z twoich osad. Oczywiście tyczy się to pierwszych Rytuałów, ponieważ później lepiej będzie dopierać przeważające siły na murach miast.

Oprócz sił Chaosu w odprawieniu rytuałów będą chciały ci przeszkodzić również pozostałe rasy, dlatego uważaj, czy któraś z ich armii nie pojawiła się na twoim terytorium i również staraj się szybko nie zniszczyć.

Postęp w rytuałach u innych ras i interwencje

Interwencje pozwalają ci na pewnym stopniu przeszkodzenie innym frakcjom w przeprowadzaniu Rytuału. - Kontrola Wielkiego Wiru w Total War Warhammer II | Rozgrywka na mapie kampanii - Total War: Warhammer II - poradnik do gry
Interwencje pozwalają ci na pewnym stopniu przeszkodzenie innym frakcjom w przeprowadzaniu Rytuału.

Pozostałe, sterowane przez komputer, rasy oczywiście również będą dążyły do kontroli nad Wielkim Wirem. Podobnie jak ty będą zbierać punkty potrzebne do odprawienia Rytuałów oraz je odprawiać. Możesz im przeszkodzić na dwa sposoby: albo osobiście wysłać do nich swoje wojska (co może być bezsensowne w chwili, kiedy wasze granice są oddalone od siebie), albo zapłacić pewną kwotę na wysłanie Interwencji.

Interwencje to armie sterowane przez komputer, które pojawiają się na terytorium frakcji odprawiającej Rytuał. Ich celem jest oczywiście przerwanie tego Rytuału poprzez zajęcie jednej z osad odprawiającej go. Siła takiej armii zależy od tego jak dużą ilość gotówki na nią poświęcisz. Choć funkcjonują one jako osobne, tymczasowe frakcje, to i tak musisz przed wysłaniem Interwencji wypowiedzieć wojnę frakcji odprawiającej Rytuał. Frakcje sterowane przez komputer również mogą wysyłać na ciebie interwencję.

Postęp w wyścigu o kontrolę nad Wielkim Wirem u innych frakcji również możesz sprawdzić u góry ekranu. Strzałki pod twoim paskiem postępu symbolizujące poszczególne rasy pokazują ilość zebranych przez nie punktów. Jeśli zaś któraś z tych ras rozpocznie rytuał natychmiast zostaniesz o tym poinformowany. Pamiętaj, że inne frakcje początkowo cię wyprzedzą w punktach Rytuałów. Nie musisz się tym przejmować, tylko skup się spokojnie na zapanowaniu nad większym terytorium, a szczególności na zajęciu przynajmniej dwóch kluczowych prowincji, które dadzą ci większych zastrzyk punktów. Nie zapominaj również o wypełnianiu zadań, które mogą ci dać dodatkowe punkty. Potem zaś możesz kolejno odprawiać kolejne Rytuały i przeszkadzać innym frakcjom w ich robieniu. Ważne jest by żadna z frakcji nie ukończyła ostatniego Rytuału przed tobą.

Warto też mieć na uwadze, że w wyścigu bierze udział tylko jedna frakcja z każdej rasy.