Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: Warhammer II - poradnik do gry

Total War: Warhammer II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Charakterystyka | Mroczne Elfy w Total War Warhammer II Poradnik Total War: Warhammer II

Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019

Mroczne Elfy są zbuntowanymi kuzynami Wysokich Elfów. Zasiedlają zaśnieżone terytoria Naggaroth, gdzie ich przywódca - Malekith, zbiegł po nieudanej próbnie przewrotu na Ulthuanie.

Informacje ogólne

Armia Mrocznych Elfów, podobnie jak Wysokich, jest bardzo zdyscyplinowana. Jednakże Mroczne Elfy w przeciwieństwie do swoich kuzynów, wykorzystują w boju kusze zamiast łuków - przez co dysponują trochę mniejszych zasięgiem. W ich armii znajdziesz też więcej lżej opancerzonych jednostek, które stawiają przede wszystkim na swoje umiejętności walki - jak Elfie Wiedźmy czy Widma. Oczywiście mają oni dostęp również do bardzo mocno opancerzonych jednostek jak Czarna Straż z Naggarondu. Dodatkowo, po zabiciu odpowiedniej ilości przeciwników podczas bitwy, Mroczne Elfy otrzymują na krótki czas Morderczą skuteczność - umiejętność, która zwiększa ich zdolności podczas walki. W skład armii Mrocznych Elfów wchodzą również potwory, takie jak Czarne Smoki czy Hydry.

Rasa ta posiada również szeroki dostęp do magii. Oprócz czarodziejek mogących władać jedną z czterech domen (Cienia, Ognia i Mroku), to także dwójka ich Legendarnych Lordów dysponuje potężnymi zaklęciami. Są to głównie czary ofensywne, choć u czarodziejki władającej domeną ognia znajdzie się również kilka defensywnych zaklęć.

Lordowie Mrocznych Elfów posiadają poziom lojalności. Niska lojalność lorda może doprowadzić do buntu, a co za tym idzie - stracenia dowodzonej przez niego armii, którą będzie należało pokonać. Lojalność lordów można zwiększać za pomocą bohatera dołączonego do armii, a także rekrutując jednostki i wygrywając bitwy.

Schwytani jeńcy mogą przysłużyć się rozbudowie gospodarki Mrocznych Elfów. - Charakterystyka | Mroczne Elfy w Total War Warhammer II - Total War: Warhammer II - poradnik do gry
Schwytani jeńcy mogą przysłużyć się rozbudowie gospodarki Mrocznych Elfów.

Mroczne Elfy mogą wykorzystywać pojmanych w boju niewolników do zwiększania wydajności gospodarki. Niewolnicy, których możesz zdobyć w każdej bitwie, są wysyłani do prowincji co przekłada się na większy przychód z nich. Jednakże, duża ilość niewolników doprowadza do zmniejszenia ładu publicznego. Ilość "dostaw" niewolników do każdej prowincji można kontrolować z okna prowincji lub w ogólnym oknie dotyczącym niewolników. Dodatkowym czynnikiem wynikającym z mechaniki niewolników jest brak możliwości wyłączenia podatków w prowincjach Mrocznych Elfów.

Mroczne Elfy posiadają dostęp do Czarnych Arek będących pływającymi miastami. Do ich rekrutacji konieczne jest przeprowadzenie Obrzędu, zaś samo działanie Arek jest podobne jak armii Hordy w poprzednich odsłonach. Każda Arka posiada panel armii w którym rekrutuje jednostki oraz panel budynków w którym można zlecać budowę potrzebnych struktur. Choć wniesienie każdego budynku trwa turę, to zbudowanie ich podstawowej wersji wymaga poświęcenia punktów nadwyżki ludności. Dodatkowo, Czarne Arki mogą wspomagać będące w ich zasięgu (przerywany okrąg wokół Arki) armie walczące na lądzie za pomocą specjalnych umiejętności.

Ta rasa walczy właściwie ze wszystkimi, wliczając w to własnych pobratymców. Oczywiście, głównym wrogiem Mrocznych Elfów są Wysokie Elfy zamieszkujące Ulthuan, jednak to nie przeszkadza im mordować się wzajemnie. Więc grając tą rasą nie oczekuj, że dasz radę wzbogacić się znacznie na handlu, czy utworzyć silne sojusze z innymi frakcjami.

Dostępni przywódcy

Podobnie jak w przypadku każdej z ras dostępnych w podstawowej wersji gry, Mroczne Elfy mają dwóch Legendarnych Lordów. Od wyboru Legendarnego Lorda zależą bonusy jakie otrzyma twoja frakcja, a także początkowo dostępne jednostki, czy umiejętności samego Legendarnego Lorda. Dodatkowo mają oni różne pozycje startowe, co wpływa na poziom trudności w początkowej fazie gry. Dostęp do drugiego z Legendarnych Lordów podczas kampanii możesz uzyskać robiąc konfederację z jego frakcją.

Malekith (frakcja Naggarond) - to zarówno potężny mag jak i silny wojownik. Jego magiczna zbroja zapewnia mu wysoką odporność, a dzięki zaklęciom może bezproblemowo niszczyć szeregi wroga. Dodatkowo można odblokować dla niego Seraphona - Czarnego Smoka na którym Malekith będzie wałczył podczas bitwy. Malekith rozpoczyna rozgrywkę na północy Naggaroth i ma dosyć spokojny początek kampanii. Najpierw musi pozbyć się Skavenów, co nie powinno przysporzyć specjalnych trudności, a potem czeka go zjednaczanie frakcji Mrocznych Elfów. Podczas kampanii nim należy liczyć się z tym, że część doświadczenia zdobywanego przez Malekitha będzie oddawana pozostałym lordom, zaś lord mający wyższy poziom od niego może stracić lojalność, a w efekcie - zbuntować się. Za to ma on zmniejszony o 50% koszt utrzymania podstawowych jednostek mieczników, włóczników oraz kuszników, a także elitarnej piechoty jaką jest Czarna Straż z Naggarondu. Dodatkowo ma zwiększone relacje z frakcją drugiego Legendarnego Lorda Mrocznych Elfów, a także bonus do lojalności nowo werbowanych lordów. Jego jednostki początkowe to: Czarna Straż z Naggarondu oraz Balista Rozpruwacz. Czarna Straż z Naggarondu to ciężko opancerzona piechota, będąca chyba najbardziej elitarną jednostką tej rasy. Zaś balista będzie bardzo przydatna przy przetrzebianiu szeregów wroga nim dotrze on do twoich linii.

Morathi (frakcja Kult Rozkoszy) - to potężna wiedźma dysponująca zestawem potężnych zaklęć i umiejętności. Jednakże w walce bezpośredniej niewiele zdziała z uwagi na niski pancerz. Sytuację trochę poprawia odblokowanie u niej Sulepheta - mrocznego wierzchowca. Rozgrywkę zaczyna ona w centrum Naggaroth i jest otoczona przez nieprzyjaźnie nastawione inne frakcje Mrocznych Elfów. Dodatkowo w pobliżu znajduje się również kolonia Wysokich Elfów, więc z nimi również będzie trzeba walczyć na początku rozgrywki. Podczas kampanii frakcją Morathi ma się zmniejszone o połowę koszty działań bohatera, a także z każdą turą lordowie mogą zyskać dodatkową lojalność. Dodatkowo ta frakcja ma bonus do stosunków dyplomatycznych z innymi frakcjami Mrocznych Elfów, ale niewiele to właściwie daje (zwłaszcza na poziomie b. trudnym). Dodatkową cechą tej frakcji jest spaczenie Chaosu. W przeciwieństwie do większości innych frakcji, w przypadku tej to jego wysoki poziom jest pożądany, zaś brak jego doprowadza do obniżenia ładu publicznego. Początkowe jednostki tej frakcji to: Hydra Bojowa oraz Harpie. Hydra to potężny, mogący ziać ogniem potwór, mogący dać ci znaczną przewagę w bitwie. Harpie są znacznie słabszą jednostką i mogą się przydać głównie do łapania jednostek strzeleckich, by piechota mogła ich dogonić.