Klan Mors - porady | Skaveni w Total War Warhammer II Poradnik Total War: Warhammer II
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
W tym rozdziale znajdziesz porady odnośnie rozgrywki frakcją Klan Mors pod przywództwem Queeka Łowcy Głów.
Sytuacja początkowa
Queek rozpoczyna rozgrywkę posiadając jedno miasto - Yuatek. Twoim pierwszym wrogiem będzie frakcja Wysokich Elfów - Forteca Świtu. Przy twoich granicach znajduje się ich armia złożona z 11 jednostek. Na północ od twoich terenów są frakcje Jaszczuroludzi, które nie będą do ciebie przyjaźnie nastawione. Zaś na wschodzie będą dwie frakcje Skavenów - Klan Moulder oraz Klan Mordkin, które również będziesz musiał pokonać. Najbliższa osada z pastwiskami znajduje się na północnym-wschodzie na terytorium Ostatnich Obrońców (frakcji jednego z Legendarnych Lordów Jaszczuroludzi - Kroq-Gara).
Pierwsze tury
Rozgrywkę rozpocznij od rozbudowy głównego budynku w Yuatek, a następnie zaatakuj będącą w pobliżu armię Wysokich Elfów. Mają oni przewagę liczebną, jednak powinieneś odnieść zwycięstwo nad nimi wykorzystując umiejętność "Zagrożenie z podziemi", dzięki której przyzwiesz dodatkowe jednostki na pole walki. Po zniszczeniu armii elfów wróć na swoje terytoria i rozpocznij werbunek dodatkowych trzech jednostek Klanbraci. Następnie uderz na najbliższą osadę wroga (Światło Świtu) i zajmij ją. Przy zajmowaniu osady warto wykorzystać część żywności by ją natychmiast rozbudować na 2 poziom. Rozpocznij wtedy w niej budowę budynku Kolonia Ratlingów (przyspieszy to rozwój prowincji, ale także rozprzestrzenianie spaczenia).
Potem wyrusz na kolejną osadę w tej prowincji jaką jest Nora Nieboraków. Jednocześnie rekrutuj kolejne jednostki Klanbraci, a w swojej stolicy zbuduj Platformę gnębiciela (zwiększy to ład publiczny). Kolejną zajętą osadę również możesz rozbudować za pomocą żywności na 2 poziom i wnieść w niej Kolonię Ratlingów oraz Śmietnisko. Ustaw też zarządzenie zwiększające ład publiczny i odczekaj kilka tur, aż niepokoje wśród ludności w miarę się unormują. W tym czasie rozbuduj Yuatek, a potem wzniesioną w nim Platformę gnębiciela, a także zbuduj tam kolejne Śmietnisko. W następnej kolejności rozbuduj Światło Świtu w którym później wniesiesz budynek obronny - osada ta z uwagi na swój portowy charakter może często stawać się celem dla Jaszczuroludzi lub Wysokich Elfów.
Potem zaatakuj kolejne miasto Wysokich Elfów - Tor Surpindar. W tym przypadku po zajęciu nie wykorzystuj już żywności na rozbudowę, bo jej zapasy mogą wtedy już dosyć spaść. Zamiast tego w tej osadzie zbuduj Kolonię Ratlingów. Odczekaj kilka tur by uzupełnić siły - możesz w tym czasie zwerbować już w Norze Nieboraków kolejnego lorda i zacząć tworzyć drugą armię.
Twoim kolejnym celem będzie osada Jaskinie Soteka - jest ona miejscem zasobu rytualnego. Znajduje się ona w rękach innej frakcji Skavenów - Klanu Moulder, więc teraz przyjdzie ci walczyć z tą samą rasą co twoja. Prawdopodobnie będą mieli co najmniej dwie armie (plus garnizon), więc w pierwszej kolejności zaatakuj armię znajdująca się poza osadą. Jest wtedy spora szansa, że weźmiesz ją w zasadzkę i unikniesz konfrontacji z dwiema armiami na raz.
Podczas szturmu na osadę głównym problem będzie stanowiła jednostka Pomiot Piekielnej Otchłani - jest to potężny potwór, którego najlepiej po prostu zalać jednostkami. Dodatkowo pamiętaj, że twoje Szturmoszczury z halabardami mają bonus do walki z dużymi przeciwnikami - warto więc przynajmniej jedną ich jednostkę posłać do walki z potworem. Reszta wojsk nie powinna być trudna w pokonaniu, zwłaszcza przy wsparciu przywoływanych podczas bitwy jednostek (najlepiej wykorzystywać je do szybkiego otaczania wroga).
W zdobytej osadzie zbuduj natychmiast (jeśli z jakiegoś powodu go tam nie ma) Złoże Spaczenia. Da ci to zastrzyk punktów potrzebnych do wykonania Rytuałów.
Następne tury
W dalszej rozgrywce kontynuuj podbój na północ. Pokonaj kolejną frakcję Skavenów - Klan Mordkin, a potem zaatakuj frakcję Jaszczuroludzi - Ostatni Obrońcy. Bardzo istotne dla ciebie jest zajęcie ich stolicy - Świątyni Czaszek. Znajdują się tam Pastwiska, więc będziesz mógł w tej osadzie wnieść budynek generujący żywność. Od razu obok znajdziesz też kolejne miejsce zasobu rytualnego - Złotą Wieżę.
Warto zrobić też wyprawę na wschód i zająć znajdujące się tam wyspy - prowincja Morze Grozy. Będące tam Wysokie Elfy mogą przeprowadzać najazdy na twoje ziemie. Jednak podbój ich miast może okazać się ciężki.
Później możesz dalej prowadzić walki z Jaszczuroludźmi i zająć ich terytoria na zachód od pasma gór.