Naggarond - porady | Mroczne Elfy w Total War Warhammer II Poradnik Total War: Warhammer II
Ostatnia aktualizacja: 31 lipca 2019
W tym rozdziale znajdziesz porady odnośnie rozgrywki frakcją Naggarond pod przywództwem Malekitha.
Sytuacja początkowa
Malekith rozpoczyna rozgrywkę posiadając jedno miasto - Naggarond. Jest to jedna z szczególnych stolic prowincji posiadających 9 slotów na budynki. Twoim początkowym wrogiem będzie frakcja Skavów - Klan Septik. Zajmuje on trzy osady - Har Kaldra, Kaelra oraz Ołtarz Ciemności Ostatecznej (dla ciebie te osady będą widoczne jako ruiny). W pobliżu twoich sił będzie się też znajdowała armia tego klanu złożona z 13 jednostek. Pozostałe frakcje z okolicy to głównie Mroczne Elfy, które mają do ciebie dosyć chłodne nastawienie. Dodatkowo na północy przy samym krańcu mapy są osady wojowników z Norski.
Pierwsze tury
Rozgrywkę rozpocznij od rozbudowy głównego budynku w Naggarond, a następnie wydaj rozkaz armii Malekitha zaatakowania Skavenów. Mimo ich przewagi liczebnej powinieneś bezproblemowo rozgromić ich w bitwie. Po całkowitym zniszczeniu wrogiej armii (najprawdopodobniej będziesz musiał stoczyć z nimi dwie bitwy) zaatakuj osadę Har Kaldra i zajmij ją. Jeśli straciłeś jakieś jednostki w bitwie, to warto je też od razu zwerbować ponownie. W kwestii dyplomacji to możesz spróbować dojść do porozumienia z frakcjami Mrocznych Elfów leżących na południe i zachód od twoich terytoriów. Z frakcjami Ghrond, Har Ganeth oraz Strażnicy Martwej Knei nie ma co paktować - będą oni twoimi pierwszymi celami po rozgromieniu Skavenów.
Następnie wyrusz dalej przeciwko Skavenom i zaatakuj osadę Kaelra - dobrze by w momencie ataku twoja armia składała się z około 11 jednostek (4 jednostki włóczników i 4 jednostki kuszników). Po zajęciu osady możesz zburzyć w Naggarond Sale poboru - ten sam budynek jest w nowo zajętej osadzie. Nie zapomnij również wydać zarządzenia, które zwiększy ład publiczny w prowincji.
Od razu też zaatakuj ostatnie miasto Skavenów - Ołtarz Ciemności Ostatecznej. Przed atakiem na niego możesz zrekrutować dodatkowe dwie jednostki włóczników. W Naggarond rozpocznij budowę: Katownie (zwiększy ona ład publiczny), Zagrody niewolników oraz Tracz (otrzymasz surowiec handlowy - marmur).
Po zajęciu tej osady będziesz musiał szybko zasiedlić pozostałe miasta znajdujące w tej samej prowincji - są one zrujnowane i mogą zostać łatwo przejęte przez inne frakcje. W prowincji będzie bardzo wysokie niezadowolenie i będziesz musiał prawdopodobnie stłumić przynajmniej jeden bunt. Nie zapominaj o szybkim zniesieniu budynku zwiększającego ład publiczny oraz o wydaniu poprawiającego go również zarządzenia (kiedy prowincja będzie już zjednoczona). Uwaga, jeśli jesteś początkującym graczem, to możesz odpuścić sobie opanowywanie ten prowincji. Znajduje się ona w klimacie niekorzystnym dla Mrocznych Elfów, więc rozwój i zachowanie odpowiedniego ładu publicznego będzie dosyć utrudnione. Zamiast tego możesz zburzyć ostatnią osadę Skavenów i skupić się na rozwoju swojej głównej początkowej prowincji.
Jednocześnie pamiętaj o rozwoju swojej startowej prowincji. W pomniejszych osadach, oprócz zbudowanych już koszar, wnieś budynek dostarczający surowiec (futra) oraz te, które zwiększają rozwój i przychody.
Po rozwinięciu osad i uzupełnieniu sił wyrusz wojskami na wschód - w kierunku osady Ghrond - jej zajęcie jest kluczowe podczas kampanii (jest ona miejscem zasobu rytualnego). Jeśli osada znajduje się w rękach frakcji Har Ganeth to zerwij z nimi wcześniej pakt o nieagresji oraz dostęp wojskowy.
Po zajęciu osady koniecznie zbuduj w niej Świątynie Hekarti - da ci to znaczny zastrzyk punktów potrzebnych do odprawienia Rytuału.
Uwaga, licz się z tym, że w między czasie wojnę może wypowiedzieć ci dowolna frakcja Mrocznych Elfów, a także wojowników z Norski (tyczy się to zwłaszcza poziomu b. trudnego) - jeśli zniszczysz ich armie po tym jak wkroczą na twoje terytorium, to powinni przystać na zawieszenie broni.
Następne tury
W następnych turach kontynuuj ekspansję na wschód i zajmij kolejno prowincje Trakt Czasek oraz Martwa Knieja. Po ich opanowaniu poświęć trochę czasu na rozwój gospodarki oraz by zabezpieczyć granice. Osady takie jak Zamarznięte Miasto oraz Shagrath (a także pozostałe leżące przy północnej granicy) będą narażone na ataki wojowników z Norski. Podbój ich ziem zaś w początkowej fazie rozgrywki jest nieopłacalny, więc pozostaje ci obrona.
Dalej skieruj swoje wojska na południe i podporządkuj sobie pozostałe frakcje Mrocznych Elfów - frakcję Kultu Rozkoszy najlepiej będzie skonfederować, zyskasz dzięki temu dostęp do Morathi będącej drugim Legendarnym Lordem Mrocznych Elfów.
Kiedy opanujesz całe to terytorium możesz zwrócić swoje wojska przeciwko Wysokim Elfom zajmującym Ulthuan na wschodzie. Warto podczas ataku na wyspę skorzystać z Czarnych Ark - te pływające miasta pozwolą ci na rekrutację jednostek na miejscu jeszcze zanim zajmiesz jakiekolwiek miasto Wysokich Elfów. Dodatkowo podczas walk na lądzie wesprą cię one ostrzałem w postaci różnych umiejętności, które będziesz mógł wykorzystać podczas bitwy. By móc zwerbować Czarną Arkę konieczne będzie przeprowadzenie odpowiedniego Obrzędu.