Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Whispered World - poradnik do gry

The Whispered World - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział trzeci - Asgil (3) poradnik The Whispered World

Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019

Zwab Loucauxa do kuchni

1 - Rozdział trzeci - Asgil (3) - The Whispered World - poradnik do gry
Pora nakarmić szefa Asgili przepyszną zupą pleśniową - Rozdział trzeci - Asgil (3) - The Whispered World - poradnik do gry

Pora nakarmić szefa Asgili przepyszną zupą pleśniową. Zabierz więc ze stołu talerz, który napełnij zupą z kotła i odstaw na stół. Następnie spróbuj przywołać Loucauxa na obiad. Potrzebujesz do tego kija, który (jeśli go jeszcze nie masz przy sobie) stoi w zbrojowni z prawej strony środkowej zbroi (tej, w której siedzi kucharz). Powróciwszy do kuchni, uderz nim w gong (na ścianie na wprost kotła), jednak odgłos będzie jakiś nie taki, jak powinien.

2 - Rozdział trzeci - Asgil (3) - The Whispered World - poradnik do gry
Zainteresuj się więc puchatym zwierzątkiem futerkowym, które siedzi na piecu po prawej - Rozdział trzeci - Asgil (3) - The Whispered World - poradnik do gry

Zainteresuj się więc puchatym zwierzątkiem futerkowym, które siedzi na piecu po prawej. To Krubba, który ma ostre ząbki i chętnie by je w coś wbił (spróbuj go pogłaskać). Podsuń mu więc kij i tak otrzymasz idealną pałkę do gongu. Oczywiście uderz nią weń, by zwabić Loucauxa do kuchni. Kiedy herszt Asgili pojawi się tam i zajmie stojącą na stole zupą, przemknij za jego plecami do wyjścia i opuść kuchnię.

Uwolnij Spota

3 - Rozdział trzeci - Asgil (3) - The Whispered World - poradnik do gry
Maszeruj do jaskini (pierwsza strzałka z lewej strony planszy), gdzie przekonasz się, że drzwi do pokoju szefa są zamknięte - Rozdział trzeci - Asgil (3) - The Whispered World - poradnik do gry

Maszeruj do jaskini (pierwsza strzałka z lewej strony planszy), gdzie przekonasz się, że drzwi do pokoju szefa są zamknięte. Wespnij się więc po schodach i zajrzyj przez okienko po lewej. Zlokalizuj w wiszącej po prawej klatce Spota (nie jest widoczny po ujawnieniu aktywnych punktów) i zagadnij go.

4 - Rozdział trzeci - Asgil (3) - The Whispered World - poradnik do gry
To wystarczy, by w prawym górnym rogu ekranu pojawiła się ponownie zakładka z różnymi postaciami Spota - Rozdział trzeci - Asgil (3) - The Whispered World - poradnik do gry

To wystarczy, by w prawym górnym rogu ekranu pojawiła się ponownie zakładka z różnymi postaciami Spota. Wybierz tę ogniową, a klatka zostanie spalona i Spot wyląduje na ziemi. Teraz trzeba tylko znaleźć mu drogę ucieczki. Zauważ z lewej strony pomieszczenia, tuż przy drzwiach, dziurę, którą wskaż Spotowi, zmieniając go uprzednio w 5 małych Spotków. W ten sposób stworek wydostanie się na zewnątrz.

Spowoduj maksymalny wzrost ciśnienia w pojemniku

5 - Rozdział trzeci - Asgil (3) - The Whispered World - poradnik do gry
Droga prowadząca na powierzchnię jest jedna - trzeba uruchomić mechanizm przywołujący windę - Rozdział trzeci - Asgil (3) - The Whispered World - poradnik do gry

Droga prowadząca na powierzchnię jest jedna - trzeba uruchomić mechanizm przywołujący windę. Znajduje się on nad wodą, tam gdzie łapałeś żabę. Jak zapewne zauważyłeś zawór jest zablokowany - potrzebujesz zatem klucza. Ten ma przy sobie Loucaux, zajrzyj więc do kuchni, a przekonasz się, że objedzony szef Asgili smacznie chrapie i nic nie stoi na przeszkodzie, by zwędzić mu przypięty do pasa klucz uniwersalny.

Wędruj zatem nad wodę i odblokuj kluczem zawór, po czym zakręć nim. Rzuć okiem na pojemnik obok - Sadwick zauważy, że ciśnienie wzrosło do poziomu pierwszego. Takich poziomów jest aż cztery, co oznacza, że musisz zlokalizować jeszcze trzy zawory (kolejność ich obracania jest dowolna).

6 - Rozdział trzeci - Asgil (3) - The Whispered World - poradnik do gry
Drugi znajduje się w celi, w której uwięziony był Sadwick - Rozdział trzeci - Asgil (3) - The Whispered World - poradnik do gry

Drugi znajduje się w celi, w której uwięziony był Sadwick. By się do niego dostać, trzeba przy pomocy ogniowego Spota spalić leżące na ziemi siano. Wtedy ukryty wcześniej zawór wychynie na wierzch, a wówczas wystarczy odblokować go kluczem i obrócić. To spowoduje, że ciśnienie podskoczy do poziomu drugiego.

7 - Rozdział trzeci - Asgil (3) - The Whispered World - poradnik do gry
Trzeci zawór odnajdziesz w zbrojowni - Rozdział trzeci - Asgil (3) - The Whispered World - poradnik do gry

Trzeci zawór odnajdziesz w zbrojowni. Trzeba podejść do ściany na prawo od centralnie stojącej zbroi i dobrze się jej przyjrzeć (a konkretnie kliknąć "okiem" lub "ręką" miejsce pomiędzy dwoma aktywnymi punktami, widocznymi na tej ścianie po naciśnięciu spacji). Sadwick odkryje wówczas pozornie niewidoczne przejście. Wejdź tam i użyj klucza na znajdującym się w malutkim pomieszczeniu zaworze, który następnie przekręć. Tym samym ciśnienie w pojemniku nad wodą wzrośnie do poziomu trzeciego.

8 - Rozdział trzeci - Asgil (3) - The Whispered World - poradnik do gry
Najwięcej zachodu jest z zaworem ukrytym w tajnej komnacie, do której prowadzą tajemnicze drzwi na prawo od kuchni, te, które nie mają klamki ani zamka - Rozdział trzeci - Asgil (3) - The Whispered World - poradnik do gry

Najwięcej zachodu jest z zaworem ukrytym w tajnej komnacie, do której prowadzą tajemnicze drzwi na prawo od kuchni, te, które nie mają klamki ani zamka. Dostanie się tam odbywa się w dość skomplikowany sposób.

Na początek udaj się do sztabu, czyli pokoju Loucauxa. Jego drzwi będą oczywiście zamknięte, otwórz je więc kluczem uniwersalnym. Pomieszczenie to jest obrotowe, a zawiadują tym wbudowane w ścianę dwa kamienne dyski. Pierwszy powoduje obrót komaty w lewo, drugi w prawo. Przy pomocy pałki z Krubbą na jej czubku uderz w pierwszy z nich, czyli obróć raz komnatę w lewo.

9 - Rozdział trzeci - Asgil (3) - The Whispered World - poradnik do gry
Wyjdź na zewnątrz, okaże się, że jesteś na niedostępnym wcześniej drugim poziomie skalnej twierdzy - Rozdział trzeci - Asgil (3) - The Whispered World - poradnik do gry

Wyjdź na zewnątrz, okaże się, że jesteś na niedostępnym wcześniej drugim poziomie skalnej twierdzy. Wejdź w sąsiednie (drugie od lewej) drzwi. Tradycyjnie przemieścisz się z lewej strony na prawą. Tam wejdź w ostatnie drzwi (pierwsze od prawej).

10 - Rozdział trzeci - Asgil (3) - The Whispered World - poradnik do gry
Znajdziesz się w kolejnym pokoju z dyskami, na podłodze pomiędzy którymi ulokowany jest ostatni zawór - Rozdział trzeci - Asgil (3) - The Whispered World - poradnik do gry

Znajdziesz się w kolejnym pokoju z dyskami, na podłodze pomiędzy którymi ulokowany jest ostatni zawór. Odblokuj go kluczem i zakręć nim, by podnieść ciśnienie w pojemniku na czwarty poziom. Po opuszczeniu pomieszczenia, by wylądować na samym dole, trzeba wejść w pierwsze przejście (od lewej) na tej kondygnacji. W ten sposób otworzysz niedostępne wcześniej drzwi obok kuchni, które odtąd będą najkrótszą drogą do tajnej komnaty z dyskami.