Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (3) poradnik The Whispered World
Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019
Przestrasz Bena, by zdobyć "spadochron"
Wejdź do wozu Sadwicka i uważnie przestudiuj podartą notatkę wiszącą nad łóżkiem chłopca (kliknij jej wszystkie aktywne punkty). To opis numeru z człowiekiem-kulą armatnią, który Sadwick ma wykonywać wraz z Benem. Właśnie tę ryzykowną myśl techniczną wykorzysta nasz klaun, by dostać się na wyspę Kalidy. Potrzebne są do tego: działo (tę rolę spełni wydrążony pień drzewa), spadochron, zatyczka i bomba z lontem.
Proponuję zacząć od spadochronu, w charakterze którego swobodnie można wykorzystać pantalony dziadka. Wiszą one na sznurku z praniem, rozciągniętym między wozami cyrkowymi. Niestety Ben nie pozwala ich zabrać, musisz więc uczynić to podstępem. Porozmawiaj z nim zatem, szczególnie dokładnie wypytując o to, czego się boi (kwestia pojawia się po poruszeniu tematu trzęsienia ziemi). Opisz mu Asgile jako istoty z ostrymi szponami, dwiema głowami i ostrymi zębami. Teraz musisz tylko stworzyć takiego potwora.
Użyj do tego szponów niedźwiedzia, które oderwij od leżącej na podłodze w wozie cyrkowym chłopców niedźwiedziej skóry (dywan). Kolejnym potrzebnym elementem jest sztuczna szczęka dziadka, którą powinieneś mieć przy sobie, zabrawszy ją wcześniej z jego wozu.
Potrzebujesz jeszcze dwu głów, po które udaj się w ruiny, skąd weź dwa kamienne żółwie stojące z obu stron posągu z jęzorem. Teraz musisz wszystkie te części składowe Asgila połączyć ze sobą, np. przy pomocy żywicy z drzewa. Nie masz jednak jej do czego zebrać. W tym celu udaj się do ostatniej lokacji na mapie (jaskinia). To miejsce kultu, w którym do jednego z totemów przyczepiona jest misa ofiarna. Nie da się jej odłamać gołymi rękoma, wykorzystaj więc do tego pękatą postać Spota, którego upuść na misę. Gdy ta odpadnie, Sadwick automatycznie ją podniesie.
Teraz wędruj pod drzewo i z jego pnia (w głębi po prawej) zeskrob do misy trochę żywicy. Połącz ją z którymkolwiek z elementów "Asgila" (szpony niedźwiedzia, sztuczna szczęka, żółwie), a następnie dołącz do niego pozostałe. Gotowego dwugłowego potwora pokaż żonglującemu Benowi, a kiedy ten zasłoni oczy, ściągnij pantalony dziadka ze sznurka.
Zdobądź ogień, by pozyskać lont
Zostało jeszcze 59% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie