Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Whispered World - poradnik do gry

The Whispered World - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) poradnik The Whispered World

Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019

Dostań się do domku Shany

Po przejściu przez most znajdziesz się w miejscu, gdzie rezydują dwa gadające kamienie - skalni bracia Ralv i Yngo. Pogawędź z nimi, w którymś momencie zadadzą Sadwickowi trzy pytania, na które tak naprawdę nie znasz odpowiedzi. Oczywiście możesz zaryzykować udzielenie ich metodą prób i błędów (pytania powtarzają się aż do skutku), ale warto zaczekać na moment, kiedy w trakcie gry zyskasz niezbędną wiedzę.

1 - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Jak widzisz, tu właśnie mieszczą się drzwi do chatki Shany - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Jak widzisz, tu właśnie mieszczą się drzwi do chatki Shany. Problem w tym, że są to same drzwi pozbawione reszty domu. Ponieważ jednak nie masz wielkiego wyboru - otwórz je i przejdź przez nie. Oczywiście nie przyniesie to żadnego rezultatu. Sposób na dostanie się do lokum Shany jest nieco bardziej skomplikowany: musisz przejść ZA drzwi (korzystając ze zwykłego kursora, nie ze strzałki) i stojąc za nimi, kliknąć czerwoną strzałkę skierowaną w tej pozycji w dół. Wygląda na to, że drzwi działają jak teleport.

Skontaktuj się z Shaną

Rozejrzyj się po lokum Shany, której niestety nie ma wewnątrz. Otwórz więc drzwi i wróć w ruiny, by podpytać kamienie. Dowiesz się, że 12.30 można otrzymać wskazówkę, kiedy pojawi się wyrocznia.

2 - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Do rozwiązania tej zagadki potrzebujesz dwu przedmiotów, ości ryby, którą nakarmiłeś Bobbyego (i którą klaun automatycznie podniósł, więc na pewno masz ją w ekwipunku) i rozkładu dnia Sadwicka opracowanego mu przez brata na kartce pergaminu, który znajdziesz w szufladzie w jego wozie cyrkowym - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Do rozwiązania tej zagadki potrzebujesz dwu przedmiotów, ości ryby, którą nakarmiłeś Bobby'ego (i którą klaun automatycznie podniósł, więc na pewno masz ją w ekwipunku) i rozkładu dnia Sadwicka opracowanego mu przez brata na kartce pergaminu, który znajdziesz w szufladzie w jego wozie cyrkowym. Po otwarciu szuflady trzeba przejrzeć (ikonka oka) jej zawartość.

3 - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Ponownie przenieś się do chatki Shany i podejdź do stojącego po prawej zegara - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Ponownie przenieś się do chatki Shany i podejdź do stojącego po prawej zegara. Przyjrzyj się mu - brak mu wskazówki godzinowej. Zainstaluj więc na cyferblacie zamiast niej rybią ość. Następnie ustaw ją na XII (trzeba kliknąć wskazówkę, a gdy stanie się fosforyzująca, kliknąć godzinę, na którą chce się ją przemieścić). Wskazówkę minutową (identycznie jak poprzednią) ustaw na VI. Następnie wciśnij umiejscowiony pośrodku guzik.

4 - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Snop światła z witraża skieruje się na regał (na prawo od drzwi) - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Snop światła z witraża skieruje się na regał (na prawo od drzwi). Przejdź tam i przeczytaj leżącą tam kartkę (ikonka ręki). Jej treść brzmi: Wyświadcz przysługę śpiącemu olbrzymowi. Tu przyda się rozkład dnia Sadwicka. Przyjrzyj mu się w ekwipunku, odkryjesz, że o godzinie 12.15 malec myje Bruna, wielkiego stwora ciągnącego cyrkowe wozy, smacznie śpiącego w momencie, kiedy klaun opuszczał polanę.

5 - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Ustaw zatem godzinową wskazówkę zegara na XII, a minutową na III - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Ustaw zatem godzinową wskazówkę zegara na XII, a minutową na III. Wciśnij guzik. Tym razem snop światła padnie na regał po lewej stronie drzwi. Po przeczytaniu leżącej tam kartki dowiesz się, że: Świat odzyskuje kolory. Chodzi oczywiście o wschód słońca, który - jak wynika z rozkładu dnia Sadwicka - ma miejsce o 5.30.

6 - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Ty razem ustaw więc małą wskazówkę na V, a dużą na VI - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Ty razem ustaw więc małą wskazówkę na V, a dużą na VI. Wciśnij guzik i wreszcie Sadwic doczeka się pojawienia się Shany. Po bardzo długiej rozmowie, podczas której malec poczuje się wbrew przepowiedni zobligowany uratować świat, opuść domek, wejdź na most po lewej i udaj się pod wielkie drzewo (druga lokacja na mapie). Po drodze zwróć w ruinach uwagę na cienistą salamandrę, trzymającą w objęciach czerwone jajo Noahi.

Dostań się na szczyt drzewa

7 - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Zwróć uwagę na świetliki krążące z lewej strony drzewa - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Zwróć uwagę na świetliki krążące z lewej strony drzewa. Sadwick przypomni sobie słowa Shany: W najciemniejszych ostępach puszczy światło wskaże wybrańcowi drogę. Spróbuj je zagadnąć lub ich dotknąć - odlecą i przez otwór w drzewie polecą w górę jego pnia, który najwyraźniej jest pusty w środku. Musisz zatkać czymś ów otwór, by świetliki pokazały malcowi inny sposób dostania się w górę drzewa. Do tego przyda się korek, który (jeśli jeszcze go nie masz) jest wetknięty w wielką butlę w wozie cyrkowym dziadka. Owa butla znajduje się za drzwiami i by dostrzec korek, trzeba po wejściu do wozu zamknąć drzwi od wewnątrz.

8 - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry
9 - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry
10 - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Po zatkaniu korkiem dziury w drzewie ponownie przegoń świetliki, tym razem wlecą pod kamień po prawej - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Po zatkaniu korkiem dziury w drzewie ponownie przegoń świetliki, tym razem wlecą pod kamień po prawej. Podnieś go i wykop dziurę w miejscu, na którym leżał. Potrzebujesz do tego łopaty, która - jeśli nie masz jej przy sobie - znajduje się na obszarze stacjonowania cyrku, przy schodkach prowadzących do wozu Sadwicka. Po dokopaniu się do podziemnego przejścia pakuj się w głąb niego.

11 - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Tam przejdź z prawej strony na lewą (zwróć uwagę na kałużę ropy) i maszeruj dalej w górę pnia - Rozdział pierwszy - Jesienna puszcza (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Tam przejdź z prawej strony na lewą (zwróć uwagę na kałużę ropy) i maszeruj dalej w górę pnia. Tak Sadwick trafi na szczyt drzewa, gdzie przyjrzyj się wyspie na środku jeziora. To tam mieszka Kalida, którą według Shany powinien odnaleźć malec. By wrócić w głąb drzewa, kliknij "ręką" dziurę za Sadwickiem. Wydostawszy się spod ziemi, maszeruj do cyrku.