Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Whispered World - poradnik do gry

The Whispered World - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział trzeci - Asgil (2) poradnik The Whispered World

Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019

Odnajdź kucharza

1 - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry
2 - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry
3 - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Od Gourneya wiesz, że kucharz po ugotowaniu niedobrej zupy pleśniowej ukrył się gdzieś przed gniewem Loucauxa - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Od Gourneya wiesz, że kucharz po ugotowaniu niedobrej zupy pleśniowej ukrył się gdzieś przed gniewem Loucauxa. Przydałoby się go odszukać. Po wyjściu z więzienia maszeruj solidny kawałek w prawo i wejdź w ostatnie (arkadowe) przejście w głąb skały. System połączeń pomiędzy pomieszczeniami w twierdzy Asgili jest dość skomplikowany, toteż Sadwick pojawi się niemal na samym jej szczycie (z lewej strony). Tam wejdź w pierwsze drzwi od lewej, a zostaniesz przeniesiony z lewej strony skały na prawą. Tu wejdź w ostatnie drzwi (pierwsze od prawej). Znajdziesz się w zbrojowni. Podejdź do stojącej centralnie zbroi. Przyjrzyj się jej i spróbuj nawiązać kontakt (ikonka ust) - jednak nie przyniesie to rezultatu.

4 - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Skieruj się więc do otwartych drzwi wejściowych i zamknij je, pozostając w komnacie - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Skieruj się więc do otwartych drzwi wejściowych i zamknij je, pozostając w komnacie. Schowany wewnątrz zbroi kucharz odezwie się, przekonany, że Sadwick już wyszedł. Porozmawiaj z nim - musisz doprowadzić dialog do momentu, w którym pojawi się kwestia wydania/niewydania kucharza szefowi Asgili i z długiej listy propozycji (przewijaj ją złotą strzałką w dole ekranu) będzie można wybrać jego imię - Loucaux. Zapytaj kucharza, czemu się ukrywa i poproś o przepis na ulubione danie jego szefa. Dowiesz się, że zupa pleśniowa jest bardzo trudna do przyrządzenia i kucharz nie będzie chciał zdradzić, z czego się ją gotuje. Uczyni to dopiero wtedy, gdy Sadwick ponownie zablefuje, że wyda miejsce pobytu nieszczęsnego szefa kuchni i wydrze się, że siedzi on w zbrojowni.

Ugotuj zupę pleśniową

5 - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Jak dowiedziałeś się od kucharza, na dobrą zupę pleśniową potrzeba: czegoś z powietrza, czegoś z wody, czegoś z ziemi i czegoś od siebie - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Jak dowiedziałeś się od kucharza, na dobrą zupę pleśniową potrzeba: czegoś z powietrza, czegoś z wody, czegoś z ziemi i czegoś od siebie. Przenieś się zatem do kuchni, która znajduje się na samym dole (pomiędzy warsztatem z kamieniem szlifierskim a zamkniętymi drzwiami bez klamki). By przemieścić się z góry na dół, po wyjściu ze zbrojowni wejdź w pierwsze drzwi od lewej (w tej części skały), a wylądowawszy po drugiej stronie - w drugie od lewej

6 - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry
W kuchni maszeruj w lewo, tam gdzie na palenisku stoi kocioł - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry

W kuchni maszeruj w lewo, tam gdzie na palenisku stoi kocioł. Najprostszym składnikiem jest coś od siebie: po prostu napluj do potrawy w kotle (ikonka ust na kotle).

7 - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry
By dorzucić do zupy coś z ziemi, potrzebujesz ostrego noża - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry

By dorzucić do zupy coś z ziemi, potrzebujesz ostrego noża. Sam nóż znajdziesz w zbrojowni, na ścianie pomiędzy stojącymi na prawo od drzwi zbrojami. Jednak jest on tępy i trzeba go naostrzyć na znajdującym się na samym dole budowli kamieniu szlifierskim.

8 - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry
9 - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry
10 - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Ostrym nożem odetnij rosnące przy kotle grzyby i wrzuć je do wywaru - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Ostrym nożem odetnij rosnące przy kotle grzyby i wrzuć je do wywaru. Teraz pora na coś z powietrza, a tym czymś jest latająca przy stole (w części jadalnej) mucha. Złap ją przy pomocy leżących na stole pałeczek. I oczywiście wrzuć do kotła.

11 - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Najtrudniejszym do zdobycia składnikiem jest coś z wody - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Najtrudniejszym do zdobycia składnikiem jest coś z wody. Tym czymś jest żaba, która kumka sobie beztrosko na liściu w zbiorniku wodnym, znajdującym się za prawym bokiem skalnej budowli (ostatnia czerwona strzałka po prawej). Jak widzisz, żabsko siedzi po drugiej stronie wody i by się do niego dostać, potrzebujesz liny oraz czegoś do jej zaczepienia, by Sadwick mógł przemieścić się na przeciwny brzeg sposobem Tarzana. A zatem wracaj pod twierdzę i maszeruj w lewo, gdzie przetnij nożem sznur utrzymujący zwodzony most w pionie.

12 - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry
13 - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry
14 - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Most zostanie opuszczony i możesz przejść do jaskini Asgili, tej samej, w której pojawiłeś się na samym początku (strzałka po lewej) - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Most zostanie opuszczony i możesz przejść do jaskini Asgili, tej samej, w której pojawiłeś się na samym początku (strzałka po lewej). Tu, jak pamiętasz, przywiązałeś do rogu sznurek. Wdrap się po skalnych schodach i przetnij nożem węzeł. Podnieś sznur, który spadł na ziemię, zabierz też leżącą obok monetę.

15 - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Potrzebujesz jeszcze łuku, który znajdziesz w zbrojowni, przy zbroi stojącej tuż za otwartymi drzwiami, oraz żebra, które leży przy stole w kuchni - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Potrzebujesz jeszcze łuku, który znajdziesz w zbrojowni, przy zbroi stojącej tuż za otwartymi drzwiami, oraz żebra, które leży przy stole w kuchni.

16 - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Teraz musisz stworzyć strzałę, zatem na kamieniu szlifierskim zaostrz znalezioną w jaskini monetę - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Teraz musisz stworzyć strzałę, zatem na kamieniu szlifierskim zaostrz znalezioną w jaskini monetę. Nasadź ją na żebro. Tak powstałą strzałę dokooptuj do łuku i dołącz do tego zestawu sznur. Maszeruj nad wodę, gdzie wystrzel strzałę ze sznurem, wbijając ją w wystającą ze skały (u góry, pośrodku) drewnianą belkę. Złap się zwisającego sznura i przedostań na drugi brzeg.

17 - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Po drugiej stronie zejdź do żaby - niestety, kiedy tylko się zbliżysz, ta wskoczy do wody - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Po drugiej stronie zejdź do żaby - niestety, kiedy tylko się zbliżysz, ta wskoczy do wody. W tej sytuacji na miejscu, w którym siedziała, połóż lepką tacę. Zawróć parę schodków do góry. Kiedy żaba wskoczy na tacę, przyklei się i tym razem będzie można ją zabrać. Następnie przy pomocy sznura przetransportuj się na drugą stronę.

18 - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Wędruj do kuchni i wrzuć żabę do zupy - Rozdział trzeci - Asgil (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Wędruj do kuchni i wrzuć żabę do zupy. Teraz musisz jedynie wzmocnić ogień pod kotłem. Wykorzystaj do tego siano leżące w celi, w której Sadwick był więziony (drzwi tuż przed mostem zwodzonym), które dorzuć do paleniska, po czym rozdmuchaj (ikonka ust) płomień pod kotłem.