Rozdział czwarty - Korona (6) poradnik The Whispered World
Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019
Przyłącz się do Asgili
Jeśli nie można kogoś pokonać, czasem trzeba doń dołączyć, przynajmniej na czas opracowania alternatywnego planu. Powróciwszy do celi, podejdź do drzwi i zawołaj strażnika. Powiedz, że koniecznie chcesz rozmawiać z Loucauxem i złożyć mu propozycję.
Zaproponuj hersztowi Asgili swoje usługi jako klaun. Kiedy wyczerpiesz wszystkie tematy i pomysły (przy limerykach zwróć uwagę na podaną przez herszta prawidłową pisownię jego imienia) i ponownie wylądujesz w celi, kolejny raz zawołaj strażnika przez drzwi. Pożal mu się na trudnego do zadowolenia Loucauxa. Dowiesz się, że lubi on, jak często wypowiada się jego imię. Zatem ponownie poproś o widzenie z szefem. Tym razem postaraj się rozbawić go wybekaniem alfabetu, a konkretnie jego imienia. Wybierz więc kolejno litery: L-O-U-C-A-U-X. Jeśli się pomylisz, zacznij od nowa. Ostatecznie Loucaux się wzruszy i Sadwick zostanie przyjęty do Asgili jako jego błazen. Dzięki temu zyskasz większą swobodę poruszania się i nie będziesz musiał wracać do celi.
Unieszkodliw Loucauxa
Porozmawiaj z szefem i strażnikiem - teoretycznie Sadwick ma swobodę działania, ale nie wolno mu wejść na górę, do wieży astronoma, skąd można dostać się do komnat króla. Kiedy spróbujesz zrobić coś z wężami doprowadzającymi smołę stagnacji do rannego Loucauxa, czujny Gourney natychmiast zareaguje. Musisz jakoś wywabić go z sali tronowej.
Wyjdź na zewnątrz, przed budynek, gdzie stacjonuje latający potwór Asgili. Zainteresuj się przytroczoną do jego siodła torbą. Sadwick automatycznie wyjmie z niej bomby, po czym natychmiast przyleci strażnik i pozostanie już na dworze, by pilnować zwierzątka.
Wykorzystaj to, by wrócić do sali tronowej i dobrać się do Loucauxa. Potrzebujesz do tego łomu, który (jeśli nie masz go przy sobie) stoi w lochu w dole schodów oparty o ścianę. Zabierz go i wracaj do sali tronowej. Wejdź na krużganek nad nią i potraktuj węże ze smołą łomem. Wreszcie możesz przejść do wieży astronoma.
Uwolnij astronoma
Musisz przeciąć czymś więzy astronoma, a nie masz przy sobie żadnego ostrego przedmiotu. Maszeruj wiec po schodach i łomem rozbij soczewkę teleskopu. Zejdź do starca i odłamkiem szkła przetnij obwiązującą go linę.
Ożyw inkrustowaną sferę
Teraz wypadałoby rozbić skorupę, jaką pokryła się skamieniała Niebieska Sfera. Oznacza to, że Sadwick ma ponownie wykonać coś w rodzaju numeru z człowiekiem-kulą armatnią. Jednak tym razem nie będzie wystrzeliwał siebie, a... Spota, a dokładnie twardy kokon, którym stała się zabawna gąsieniczka.
Potrzebujesz jeszcze paru elementów, na przykład sznura, który leży u stóp astronoma, oraz lejka, który nadal wetknięty jest w rurę smarującą. Zabierz je. Teraz zanurz sznur w rurze smarującej i nasączony olejem połącz z bombami, tworząc uzbrojone bomby. Te wetknij do zepsutego teleskopu.
Następnie wsadź kokon Spota w trąbkę do ucha (czyli zastępczy lejek) i dokooptuj ten zestaw do teleskopowej wyrzutni. Przy pomocy odłamka szkła skup wpadający przez okno tuż przy teleskopie promień światła. To wystarczy, by numer z kulą armatnią okazał się tak wystrzałowy jak za pierwszym razem.
Dostań się do iglicy królewskiej
Naprawiwszy to, co wcześniej zepsułeś, biegnij do królewskich komnat (drzwi u góry po lewej). Po wyjściu na zewnątrz okaże się, że do iglicy królewskiej trzeba jeszcze pokonać długi most. Jednak kiedy się tam skierujesz, most się urwie i pojawi się Loucaux w nowej postaci Smołowego Potwora.
Z braku pomysłów wlej Wodę Życia do rynny biegnącej wzdłuż mostu. W ten sposób ożywisz leżący tam kokon Spota, który jak zawsze okaże się niezawodnym przyjacielem. Wejdź zatem do wnętrza iglicy.
Dokonaj dobrego wyboru
Rozejrzyj się po znajomo wyglądającym wnętrzu. Spróbuj też rzucić okiem na lustro, ale jest ono zbyt zakurzone. Wyjdź więc na zewnątrz, a okaże się, że wiatr przywiał na most... pantalony dziadka. Nie zastanawiając się, łap za nie i wracaj do środka.
Przetrzyj pantalonami lustro, a nieoczekiwanie znajdziesz się po jego drugiej stronie. Porozmawiaj z chłopcem, po czym podejmij dobrą decyzję, to znaczy rozwal łomem lustro po prawej. Sen dobiegnie końca...