Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Whispered World - poradnik do gry

The Whispered World - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział czwarty - Korona (6) poradnik The Whispered World

Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019

Przyłącz się do Asgili

1 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
Jeśli nie można kogoś pokonać, czasem trzeba doń dołączyć, przynajmniej na czas opracowania alternatywnego planu - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry

Jeśli nie można kogoś pokonać, czasem trzeba doń dołączyć, przynajmniej na czas opracowania alternatywnego planu. Powróciwszy do celi, podejdź do drzwi i zawołaj strażnika. Powiedz, że koniecznie chcesz rozmawiać z Loucauxem i złożyć mu propozycję.

Zaproponuj hersztowi Asgili swoje usługi jako klaun. Kiedy wyczerpiesz wszystkie tematy i pomysły (przy limerykach zwróć uwagę na podaną przez herszta prawidłową pisownię jego imienia) i ponownie wylądujesz w celi, kolejny raz zawołaj strażnika przez drzwi. Pożal mu się na trudnego do zadowolenia Loucauxa. Dowiesz się, że lubi on, jak często wypowiada się jego imię. Zatem ponownie poproś o widzenie z szefem. Tym razem postaraj się rozbawić go wybekaniem alfabetu, a konkretnie jego imienia. Wybierz więc kolejno litery: L-O-U-C-A-U-X. Jeśli się pomylisz, zacznij od nowa. Ostatecznie Loucaux się wzruszy i Sadwick zostanie przyjęty do Asgili jako jego błazen. Dzięki temu zyskasz większą swobodę poruszania się i nie będziesz musiał wracać do celi.

Unieszkodliw Loucauxa

Porozmawiaj z szefem i strażnikiem - teoretycznie Sadwick ma swobodę działania, ale nie wolno mu wejść na górę, do wieży astronoma, skąd można dostać się do komnat króla. Kiedy spróbujesz zrobić coś z wężami doprowadzającymi smołę stagnacji do rannego Loucauxa, czujny Gourney natychmiast zareaguje. Musisz jakoś wywabić go z sali tronowej.

2 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
3 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
4 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
Wyjdź na zewnątrz, przed budynek, gdzie stacjonuje latający potwór Asgili - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry

Wyjdź na zewnątrz, przed budynek, gdzie stacjonuje latający potwór Asgili. Zainteresuj się przytroczoną do jego siodła torbą. Sadwick automatycznie wyjmie z niej bomby, po czym natychmiast przyleci strażnik i pozostanie już na dworze, by pilnować zwierzątka.

Wykorzystaj to, by wrócić do sali tronowej i dobrać się do Loucauxa. Potrzebujesz do tego łomu, który (jeśli nie masz go przy sobie) stoi w lochu w dole schodów oparty o ścianę. Zabierz go i wracaj do sali tronowej. Wejdź na krużganek nad nią i potraktuj węże ze smołą łomem. Wreszcie możesz przejść do wieży astronoma.

Uwolnij astronoma

5 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
Musisz przeciąć czymś więzy astronoma, a nie masz przy sobie żadnego ostrego przedmiotu - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry

Musisz przeciąć czymś więzy astronoma, a nie masz przy sobie żadnego ostrego przedmiotu. Maszeruj wiec po schodach i łomem rozbij soczewkę teleskopu. Zejdź do starca i odłamkiem szkła przetnij obwiązującą go linę.

Ożyw inkrustowaną sferę

Teraz wypadałoby rozbić skorupę, jaką pokryła się skamieniała Niebieska Sfera. Oznacza to, że Sadwick ma ponownie wykonać coś w rodzaju numeru z człowiekiem-kulą armatnią. Jednak tym razem nie będzie wystrzeliwał siebie, a... Spota, a dokładnie twardy kokon, którym stała się zabawna gąsieniczka.

6 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
7 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
8 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
Potrzebujesz jeszcze paru elementów, na przykład sznura, który leży u stóp astronoma, oraz lejka, który nadal wetknięty jest w rurę smarującą - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry

Potrzebujesz jeszcze paru elementów, na przykład sznura, który leży u stóp astronoma, oraz lejka, który nadal wetknięty jest w rurę smarującą. Zabierz je. Teraz zanurz sznur w rurze smarującej i nasączony olejem połącz z bombami, tworząc uzbrojone bomby. Te wetknij do zepsutego teleskopu.

9 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
Następnie wsadź kokon Spota w trąbkę do ucha (czyli zastępczy lejek) i dokooptuj ten zestaw do teleskopowej wyrzutni - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry

Następnie wsadź kokon Spota w trąbkę do ucha (czyli zastępczy lejek) i dokooptuj ten zestaw do teleskopowej wyrzutni. Przy pomocy odłamka szkła skup wpadający przez okno tuż przy teleskopie promień światła. To wystarczy, by numer z kulą armatnią okazał się tak wystrzałowy jak za pierwszym razem.

Dostań się do iglicy królewskiej

10 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
Naprawiwszy to, co wcześniej zepsułeś, biegnij do królewskich komnat (drzwi u góry po lewej) - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry

Naprawiwszy to, co wcześniej zepsułeś, biegnij do królewskich komnat (drzwi u góry po lewej). Po wyjściu na zewnątrz okaże się, że do iglicy królewskiej trzeba jeszcze pokonać długi most. Jednak kiedy się tam skierujesz, most się urwie i pojawi się Loucaux w nowej postaci Smołowego Potwora.

11 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
Z braku pomysłów wlej Wodę Życia do rynny biegnącej wzdłuż mostu - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry

Z braku pomysłów wlej Wodę Życia do rynny biegnącej wzdłuż mostu. W ten sposób ożywisz leżący tam kokon Spota, który jak zawsze okaże się niezawodnym przyjacielem. Wejdź zatem do wnętrza iglicy.

Dokonaj dobrego wyboru

12 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
Rozejrzyj się po znajomo wyglądającym wnętrzu - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry

Rozejrzyj się po znajomo wyglądającym wnętrzu. Spróbuj też rzucić okiem na lustro, ale jest ono zbyt zakurzone. Wyjdź więc na zewnątrz, a okaże się, że wiatr przywiał na most... pantalony dziadka. Nie zastanawiając się, łap za nie i wracaj do środka.

13 - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry
Przetrzyj pantalonami lustro, a nieoczekiwanie znajdziesz się po jego drugiej stronie - Rozdział czwarty - Korona (6) - The Whispered World - poradnik do gry

Przetrzyj pantalonami lustro, a nieoczekiwanie znajdziesz się po jego drugiej stronie. Porozmawiaj z chłopcem, po czym podejmij dobrą decyzję, to znaczy rozwal łomem lustro po prawej. Sen dobiegnie końca...