Sztuczki architektoniczne | The Sims 2 poradnik The Sims 2 - Pełna Kolekcja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Dla tych, którzy nie mają chęci i cierpliwości do odkrywania wszystkich możliwości budowlanych gry jest poniższa garść ciekawych sztuczek i podpowiedzi. Dzięki nim uzyskuje się efektowne i wysoce funkcjonalne budowle.
Dom z podjazdem i garażem
By kupić samochód, trzeba mieć przy domu podjazd. Budowę domu warto zacząć od umieszczenia w wybranym miejscu podstawowego podjazdu, który musi przylegać do ulicy. Jeśli Sim ma mieć przy domu garaż, należy tuż za podstawowym podjazdem umieścić jego przedłużenie. Będzie to podłoga garażu. Drzwi garażowe dają się umieścić jedynie na połączeniu podjazdu z jego przedłużeniem. Te drzwi wstawiają się automatycznie z kawałkiem ściany, który zajmują.
Ostatni krok to obudowanie garażu ścianami i dobudowanie reszty domu.
Podwyższony parkiet do tańca
Wzniesienie, na którym ma powstać parkiet, należy zbudować przed otoczeniem go ścianami. Najpierw podnosi się teren, a następnie wyrównuje go aż do uzyskania regularnego prostokąta pożądanej wielkości. Jeśli trzeba, wyrównuje się też teren wokół parkietu.
Kolejny krok to umieszczenie na parkiecie płytek podłogowych, a następnie wykorzystanie opcji" łączenie schodów". Można też otoczyć parkiet barierkami na górze i wokół podstawy.
W podobny sposób tworzy się parkiety poniżej poziomu podłogi.
Umieszczanie w domu obiektów "podwórkowych" i odwrotnie
Wbrew pozorom nie ma w grze The Sims 2 obiektów, które mogą znajdować się jedynie na zewnątrz budynku. Jeśli przy próbie wstawienia do pokoju drzewa lub fontanny rodem z Na studiach, pojawia się taki komunikat, oznacza to jedynie, że należy najpierw umieścić obiekt w terenie, a następnie obudować go ścianami. Nad fontanną można też spokojnie umieścić sufit.
Jeśli potrzebny jest obiekt "domowy" na zewnątrz, na przykład reflektor dyskotekowy, wystarczy zbudować prowizoryczny pokój (nie musi mieć dachu), w którym umieszcza się obiekt, a następnie wyburza się ściany.
Bar w piwnicy
Trzeba zacząć od zbudowania piwnicy. Najpierw należy rozciągnąć w terenie fundament, najlepiej ten z cegły. Kolejnym krokiem jest utworzenie ramy przez usunięcie środkowej części fundamentu używając funkcji budowy fundamentu i klawisza Ctrl.
Teren wewnątrz ramy powinien zostać obniżony, a następnie wyrównany do brzegów wewnętrznej części ramy.
Teren należy obniżać tak długo, aż wewnątrz piwnicy będzie można umieścić pełną ścianę przytykającą do wewnętrznej strony ramy. Należy uważać, by nie obniżyć gruntu za bardzo, gdyż może to zakłócić standardowe wysokości pięter i utrudnić ustawienie schodów.
Pozostaje już tylko spuścić na dół schody, pomalować wewnętrzne ściany i zagospodarować suterenę według własnego uznania. Niestety, tak skonstruowana piwnica będzie pozbawiona okien, a na ścianach nie da się umieścić żadnych obiektów, prócz farb czy tapet.
Latający dom
Na złość prawom fizyki, w grze można "zawieszać" obiekty budowlane w powietrzu. Wystarczy zbudować dom na wspornikach ze standardowych ścian lub z kolumn, a następnie usunąć wsporniki. Trzeba tylko pamiętać o jednym szczególe: przed zabraniem wsporników należy położyć podłogę na piętrze, które "zawiśnie nad próżnią" i to od razu taką, jaka ma tam pozostać. Nie można bowiem kłaść płytek podłogowych bez wspornika pod spodem.
Najładniejszy efekt uzyskuje się umieszczając pod latającym domem staw lub basen.
Dom na wodzie
Po odpowiednim przekształceniu terenu należy zacząć od zbudowania mostków. Kluczem do sukcesu jest tu taras, najlepiej wykorzystać ten na słupkach. Przeciągnij ścieżki tarasowe nad wodą, by stworzyć mostki, a następnie stykającą się z nimi platformę pod dom. Rozpoczęcie stawiania tarasu na obszarze jeziora sprawi, że znajdzie się on pod wodą.
Podjazd dla samochodu musi znaleźć się na skrawku suchego lądu, ale piętro tarasu da się połączyć z domem za pomocą odcinka schodków. Schody muszą trafić też na skraje tarasu tworzącego mostki.