Inne atrakcje | The Sims 2 poradnik The Sims 2 - Pełna Kolekcja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Inne atrakcje
Posiadanie psa w bloku
Jeśli dysponujesz dodatkiem "Zwierzaki", to opisane w tym podpunkcie nowości uznasz zapewne za mało interesujące. "Osiedlowe życie" daje mianowicie możliwość posiadania zwierzątka w domu, przy czym sprawa traktowana jest w nieco inny sposób aniżeli miało to miejsce we wspomnianym dodatku. Podstawowa różnica polega na tym, że zakupuje się specjalny kojec dla psa, który następnie można postawić w swoim mieszkaniu (screen) czy domu. Niestety, obiekt ten zajmuje dużą liczbę pól, tak więc na tego typu atrakcje warto decydować się jedynie wtedy, gdy dysponuje się sporą przestrzenią. Kojec najlepiej umieścić w rogu pomieszczenia. Koniecznie należy też zadbać o dostęp do zagrody z obu stron, które nie przylegają do ścian.
By zaopatrzyć się we własnego zwierzaka, nie musisz odwiedzać parceli publicznej ani korzystać z telefonu. Jedyne, co musisz zrobić, to kliknąć na kojcu i wybrać akcję adopcji psa. Gra wyświetli teraz okno, które umożliwi Ci dokonanie wyboru pomiędzy czterema zwierzakami (screen). Swojego pupila musisz następnie nazwać, po czym piesek zostanie automatycznie przeniesiony do wnętrza zagrody.
Podstawowe założenie, jakie przyświeca posiadaniu psa w bloku jest takie, że nie trzeba się zbytnio martwić o zwierzaka ani spędzać z nim dużo czasu. Nowy lokator nie posiada własnych pasków potrzeb, niemniej należy dbać o dwie rzeczy. Średnio raz na dzień napełniać mu miskę, bezpośrednio klikając na tym obiekcie i uiszczając opłatę w wysokości 10 Simoleonów (screen). Ponadto co 2 dni warto czyścić zamieszkiwaną przez zwierzaka klatkę. Na szczęście o konieczności wykonania tych akcji będziesz odpowiednio wcześnie ostrzegany.
Jeśli chodzi o samego zwierzaka, lista dostępnych form interakcji jest stosunkowo krótka, niemniej czynności te w dość znaczny sposób różnią się między sobą. Z pieskiem możesz się pobawić, trochę mu się poprzyglądać, dać mu przysmak bądź też wziąć go na dłuższą chwilę na ręce. W tym ostatnim przypadku można sobie pozwolić na nieco większą swobodę działania, udając się ze zwierzakiem do innych pomieszczeń czy siadając na kanapie (screen). Niestety, przyrost pasków potrzeb wynikający z kontaktów ze zwierzakiem jest znikomy, tak więc atrakcję tę należy traktować jako mało ważne urozmaicenie rozgrywki.
Swoją przygodę ze zwierzakami można zakończyć na dwa sposoby. Bardziej oczywiste rozwiązanie zakłada oddanie pieska do adopcji i sprzedanie kojca. Wykazywanie braku zainteresowania zwierzakiem może z kolei zaowocować w tym, że w mieszkaniu zjawią się obrońcy praw zwierząt (screen), którzy odbiorą Ci pupila. Całość można przyrównać do utraty niepilnowanego dziecka. Sytuacji tych lepiej jednak unikać, szczególnie, że "pozbycie się" psa w bardziej kulturalny sposób to kwestia kilku kliknięć myszą.
Podwórka i place zabaw
Większość spośród dostępnych w grze osiedli posiada strefy, które są dostępne dla wszystkich Simów zamieszkujących dane blokowisko. Generalnie ma się tu do czynienia z dwoma typami udogodnień - przyległymi do bloków podwórkami oraz przeznaczonymi głównie dla najmłodszych Simów placami zabaw.
Podwórka można odnaleźć przy większości posiadłości, za wyjątkiem najbardziej luksusowych apartamentów, w których są one zastępowane między innymi przez luksusowy hol zlokalizowany na parterze. Podstawową zaletą wynikającą z przebywania na podwórku jest to, że bardzo często można tu spotkać sąsiadów. Nie trzeba więc marnować dodatkowego czasu na próby dotarcia do ich mieszkań. Podwórka są też niekiedy wyposażane w dodatkowe sprzęty. Szczególną uwagę warto zwrócić na zestawy do gry w szachy oraz przydomowy grill (screen). Zanim jednak Twój Sim skorzysta z grilla, upewnij się, że rozwinął w pewnym stopniu umiejętność gotowania. W przeciwnym wypadku pojawia się ryzyko pożaru.
Place zabaw, jak już wcześniej wspomniałem, stworzono głównie z myślą o dzieciach. Przyjemności z przebywania na placu zabaw z całą pewnością nie warto im odbierać. Zwłaszcza, że miejsca te są w stanie łączyć zabawę z nauką. Odpowiednie długie przebywanie na placu zabaw pozwala Twoim małym podopiecznym na podwyższenie współczynnika kondycji (screen). Z myślą o bardzo małych dzieciach przygotowano z kolei niewielkie zabawki, przypominające konie na biegunach. Z oczywistych względów milusińscy mogą się na nie wdrapać jedynie z pomocą rodziców.
Z placu zabaw korzystać mogą także dorosłe Simy, lecz dotyczy to jedynie kilku wybranych czynności. Mowa mianowicie o huśtawkach, które są dostępne dla wszystkich mieszkańców oraz o karuzelach. W tym drugim przypadku dorosły Sim może popychać karuzelę wraz ze znajdującym się na niej dzieckiem (screen). Na koniec warto dodać, że place zabaw można odnaleźć w parkach. Ponadto wszystkie obiekty wchodzące w skład placu zabaw można kupować we własnym zakresie i stawiać je w ogrodzie własnej posiadłości. Nie są one zresztą zbyt drogie, tak więc jedyną przeszkodą może być duża liczba zajmowanych pól.
Gospodarz posesji
O gospodarzach posesji wspominałem już co nieco w poprzednich rozdziałach gry. Warto jednak rozwinąć nieznacznie ten temat, gdyż z osobami tymi powiązano kilka dodatkowych opcji. Gospodarz posesji nie ogranicza się jedynie do zbierania czynszu i organizowania okazjonalnych pikników. Postać ta w pewnym stopniu jest też w stanie zastępować mechaników. Gospodarz każdego dnia zjawia się na zamieszkiwanej parceli i sprawdza, czy wszystko jest z nią porządku. W przypadku odkrycia uszkodzonych sprzętów można liczyć na darmową naprawę (screen). Niekiedy gospodarz nie będzie w stanie dostrzec problemów. Warto wtedy wystosować odpowiednią prośbę, klikając na tej postaci i wybierając stosowną akcję z listy.
Z mniej widocznych czynności gospodarze zajmują się także regularnym strzyżeniem trawników oraz eliminowaniem pojawiającego się wokół domu robactwa (screen). Wszystkie te czynności wykonywane są w sposób automatyczny. Wyjątkiem są skargi na innych sąsiadów, które szerzej opisałem w jednym z podpunktów tego rozdziału poradnika.