Czary | The Sims 2 poradnik The Sims 2 - Pełna Kolekcja
Ostatnia aktualizacja: 25 lipca 2019
Czary
Czary jasnej strony
Szkolenie staje się możliwe po kliknięciu na księdze czarów i wybraniu opcji "Nauka drogi światła". Zauważ, że nad Twoją postacią pojawia się ikonka dobrej wróżki. Plus oznacza natomiast, że odnotowywany jest postęp w rozwoju "jasnej" strony.
Zdecydowanie najciekawszym czarem z tej grupy jest Beautificus Locus (1x smocze łuski, 1x esencja światła, 1x tajemniczy pył, 2x krystalizowane kamienie). Rzucenie tego czaru ma efekt na całą parcelę, na której aktualnie znajduje się sterowana postać (screen). Zaklęcie to poprawia poziom zadowolenia wszystkich Simów.
Równie ciekawym czarem jest Appello Servantus (1x smocze łuski, 2x esencja światła, 1x tajemniczy pył, 1x krystalizowane kamienie). W tym przypadku można liczyć na pojawienie się magicznego pomocnika (screen).
Pozostałe dostępne czary z tej grupy to:
Benemoodus Simae - poprawienie ogólnego samopoczucia wybranego Sima, zasada działania zbliżona do Beautificus Locus;
Exflammo - ugaszenie ognia, czar ten stanowi przeciwieństwo czaru Flammo, oferowanego Simom o mrocznym usposobieniu;
Remedis Simae - czar pozwalający na wyleczenie chorób, na które może cierpieć inny Sim, stosunkowo mało przydatne zaklęcie;
Compello Acceptus - wybrany Sim staje się bardziej przyjazny (screen);
Benemoodus Populus - zbliżona zasada działania do Benemoodus Simae, z tą różnicą, że efekt działania obejmuje wszystkie Simy na danej parceli;
Mactoamicus - możliwość łatwego zdobycia nowych przyjaciół;
Expello Mortis - wygnanie sił zła, również mało przydatne zaklęcie.
Czary neutralne
Większość spośród oferowanych przez grę czarów neutralnych można by przyporządkować również do jasnej strony magii, gdyż nie wyrządzają one szkód, umilając za to Twojemu Simowi codzienne życie. W celu osiągnięcia maksymalnej specjalizacji w tej kategorii należy oczywiście wybrać odpowiednią opcję z menu księgi magii. Warto jednak zaznaczyć, że niektóre czary neutralne dodawane są równolegle z czarami jasnej i mrocznej strony. Osiągnięcie specjalizacji w magii neutralnej służy więc jedynie odblokowaniu najpotężniejszych zaklęć.
Najciekawszy czar z tej grupy to bez wątpienia Tempus Interruptus (2x smocze łuski, 1x oko traszki, 2x tajemniczy pył, 1x krystalizowane kamienie), stanowiący ostatnią pozycję na liście zaklęć neutralnych. Czar może i nie jest szczególnie przydatny, ale za to można liczyć na bardzo interesujące efekty. Rzucenie zaklęcia zatrzymuje bowiem całkowicie upływ czasu i to na dłuższą chwilę. Widać to zarówno na podręcznym zegarku (screen), jak i w zachowaniu innych Simów znajdujących się na parceli, które po prostu zamierają w miejscu. Czar po jakimś czasie przestaje działać. Jeśli zależy Ci na szybszym przywróceniu wszystkiego do stanu początkowego, najłatwiej opuścić parcelę (z użyciem miotły), a następnie do niej powrócić.
Oto pozostałe czary z tej grupy:
Aqua Deletus - czar umożliwiający likwidowanie kałuż z wykorzystaniem siły ognia;
Cleanius Corpus - zaklęcie używane do poprawienia stanu higieny Sima, generalnie czar ten można zignorować, chyba że poprawienie tych współczynników odgrywa w danym momencie kluczową rolę;
Corpus Athleticus - niezwykle przydatny czar, dzięki któremu możliwe staje się eliminowanie skutków nadwagi, w przeciwnym wypadku należałoby spędzić dużo czasu w siłowni;
Corpus Fleshicus - swego rodzaju przeciwieństwo wyżej opisanego zaklęcia - Sim przybiera na wadze, nie jest to jednak związane z otyłością, a tężyzną fizyczną;
Creatum Nutrimens - średnio przydatne zaklęcie, z wykorzystaniem którego błyskawicznie tworzy się pojedynczy posiłek, posiadane składniki magiczne lepiej przeznaczyć na coś innego;
Expello Simae - nielubiany Sim znika, łatwiej jest daną osobę wyprosić, ale jeśli zależy Ci na szybkim pozbyciu się na konkretnej osoby, to można rozważyć użycie tego zaklęcia;
Purgomagus - czar o wyjątkowo praktycznym zastosowaniu, pozwala bowiem na zneutralizowanie efektów innych czarów, zarówno tych pozytywnych, jak i klątw;
Appello Simae - zaklęcie o zbliżonym działaniu do Appello Servantus, różnica polega na tym, że zamiast tworzenia magicznego pomocnika, możemy przywołać do siebie innego Sima;
Magus Mutatio - bardzo ciekawa opcja, dzięki której jesteśmy w stanie nauczyć innego Sima nabytych sztuczek magicznych, należy jednak pamiętać o wspominanych wcześniej obawach, dotyczących przemiany członków rodziny lub współlokatorów w osoby władające magią.
Czary mrocznej strony
Czary mrocznej strony właściwie nie przydają się do niczego konkretnego. Dokuczanie pojedynczym Simom czy nawet wszystkim mieszkańcom danej parceli, nie jest równoznaczne z uzyskaniem profitów z tego tytułu. Ścieżkę tę warto więc traktować jako ciekawostkę, gdyż nieporównywalnie więcej można zdziałać rzucając zaklęcia z dwu pozostałych grup (jasna strona i neutralne).
Tradycyjnie już najbardziej widowiskowe są te zaklęcia, które są w stanie oddziaływać na całą okolicę. Świetnym przykładem jest czar Corruptus Locus (1x smocze łuski, 2x oko traszki, 1x tajemniczy pył, 1x jad żmii), stanowiący przeciwieństwo zaklęcia Beautificus Locus. Nad okolicą zbierają się wówczas czarne chmury (screen), po chwili uderzają błyskawice, a poziom zadowolenia wszystkich Simów drastycznie się obniża.
Pragnąc dokuczyć innym Simom, można też pokusić się o rzucenie czaru Inflammo (2x oko traszki, 1x tajemniczy pył). Efekt działania jest taki, że w wybranym miejscu pojawiają się płomienie. Nie jest to pożar na ogromną skalę, niemniej jeśli dana rodzina nie wyposażyła się w czujniki ognia, to można narobić sporych szkód. Warto dodać, że do rzucenia tego zaklęcia używane są jedynie trzy składniki (zwykle jest to 5-7 składników, tak więc różnica w kosztach jest zauważalna).
Pozostałe czary z tej grupy to:
Spiritus Poultria - czar o zabawnym działaniu, lecz zerowej przydatności, namierzony Sim zaczyna zachowywać się jak przerażony kurczak;
Mellifera Attackum - wybrany z tłumu Sim atakowany jest przez rój pszczół;
Heavus Ho - oznaczony Sim zostaje dotknięty skutkami działania poważnej choroby, najprostszą metodą na cofnięcie tej akcji jest rzucenie czasu Remedis Simae;
Compello Discrepo - wywołuje stan wściekłości u wybranego Sima;
Servantus Attackum - czar o podobnym efekcie działania do Appello Servantus, różnica polega na tym, że podległy Simowi sługa atakuje inne osoby;
Tabula Rasa - niezwykle ciekawe zaklęcie, dzięki któremu możliwe staje się wyczyszczenie pamięci danego Sima (screen);
Extractum Amorus - kolejny czar oddziałujący na pojedynczego Sima - tym razem łamiemy mu serce;
Vivificus Zombiae - interesujący czar, dzięki któremu przywraca się Sima do życia w formie zombiaka.