Informacje wstępne | Magia | The Sims 2 poradnik The Sims 2 - Pełna Kolekcja
Ostatnia aktualizacja: 22 kwietnia 2022
Informacje wstępne
Zalety i wady magicznych umiejętności
Jeżeli w przeszłości miałeś do czynienia z rozszerzeniem "The Sims Makin' Magic", to niektóre z prezentowanych tu rozwiązań wydadzą Ci się znajome. Warto zaznaczyć, że awans do statusu wiedźmy czy czarnoksiężnika jest zawsze opcjonalny. Ponadto w każdej chwili z atrakcji tych można zrezygnować, kupując lub opracowując specjalną miksturę.
Główną zaletą bycia wróżką jest naturalnie możliwość rzucania czarów, dzięki którym w większości przypadków można zdziałać coś ciekawego, ułatwiając życie swoim podopiecznym lub innym Simom znajdującym się w okolicy. Jeśli chodzi o wady, często spotykane są sytuacje, gdy dany Sim nie chce mieć nic wspólnego z magią. Jest to obrazowane ikonką, znajdującą się na liście obaw (screen). Obawa może dotyczyć niego samego, kogoś z jego rodziny, a nawet współlokatora. Nie oznacza to na szczęście, że ze ścieżki magii musisz całkowicie rezygnować. Warto przeczekać taką sytuację, do momentu gdy na pasku obaw pojawią się inne ikony.
Awans do statusu wiedźmy/czarnoksiężnika
Droga prowadząca do awansu jest stosunkowo długa, aczkolwiek nie powinieneś mieć większych problemów z jej ukończeniem. Jedynym sposobem na uzyskanie zdolności magicznych jest zaprzyjaźnienie się z jedną z wiedźm zamieszkujących nową dzielnicę. Oznacza to, że będziesz musiał odwiedzić kilka parceli publicznych i zaczekać, aż taka osoba pojawi się w okolicy (screen). Postacie, o których mowa, występują w czterech różnych "odmianach" kolorystycznych. Więcej na ten temat w dziale "Rozwój umiejętności magicznych". Ja radziłbym rozejrzeć się za białą wróżką, choć na upartego może to być też zielona czy czarna wiedźma, gdyż swoją przynależność zawsze można zmienić.
Niezwykle istotne jest to, żeby wybraną przez siebie wróżkę przywitać, zanim zniknie ona z parceli publicznej (screen). Zauważ, że osoba ta dodana zostanie do listy Twoich znajomych. Teraz musisz przystąpić do procesu lepszego poznawania tej postaci, co przebiega w zbliżony sposób do standardowych metod zawierania nowych znajomości. Warto więc zacząć od pogawędki, a z czasem pozwalać sobie na coraz śmielsze akcje. Mowa tu chociażby o opowiadaniu kawałów, wspólnych zabawach, przyjaznych uściskach, a nawet flircie.
Nie przejmuj się tym, że początkowo pożądana akcja nie jest dostępna. Proces kształcenia się najlepiej podzielić na dwie tury. Z nowo poznaną wróżką rozmawiaj na parceli publicznej tak długo, aż zdecyduje się ją opuścić. Po powrocie do domu i zregenerowaniu pasków potrzeb możesz skorzystać z telefonu i zaprosić wiedźmę do swojego mieszkania. Postacie te dysponują na szczęście wolnym czasem i z chęcią przylecą do Twojej posiadłości, nawet jeśli zdecydujesz się wykonać telefon w środku dnia. Teraz musisz zacząć pracować nad poprawieniem pokazanej na screenie drugiej wartości, czyli życiowego współczynnika znajomości, który zwiększa się w wolniejszym tempie. Warto tu postawić na jak największe zróżnicowanie akcji. Z wiedźmą możesz potańczyć, uciąć sobie partyjkę w bilarda, pograć w gry komputerowe czy wspólnie obejrzeć program w telewizji. Docelowo współczynnik ten powinien osiągnąć co najmniej 20 punktów.
Dopiero teraz do listy akcji dodana zostanie nowa opcja - naucz mnie ścieżki światła (lub ścieżki mroku - w przypadku złej wiedźmy). Po wybraniu tej akcji zostaniesz uraczony kilkoma zabawnymi animacjami (screen), po czym Twoja postać awansuje do statusu wróżki najniższego poziomu. Zapoznaj się z licznymi podpowiedziami, które zostaną wyświetlone przez grę. Zauważ, że w Twoim inwentarzu pojawiły się dwa nowe przedmioty - kociołek i księga magii.
Korzystanie z magicznej miotły
Magiczna miotła jest jednym z najciekawszych przedmiotów związanych z nabyciem zdolności, o których tu mowa. Przede wszystkim obiekt ten staje się od razu dostępny. Miotły nie trzeba tworzyć ani kupować. Brak konieczności rozwijania umiejętności latania. Niestety, miotła nie może być wykorzystywana do szybszego przemieszczania się po pojedynczej parceli. Do tego służy opcja teleportacji, szerzej opisana w dalszej części tego rozdziału. Natomiast miotła używana jest do podróży pomiędzy parcelami (screen). Wystarczy jedynie wybrać odpowiednią opcję z menu (klikając na postaci wróżki) i zaczekać, aż wróżka wyjdzie na zewnątrz i użyje miotły. Podstawową zaletą tego rozwiązania jest skrócony czas podróży, gdyż nie trzeba czekać na pojawienie się zamówionej taksówki. Miotły używa się też do podróżowania do dwu magicznych światów. Miejsca te zostały opisane szerzej w pierwszym rozdziale poradnika.