Misja 20 - Sanktuarium (2) | Opis przejścia The First Templar The First Templar poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019
W ten sposób zablokujesz ognie w korytarzu z prawej. Zmień postać i zacznij iść przed siebie [1]. Przy dwóch przejściach skieruj się do tego z prawej [2].
Na końcu drogi przesuń wajchę na ścianie z lewej [1], a potem rusz środkową dźwignią na ziemi [2].
Drugim bohaterem przejdź wtedy przez otwartą bramę z lewej i stań tak, aby nie raniły cię ani ogień ani kolce [1]. Wróć do drugiej postaci i przestaw pierwszą dźwignię z lewej [2].
W ten sposób wyłączysz pułapki ogniowe. Przełącz się na drugiego bohatera i dojdź nim do końca korytarza [1]. Następnie znów zmień postać i użyj środkowej wajchy [2].
Wróć do drugiego bohatera i przejdź pod otwartą bramą [1], po czym ponownie zmień postać i pociągnij trzecią wajchę [2].
Zmień bohatera i przejdź nim do kolejnej lokacji po ówczesnym przesunięciu dźwigni przy drzwiach [1]. Potem rusz wajchę w ziemi w kolejnym pomieszczeniu [2], dzięki czemu będzie mogła do ciebie dołączyć druga osoba.
Teraz będziesz musiał przebrnąć przez komnatę z dwoma chodnikami przy ścianach. Musisz tak manewrować dźwigniami [1], aby podnosić kraty bohaterowi z przeciwka [2]. Uważaj na wajchy, przy których znajdują się symbole "X", ponieważ są to pułapki.
Po przebrnięciu przez chodniki podejdź do wajchy przy bramie [1] i otwórz ją. Trafisz do komnaty, gdzie będziesz musiał podpalić osiem posągów. Zapal pochodnię i podpal pierwszy z nich, który znajduje się przed tobą [2]. Jak widzisz pochodnie są namoczone, dlatego będą palić się tylko przez pewien czas, który jest widoczny na górze ekranu. Możesz je jednak odpalać zarówno od palących się mis, jak i od podpalonych już posągów.
Aby dotrzeć do kolejnego posągu udaj się w prawo, omiń pułapki [1] (uważaj na te w ziemi) i podpal kolejną statuę. Następnie skieruj się w lewo i użyj wajchy [2], którą pokazuje biała strzałka na ziemi.
Otworzysz w ten sposób przejście, dzięki któremu dotrzesz do trzeciego posągu [1]. Jednym z bohaterów zejdź teraz po schodach na dół i przejdź przez pułapkę złożoną z trzech kręcących się wałów. Zaraz za nimi znajdziesz dźwignię [2].
Przestaw ją, dzięki czemu otworzysz bramy po bokach wałów z kolcami. Zmień postać i zapalaną pochodnią wbiegnij wprost na czwarty posąg [1]. Kolejny znajduje się po drugiej stronie sali [2], więc nie powinieneś mieć problemów, aby podłożyć ogień również pod niego.
Po podpaleniu pięciu posągów wróć na początek komnaty i wejdź do lokacji z lewej. Omiń kręcące się ostrza i jednym z bohaterów przesuń wajchę znajdującą się w narożniku z lewej [1]. Zmień postać i przejdź nią przez ostrza z prawej [2].
W sąsiednim pokoju podejdź do wajchy z tym samym symbolem, co poprzedni bohater [1] i również ją przestaw. Identycznie postąp z pozostałymi dwoma znakami. Na końcu podpal pochodnię, omiń kręcące się ostrze i wbiegnij do małego korytarza przed tobą. Znajdziesz w nim misę [2], którą podpal, dzięki czemu zyskasz odpowiednią ilość czasu, aby zająć się posągami.
Dojdź do końca korytarza, przejdź przez komnatę ze znakami i przejdź przez małe przejście. Podpal posąg przed tobą [1], a potem drugi, który stoi nieco z lewej [2].
Aby dostać się do ostatniego posągu wróć na początek komnaty i udaj się na schody z prawej (pamiętaj, aby mieć przy sobie zapalaną pochodnię). Następnie przejdź przez pułapkę z kolców z lewej [1], potem przejdź przez jeszcze jedne kolce (drugie od lewej) i podpal misę przy ścianie z prawej [2].
Z przedłużonym czasem palenia się pochodni przejdź przez kolejne kolce [1], a potem już tylko podpal ostatni, ósmy posąg [2].
Zejdź na dół i przejdź przez otwartą bramę [1]. Na zakończenie czeka cię pojedynek z Wielkim Mistrzem [2].
W pierwszej fazie walki blokuj jego ataki [1], a potem doskakuj i zadawaj jak najwięcej ciosów. Po zabraniu mistrzowi pierwszej kuli zdrowia, zacznie on wyprowadzać specjalny, czerwony atak [2], przed którym się już nie osłonisz tarczą. Dlatego najlepiej atakuj go jednym, dwoma ciosami i od razu wykonuj unik. Jeśli stracisz zbyt dużo życia, to pamiętaj, że zawsze dysponujesz modlitwą. Używaj jej jednak z dala od rywala. W ostatniej fazie walki, kiedy Mistrzowi zostanie tylko jedna kula będzie on wyprowadzał atak, którego nie da się zablokować, ale tym razem będzie on złożony z trzeci ciosów. Dlatego warto kontynuować taktykę doskakiwania, zadawania kilku uderzeń i wykonywania uniku. Możesz się też wspomóc szarżą. Po zabiciu Wielkiego Mistrza kampania zakończy się, a ty staniesz przed wyborem zniszczenia lub ocalenia Grala.