Payback (1) | Opis przejścia The Darkness II The Darkness II poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Payback
Prolog
Uwaga! Przed rozpoczęciem zabawy musisz dokonać wyboru poziomu trudności. Domyślnie jest to poziom trudności Mobster (Normal) i jeżeli nie szukasz zbyt dużego wyzwania, to wydaje się on najrozsądniejszą propozycją. Jeżeli natomiast chcesz zdobywać osiągnięcia, to grę przy pierwszym podejściu najlepiej zaliczać na niskim poziomie trudności, bo kolejne achievementy łatwiej będą w takiej sytuacji Ci "wskakiwały". Polecam dodatkowo zgodzić się na obejrzenie streszczenia pierwszej części serii (przycisk YES).
Pierwszy etap gry rozpocznie się od przechadzki po restauracji w towarzystwie Vinniego. Po znalezieniu się wewnątrz lokalu obróć się w lewo i następnie weź udział w przechadzce. Nie musisz tu nic robić, tak więc wsłuchuj się jedynie w rozmowy przebywających tu postaci (polecam w szczególności zwrócić uwagę na postać Swifty'ego).
Vinnie zaprowadzi Cię do stolika, przy którym będą już na Ciebie czekały dwie urodziwe bliźniaczki. Nie licz jednak na to, że sielanka będzie trwała wiecznie, bo już wkrótce restauracja zostanie zaatakowana przez bliżej niezidentyfikowanych gangsterów. Przygotuj się do walki!
Nowy cel: Survive the Hit (Przetrwaj atak)
Gra nie pozwoli Ci przejąć pełnej kontroli nad główną postacią. Zamiast tego musisz wziąć udział w jedynie częściowo interaktywnej scenie, w trakcie której będziesz przeciągany przez Vinniego przez zniszczony lokal. Jak się zapewne domyślasz, Twoje zadanie polega na eliminowaniu pojawiających się przed Tobą bandziorów. Nie przejmuj się jeżeli nie zabijesz ich wszystkich, bo trudno tu zginąć. Warto dodatkowo wiedzieć, że pistolet, którego używasz dysponuje nielimitowaną amunicją, choć dobrze jest właściwie dobierać momenty przeładowania broni i dokonywać tego w przerwach między kolejnymi atakami.
W trakcie rozgrywania całej tej sceny w miarę możliwości dobrze jest celować w głowy przeciwników. Może Ci w tym pomóc opcja przybliżania obrazu, domyślnie aktywowana prawym przyciskiem myszy. Warto też zauważyć, że wrogowie mają na sobie częściowo pomarańczowe stroje i może Ci to pomóc w ich sprawnym lokalizowaniu (nie musisz się zbytnio obracać na boki, choć jest to możliwe). Przypilnuj się po pokonaniu niewielkich schodów, bo w kolejnej sali restauracji przeciwnicy spróbują prowadzić ostrzał zza zasłon.
Docelowo musisz dotrzeć do miejsca, w którym Vinnie zapragnie odpocząć, a przez ścianę restauracji wbije się furgonetka. Skup się na powstrzymywaniu przeciwników przed zbliżeniem się do sterowanej postaci, starając się oddawać celne strzały w ich głowy. Po chwili otrzymasz drugą broń i w rezultacie będziesz mógł przetestować opcję jednoczesnego korzystania z dwóch giwer. W tym przypadku każdy z przycisków myszy odpowiada za oddzielną pukawkę. Kontynuuj ostrzał, pamiętając o tym, że nie musisz oszczędzać amunicji.
Vinnie powinien ostatecznie wznowić proces przeciągania głównej postaci, kierując się w stronę kuchni. Nie przerywaj ostrzału i uważaj na co najmniej jednego przeciwnika, który może spróbować zaskoczyć Cię od prawej strony. Po znalezieniu się w kuchni obejrzyj ciekawą scenkę, na przebieg której nie masz niestety wpływu.
Po odzyskaniu przytomności wysłuchaj tego co tajemniczy jegomość poruszający się o lasce ma do powiedzenia i następnie zacznij przesuwać się w stronę jednego z bandziorów, mając przez cały czas wciśnięty klawisz W. Po dostatecznym zbliżeniu się do gangstera wciśnij klawisz E by wyzwolić drzemiącą w głównej postaci Ciemność i w efektowny sposób (bez Twojego udziału) rozprawić się ze wszystkimi okolicznymi przeciwnikami.
Zauważ, że zostałeś wyleczony i że uaktywniły się obie macki, przy czym nie musisz już teraz zapoznawać się z instrukcją ich działania, bo ich zastosowania zostaną dokładnie przedstawione w dalszej części tego etapu. Podejdź do rannego Vinniego i wciśnij klawisz 1 żeby zainicjować z nim rozmowę. Od zaprzyjaźnionego gangstera dowiesz się, że pozostali sojusznicy zgromadzeni są przy wejściu do restauracji i żeby do nich dotrzeć musisz przejść przez pobliskie alejki.