Poradnik do gry - Moce Ciemności w The Darkness II The Darkness II poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Odblokowywanie nowych mocy Ciemności jest możliwe dzięki punktom esencji, które zdobywa się za:
- zabijanie przeciwników;
- wykonywanie egzekucji na złapanych osobach;
- rozprawianie się z bossami;
- pożeranie serc zabitych wrogów;
- niszczenie źródeł światła (1 punkt esencji za każdą taką akcję);
- odnajdywanie reliktów (300 punktów esencji za każdy zdobyty relikt).
Liczba otrzymanych każdorazowo punktów jest uzależniona od rodzaju wykonanej czynności. Przykładowo, za zwykłe zabicie wroga z użyciem broni palnej zdobędziesz zaledwie 10 punktów, ale jeśli trafisz go przy okazji w głowę, to będzie to już 20 punktów. Podobny schemat działania odnosi się do wszystkich wykonywanych czynności, tak więc warto dążyć do łączenia różnych ataków (np. zabójstwo przy udziale darklinga) i wykonywania najskuteczniejszych ich odmian.
Zebrane punkty esencji wydaje się w kapliczkach talentów (Talent Shrine) i na pierwszą taką kapliczkę natrafisz na samym początku gry (powyższy screen). Informacje na temat lokalizacji kolejnych kapliczek znajdują się w opisie przejścia gry, przy czym nie jest tak, że z każdej kapliczki musisz obowiązkowo skorzystać. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby uzbierać większą liczbę punktów i dopiero wtedy dokonać zakupów.
Moce Ciemności podzielone są na cztery różne grupy, a każda grupa skonstruowana jest na zasadzie drzewka umiejętności. W celu odblokowania mocy z górnych części drzewka (jak np. mocy Caustic Black Hole pokazanej na powyższym screenie) musisz najpierw zakupić wszystkie poprzednie moce, które są z nią połączone.
Odblokowanie wszystkich mocy Ciemności NIE jest możliwe podczas przechodzenia gry po raz pierwszy, nawet jeśli będziesz się bardzo starał. Gra po ukończeniu kampanii odblokowuje na szczęście tryb New Game+ (powyższy screen), pozwalający na rozpoczęcie zabawy od nowa (lub na ponowne rozegranie wybranych etapów) z zachowaniem zakupionych już zdolności. Jest to więc dobry sposób na uzupełnienie listy mocy o wszystkie brakujące pozycje.
Dokładne omówienie wszystkich mocy znajduje się w widocznej poniżej tabeli. W zestawieniu pominięte zostały moce Eat Hearts (jej zakup jest wymagany do zaliczenia pierwszego etapu gry) oraz Relic Hunter (omówienie miejsc odnajdywania sekretów znajduje się w opisie przejścia oraz w rozdziale Relikty).
KATEGORIA | NAZWA MOCY | WYMAGANIA | OPIS DZIAŁANIA I UWAGI |
Moce demoniczne | Demonic Lift | 400 punktów esencji | Podrzucenie przeciwnika prawą macką sprawia, że przez krótką chwilę jest utrzymywany w bezruchu przez Ciemność. W celu wykonania tej akcji wymagane jest odpalenie pionowego zamachnięcia (z dołu do góry) prawą macką. |
Moce demoniczne | Heart Health | 1000 punktów esencji + Demonic Lift | Odzyskiwanie większej ilości zdrowia dzięki pożeraniu serc przeciwników. To bardzo pomocna moc, szczególnie w dalszej części gry, gdy coraz trudniej jest się skutecznie leczyć. |
Moce demoniczne | Ground Pound | 600 punktów esencji + Demonic Lift | Sprawienie, że "uziemienie" przeciwnika, który został wcześniej podrzucony doprowadza do eksplozji i ogłuszenia pobliskich wrogów. Nie jest to szczególnie przydatna moc, albowiem w ferworze walki niekoniecznie ma się tyle czasu żeby obie czynności bezbłędnie wykonać. |
Moce demoniczne | Air Darkling | 600 punktów esencji + Demonic Lift | Możliwość złapania darklinga lewą macką i rzucenia go na przeciwników, by przystąpił do ich atakowania. To przydatna moc, także do odwracania uwagi przeciwników czy sprawiania by stawali się łatwymi celami. |
Moce demoniczne | Demon Blades | 800 punktów esencji + Heart Health | Pojawienie się dodatkowych ostrzy na prawej macce po pożarciu serca przeciwnika, które pozostają aktywne przez pewien czas i pozwalają na zadawanie większych obrażeń. To stosunkowo ciekawa propozycja, o ile oczywiście do regeneracji zdrowia używasz głównie opcji pożerania serc (a nie egzekucji). |
Moce demoniczne | Dark Blast | 1000 punktów esencji + Air Darkling | Sprawienie, że obiekty rzucane lewą macką eksplodują w momencie kontaktu z celem. To niezwykle przydatna moc, którą warto wcześnie odblokować. Warto dodać, że opisane wyżej założenia dotyczą również rzucania darklingiem. |
Moce demoniczne | Black Hole | 1000 punktów esencji + Demon Blades | Szansa pojawienia się czarnej dziury zamiast serca przeciwnika, która po rzuceniu przyciąga do siebie wszystkie obiekty z okolicy. To jedna z najciekawszych mocy dostępnych w grze, zwłaszcza że szanse odnajdywania czarnych dziur są wysokie. |
Moce demoniczne | Caustic Black Hole | 1250 punktów esencji + Black Hole | Zwiększenie rozmiarów wytwarzanych czarnych dziur. Jeżeli spodobał Ci się podstawowy atak, to warto zainwestować w to ulepszenie, bo będziesz mógł w łatwy sposób rozprawiać się z licznymi grupami przeciwników. |
Moce demoniczne | Dark Armor | 1250 punktów esencji + Dark Blast | Korzystanie ze zbroi zapewniającej dodatkową ochronę przed obrażeniami. Moc ta jest szczególnie przydatna jeśli grasz na jednym z wyższych poziomów trudności. Godne odnotowania jest to, że działa ona wyłącznie w ciemnościach, tak więc po wkroczeniu do oświetlonego obszaru traci się punkty obrony. |
Aktywne moce | Gun Channeling | 1000 punktów esencji | Możliwość załączenia na kilka sekund trybu Gun Channeling (klawisz G), w którym bronie nie zużywają amunicji i zadają większe obrażenia. Zakup tej mocy jest bardzo ważny, nawet jeśli w początkowej fazie gry z broni palnej sporadycznie korzystasz. |
Zostało jeszcze 63% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie