Fun and Games (2) | Opis przejścia The Darkness II The Darkness II poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Nowy cel: Survive the Ambush (Wyjdź cało z zasadzki)
Do bitwy dojdzie niedługo po tym jak Jenny zniknie, a Ty zbliżysz się do leżącego na ziemi pluszowego misia. Pierwsza grupa przeciwników pojawi się na przeciwległym końcu tego placu, przebijając się przez jeden z murów furgonetką (wyjątkowo nie musisz martwić się o niszczenie przednich lamp pojazdu).
Przystąp do atakowania pojawiających się w oddali przeciwników. Polecam w szczególności skupić się na wyeliminowaniu wroga z biczem, bo jeżeli pozwolisz mu się zbliżyć, to może Cię w łatwy sposób pozbawić broni i tym samym utrudnić Ci dalsze walki. Wrogów początkowo dobrze jest atakować z odległości, chowając się za zasłonami lub złapanymi przedmiotami. Jeśli natomiast ktoś się zbliży, to pomagaj sobie prawą macką.
Pilnuj się, bo po pewnym czasie wrogowie przebiją się przez drewniane drzwi budynku zlokalizowanego na prawo od miejsca startu (powyższy screen). Jest to tym bardziej istotne, że w skład tej grupy będzie wchodził między innymi elitarny przeciwnik z bronią palną oraz osobnik z biczem. Po zlikwidowaniu wspomnianych wrogów możesz oczywiście zacząć wykorzystywać wnętrze prawego budynku w formie kryjówki, przy czym warto odpowiednio wcześniej zniszczyć reflektor oświetlający tę okolicę.
Kontynuuj prowadzenie walk. W ostatniej fazie bitwy musisz przede wszystkim szybko zająć się przeciwnikami z reflektorami, a także uważać na postać przemieszczającą się z tarczą. Jak zapewne pamiętasz, musisz najpierw zniszczyć zewnętrzną powłokę tarczy i dopiero wtedy wyrwać ją przeciwnikowi z rąk (lewą macką). Nie zapomnij o tym żeby na bieżąco leczyć sterowaną postać oraz korzystać z licznie porozmieszczanych składzików amunicji.
Nowy cel: Continue the Search for Victor (Kontynuuj poszukiwania Victora)
Walcz do momentu wyeliminowania wszystkich jednostek wroga. Zanim opuścisz to miejsce raz jeszcze zajrzyj do wspomnianego wcześniej prawego budynku, z którego w trakcie bitwy wybiegli nowi wrogowie, a to dlatego, że odnajdziesz tu relikt (The Abysmal Maw - 19/29). Dopiero teraz udaj się na przeciwległy koniec placu i wybierz nowo odblokowane przejście. Gra po pokonaniu kilkudziesięciu metrów przystąpi do ładowania trzeciej części tego etapu.
Ruszaj prosto, odnajdując po drodze nową kapliczkę talentów. Zignoruj Victora, bo nie będziesz go mógł doścignąć. Uważaj natomiast po dotarciu do rozwidlenia, bo od lewej strony nadbiegną nowi przeciwnicy. Zacznij od zaatakowania osobnika z reflektorem i dopiero po jego zniszczeniu przystąp do zadawania obrażeń pozostałym wrogom. Po wygranej bitwie ruszaj w stronę miejsca, z którego przybiegli przeciwnicy.
Nowi wrogowie pojawią się po tym jak zbliżysz się do widocznej w oddali wielkiej bramy. Prowadź początkowo ostrzał zza zasłony i rozglądaj się za wrogiem wyposażonym w bicz, którego tradycyjnie dla tego typu sytuacji najlepiej jest zaatakować z odległości. W sytuacji zagrożenia życia wycofuj się, licząc na to, że wrogowie sami do Ciebie przyjdą. Warto też rzucać obiektami z otoczenia, między innymi prętami.
Nowy cel: Find a way through the clown gate (Przedostań się na drugą stronę bramy z klaunem)
Po wygranej bitwie poniszcz okoliczne lampy i zbliż się do bramy, którą niestety Victor zamknie Ci przed nosem. Rozpraw się z ostatnią grupą przeciwników, po czym przystąp do wykonywania czynności mających na celu odblokowanie sobie przejście do dalszej części wesołego miasteczka.
Nowy cel: Use a propane tank to destroy the gate (Użyj butli z propanem, by zniszczyć bramę)
Zbliż się do bramy celem jej dokładniejszego zbadania. Zaczekaj aż do akcji wkroczy (automatycznie) Twój Darkling, wyruszając na poszukiwania przedmiotów pomocnych w rozwiązaniu tego problemu. Stworek przyniesie Ci mianowicie butlę z propanem, tak więc musisz się do niego zbliżyć, złapać butlę lewą macką (Q) i rzucić nią w bramę.
Nowy cel: Get to the roof for more explosives (Przedostań się na dach w celu odnalezienia większej ilości materiałów wybuchowych)
Próba zniszczenia bramy nie tylko zakończy się niepowodzeniem, ale również doprowadzi do pojawienia się w okolicy świetnie uzbrojonych przeciwników. Polecam w rezultacie wycofać się tuż po rzuceniu butlą, tak by nie zostać nagle otoczonym przez jednostki wroga. Przystąp do walk, atakując w pierwszej kolejności wroga z reflektorem i osobnika z biczem. Na koniec zostaw sobie przeciwnika z tarczą oraz zwykłych wrogów. Pamiętaj o możliwości rzucania obiektami z otoczenia, tym bardziej, że znajdziesz tu ich całkiem sporo.
Po zakończonej bitwie powróć w okolice bramy i wybierz niedostępne wcześniej lewe przejście, docierając po kilku chwilach do wejścia do budynku. Zniszcz pojedynczą lampę i wejdź do środka. Powinieneś zauważyć tu przeciwnika stojącego przy zamkniętych drzwiach, który na Twój widok zacznie uciekać. Jeżeli pośpieszysz się, to możesz go złapać lewą macką, ale nie jest to wymagane. Za kratami powinieneś zauważyć nowy relikt (Crescent of the Sun - 20/29). Możesz go zabrać już teraz (klawisz Q) lub dopiero później gdy dotrzesz do tego pomieszczenia.
Ostrożnie skieruj się w lewo i zauważ, że sąsiedni korytarz jest oświetlany przez niezniszczalną lampę. Problem ten możesz rozwiązać na dwa zasadnicze sposoby. Pierwsza metoda to wychylanie się jedynie na chwilę z zamiarem zachęcenia przeciwników do zbliżenia się do Jackiego. Druga (lepsza) metoda to wychylenie się z zamiarem zniszczenia widocznego w oddali generatora (powyższy screen). Wykonanie tej akcji pozwoli Ci w znacznie prostszy sposób rozprawić się z tutejszymi przeciwnikami.
Ostrożnie ruszaj prosto. Musisz być gotowy do szybkiego rozprawienia się z nowymi przeciwnikami, którzy wyjdą z prawego pomieszczenia. Mowa tu przede wszystkim o przeciwniku z tarczą, którą jak najszybciej należy uszkodzić i następnie złapać. Jeżeli wcześniej nie podnosiłeś reliktu, to właśnie teraz warto zajrzeć do prawego pomieszczenia. W przeciwnym wypadku od razu skieruj się w stronę drzwi wyjściowych, które należy wyrwać (Q i rytmicznie E).
Po wyjściu z budynku skorzystaj z najbliższej drabinki i rozważ wejście w interakcję ze zlokalizowaną po lewej stronie kapliczką talentów. Ostrożnie wejdź do nowego budynku i zauważ, że w oddali rozstawieni są nowi wrogowie. Możesz zaatakować ich z tego miejsca lub udać się w prawo. W tym drugim przypadku trzeba jednak liczyć na to, że sami przyjdą do Ciebie, bo okolica, w której stoją jest oświetlana przez niezniszczalną lampę (generator jest ukryty za lewym stołem i należałoby zniszczyć blokującą dostępu do niego skrzynkę).
Niezależnie od obranej taktyki działania uważaj na nowego przeciwnika z tarczą, szczególnie że z racji niewielkiego obszaru walk może on stanowić duże wyzwanie. Po zakończonej bitwie udaj się w stronę wyjścia z budynku, docierając na jego dach.