Wsparcie (Support) | Steel Division 2 Steel Division 2 poradnik, najlepsze porady
Ostatnia aktualizacja: 20 sierpnia 2019
W tej kategorii są jednostki różnego przekazania, które trudno zaliczyć do pozostałych kategorii. Od jednostek bezpośredniego wsparcia i specjalistów, po dowódców i wozów zaopatrzeniowych. Każda z tych oddziałów spisuje się świetnie w konkretnych warunkach oraz roli, do jakiej został stworzony.
- Dowódca (Commander)
- Czołgi z miotaczem ognia (Flame Tank)
- Drużyny z ciężkim karabinem maszynowym (HMG Team)
- Działa piechoty, działa szturmowe (Assault Gun, Infantry Gun)
- Ciężarówki Zaopatrzeniowe (Supply Truck)
Dowódca (Commander)
Dowódcy to w wielkim skrócie ulepszony lider. Zapewnia +2 poziomy doświadczenia, co czyni tą jednostkę bardzo wartościową dla twojej armii. W łatwy sposób możesz zwiększyć skuteczność jednostek w pobliżu. Co więcej, jego bonus przenosi się na pozostałych liderów i ich aury dowodzenia w zasięgu jego radia, czyli 1500 metrów. Każdy lider w zasięgu dowódcy, może przenieść ten bonus na kolejnych liderów w swoim zasięgu. Jest to droga jednostka i możesz zazwyczaj przyzwać tylko 1-2 odziały na cała bitwę. Warto go trzymać z tyłu np. wraz z artylerią, aby mógł zapewnić bonus pozostałym dowódcom. Niektórzy dowódcy pojawią się jako bezbronne oddziały sztaby, małe oddziały piechoty lub czołgi.
Czołgi z miotaczem ognia (Flame Tank)
To miotacze ognia zamontowany na różnych modelach czołgów i wozów opancerzonych. Pozwala skutecznie rozprawić się z piechotą, a pancerz umożliwia dłuższą walkę z przeciwnikiem, niż oddziałom piechoty z miotaczami. Takie pojazdy szybko zbliżą się do wroga, ale nadal muszą uważać na oddziały przeciwpancerne.
Drużyny z ciężkim karabinem maszynowym (HMG Team)
Te małe oddziały są wyposażone w ciężkie wersje karabinów maszynowych o bardzo dużym zasięgu. Mają również spory zapas amunicji, a ich atak szybko tłumi morale przeciwnika. Jest to idealna jednostka do obrony dużej połaci terenu przed piechotą przeciwnika. Najlepiej jest ustawić takie jednostki w narożnikach miast lub lasów, aby pokrywała jak największy obszar.
Oczywiście, odległość też ma znaczenie, warto aby otwarty obszar był jak największy, aby piechota wroga nie mogła podejść i zaskoczyć drużyny z CKMem z bliskiej odległości. Ten oddział jest też narażony na artylerię wroga, ponieważ ślady ich pocisków są łatwe do namierzenia. Ta drużyna jest bezbronna wobec czołgów, więc idealna kombinacją jest ustawienie CKMu wraz z działem przeciwpancernym.
Działa piechoty, działa szturmowe (Assault Gun, Infantry Gun)
Te działa operuje głównie na amunicji HE, która ma dziesiątkować oddziały piechoty i innych "miękkich" oddziałów. Takie działa musza mieć kontakt z celem, w przeciwieństwie do artylerii. Z drugiej strony, takie oddziały są bardzo celne i posiadają zazwyczaj duży kaliber działa. Na przykład Brummbar, SU-152 lub Churchill AVRE to doskonałe przykłady ciężkiego wsparcia piechoty. Są to idealne pojazdy do oczyszczania przedpola, miast i lasów z piechoty wroga i innych miękkich oddziałów wroga. Dużą wadą, jest znikoma skuteczność w walce z innymi pojazdami opancerzonymi. Dlatego warto zawsze poruszać ten oddział wraz z czołgami lub niszczycielami czołgów.
Ciężarówki Zaopatrzeniowe (Supply Truck)
Wbrew pozorom to bardzo ważny element twojej armii. Jako jedyny typ oddziałów jest w stanie uzupełniać amunicje pobliskich oddziałów. Jest bardzo przydatny dla twoich dział przeciwpancernych, piechoty z bronią przeciwpancerną czy artylerią, która zawsze pierwsza potrzebuje amunicji. Co więcej, ciężarówki z zaopatrzeniem mogą naprawiać uszkodzone pojazdy lub wręcz "odzyskać" porzucone pojazdy, czyli o statusie "Bailed out".