Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Steel Division 2 - poradnik do gry

Steel Division 2 - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Tryby gry | Steel Division 2 Steel Division 2 poradnik, najlepsze porady

Ostatnia aktualizacja: 13 sierpnia 2019

W Steel Division 2 większość trybów gry opiera się na potyczkach. Nie ma tutaj klasycznej kampanii z fabularną historią, chociaż jest specjalny tryb "Generał Armii" oraz historyczne bitwy. Mimo tych różnić, wszystko sprowadza się do zaplanowania grupy bojowej i stoczenie potyczki na losowej mapie.

Potyczka

Tryb potyczki (Skirmish) to jeden z najczęściej wybieranych trybów gry. Jest to najlepszy sposób na nauczanie się gry, poprzez prowadzenie bitew z sztuczną inteligencją. W menu tym menu wybierasz gry bojowe lub możesz stworzyć własną. Oprócz wyboru mapy, ilości przeciwników, możesz zdecydować o trybie potyczki:

  1. Podbój (front wschodni). Klasyczny tryb gry, gdzie wszyscy gracze zaczynają przy swoich granicach mapy. Przed bitwą mogą rozstawić wojska i wydać pierwsze rozkazy. Powoli zdobywają teren, zanim nawiążą walkę z wrogiem
  2. Podbój (bliska walka). Rozstawienie jednostek i przebieg gry wygląda podobnie, ale wszyscy gracze mogą ustawić swoje wojska, tuż przy linii frontu. Dlatego po rozpoczęciu gry, od razu rozpoczyna się walka na wielu frontach.
  3. Przełamanie. Gracze dzielą się na obrońcę i najeźdźcę. Obrońcy zajmują całą mapę i mogą ustawić fortyfikacje obronne. Atakujący muszą przełamać ich obronę i zając jak najwięcej punktów strategicznych. Ekonomia, czyli ilość przyznawanych punktów rekwizycji jest dostosowana, aby gracze atakujący mieli większe szanse na zwycięstwo.

Bitwy historyczne

Bitwy hiostoryczne to nadal potyczki, ale posiadają specjalne zasady. Takie bitwy starają się odwzorować warunki, które panowały w historycznych starciach. Otrzymasz do dyspozycji tylko dwyizje, które brały udział w wybranej bitwie. Również ilość oraz rodzaje oddziałów będą już z góry narzucone, więc będziesz musiał dowodzić i przyzywać wybrane już wcześniej oddziały. To podnosi trudności, ponieważ niektóre dywizje nie mają dostatecznej ilości czołgów lub dział przeciwpancernych.

Punkty strategiczne w bitwach historycznych wyglądają trochę inaczej i jest ich zaledwie kilka, dlatego zdobycie wygranie w takiej potyczce jest bardzo ważne. Możesz wezwać tylko oddziały przygotowane wcześniej; edycja grup bojowych jest niemożliwa. - Tryby gry | Steel Division 2 - Steel Division 2 - poradnik do gry
Punkty strategiczne w bitwach historycznych wyglądają trochę inaczej i jest ich zaledwie kilka, dlatego zdobycie wygranie w takiej potyczce jest bardzo ważne. Możesz wezwać tylko oddziały przygotowane wcześniej; edycja grup bojowych jest niemożliwa.

W bitwach historycznych nadal głównym celem jest zajęcie i utrzymanie punktów strategicznych, ale zazwyczaj będzie ich mniej na mapie. Z jednej strony ułatwi to rozgrywkę, ponieważ trzeba się skupić na mniejszej ilości punktów, ale nadal musisz zadbać o pozostałe obszary mapy, aby nie zostać odciętym, okrążonym lub oflankowanym przez wroga. Nie możesz również zmodyfikować swojej armii i musisz stawić czoła wrogowi z tym co otrzymasz. Ekonomia jest podobna jak w klasycznej potyczce. Jednak rodzaje przychodów są również ustalone przed rozgrywką, więc musisz uważnie planować swoją strategię.

Generał Armii

Steel Division 2 oferuje zupełnie nowy tryb dla tej serii gier. Generał Armii "Army General" to połączenie rozgrywki turowej i RTS niczym w serii Total War. Masz do wyboru kilka scenariuszy, w których musisz osiągnąć wyznaczony cel, przed konkretną datą.

Na mapie strategicznej możesz decydować o ruchu swoich wojsk, przyzwać posiłki albo ufortyfikować pozycje twoich oddziałów. Każdy z twoich oddziałów posiada punkty akcji, które decydują o odległości jaką mogą się poruszyć oraz dostępności podczas bitwy. Posiadasz pod swoim dowodzeniem kilka dywizji i liczne bataliony, które wchodzą w ich skład.

Mapa strategiczna posiada wiele ważnych elementów. Oprócz batalionów i eskadr, na planszy zobaczysz front, taki sam jak podczas bitwy. W górny lewym rogu, są punkty rekwizycji oraz dostępne dywizje wraz z posiłkami (1). Każdy batalion (2) jest oznaczony ikoną oraz ilością punktów akcji. Na mapie są też punkty, gdzie pojawią się posiłki (3). Cele misji są oznaczone flagami (4). Do rozpoczęcia bitwy, musisz użyć od 1 do 3 batalionów z 2 punktami akcji (5). - Tryby gry | Steel Division 2 - Steel Division 2 - poradnik do gry
Mapa strategiczna posiada wiele ważnych elementów. Oprócz batalionów i eskadr, na planszy zobaczysz front, taki sam jak podczas bitwy. W górny lewym rogu, są punkty rekwizycji oraz dostępne dywizje wraz z posiłkami (1). Każdy batalion (2) jest oznaczony ikoną oraz ilością punktów akcji. Na mapie są też punkty, gdzie pojawią się posiłki (3). Cele misji są oznaczone flagami (4). Do rozpoczęcia bitwy, musisz użyć od 1 do 3 batalionów z 2 punktami akcji (5).

Do rozstrzygnięcia bitwy, potrzebujesz co najmniej jednej armii, która jest na tyle blisko aby rozpocząć bitwę w fazie A oraz ma 2 punkty akcji. Możesz też zdecydować które armie wezmą udział w fazie A, B i C. Jednostki, które zostaną zniszczone w bitwie nie zostaną zastąpione ani uzupełnione w żaden sposób! Pamiętaj o tym, zwłaszcza gdy walczysz cennym zgrupowanie ciężkich czołgów. Ich strata może mocno wpłynąć na los kampanii. Pamiętaj, że samoloty nie są przesuwane jak armie, ale nadal mogą dołączyć do bitwy.

Zaopatrzenie to specjalna wartość, która jest bardzo ważna na mapie strategicznej oraz ma wpływ na poszczególne bitwy. Na mapie strategicznej jest taki sam wskaźnik linii frontu jak na mapie taktycznej. Jeśli jakiś batalion jest odcięty od zapatrzenia, to ich poziom zaopatrzenie maleje. Na początku, takie oddziały będą otrzymywać mniej punktów akcji, ale totalny brak zaopatrzenie skutkuje rozbiciem oddziału i wyłączeniem z walki. Dzięki temu, możesz w łatwy sposób rozbić (lub stracić) wiele oddziałów wroga.

Twoja Armia posiada specjalne punkty rekwizycji, które pozwalają na wezwanie dodatkowych batalionów na obszar kampanii. W wybrane dni, każda dywizja zyskuje dostęp do nowych oddziałów, które możesz wezwać na mapę. Mogą się pojawić tylko w wyznaczonych punktach na mapie, które odpowiadają symbolowi ich dywizji lub na specjalnie oznaczonych węzłach kolejowych. Jest to jedyny sposób na zwiększenie siły twojej armii. Uszkodzone oddziały nie mogą być "leczone" ani uzupełnianie. To samo tyczy się oddziałów wroga, więc podejmuj rozsądne decyzje i dbaj o najlepsze bataliony.