5. Panzer | Dywizje państw Osi w Steel Division 2 Steel Division 2 poradnik, najlepsze porady
Ostatnia aktualizacja: 19 sierpnia 2019
5 Dywizja Pancerna jest jedną z najlepszych grup bojowych dostępnych z frakcji Osi. Opiera się przede wszystkim na dużej liczbie dostępnych czołgów oraz mocnym wsparciu przeciwpancernym. Możesz dodać aż 10 kart czołgów, gdzie pierwsze 5 kart kosztuje tylko jeden punkt. W ten sposób, stworzenie silnej oraz licznej grupy uderzeniowej nie będzie stanowić problemu. Niszczenie czołgów zawsze jest wyzwanie, a sprowadzenie dużej ilości silnych maszyn zawsze sprawia problem dla przeciwnika.
Największą zaletą tej dywizji jest duża dostępność mocnych jednostek pancernych. Oprócz wspomnianej ilość aż 10 miejsc, do grupy bojowej możesz dodać tylko najlepsze czołgi. Na przykład, możesz wezwać dużą liczbę Panzer IV H, tanich czołgów średnich o dobrych parametrach, które będą jednostkami podstawowymi. Są to jedyne pojazdy dywizji w tej kategorii, które kosztują poniżej 100 punktów rekwizycji. Pozostałe jednostki to ciężkie i bardzo mocne czołgi, ale wszystkie kosztują pomiędzy 120-130 punktów rekwizycji, czyli Tygrysy, Pantery A i G. Bardzo gruby pancerz przedni, działo wysokiej penetracji z bardzo dużym zasięgiem oraz dostęp do doświadczonych czyni z tych jednostek bardzo mocną część tej armii. Musisz dbać o swoje czołgi, aby nie padły łupem ataku lotniczego lub zasadzki piechoty czy dział przeciwpancernych.
Słabą stroną tej dywizji jest ilość piechoty i jednostek zwiadu jakie możesz wezwać. Wszystkie czołgi maja słabą optykę, więc musza polegać na innych jednostkach, aby wiedzieć do czego strzelać. Liczba oddziałów zwiadowczych jest bardzo różnorodna, ale ilość miejsca jest ograniczona - tylko 3 miejsca na karty o łącznym koszcie 6 punktów aktywacyjnych. Z drugiej strony masz dostęp do zwiadu piechoty, wozów bojowych albo zwiadowczej wersji Pantery A! Jest to najsilniejsza jednostka zwiadowcza w całej grze. To idealny pojazd zwiadowczy, który stanowi świetnie uzupełnienie pancernej grupy uderzeniowej, ponieważ ma takie same statystki co zwykła Pantera A, ale nadrabia to wspaniałą optyką.
Podobnie piechota, posiada spory wybór oddziałów, ale ilość miejsc i kart jest ograniczona. Najlepszym wyborem jest tutaj piechota Grenadierów Pancernych - są tutaj dostępne dwie wersje, gdzie jedna z nich posiada broń przeciwpancerną. Pozostałe oddziały są czysto sytuacyjne i musisz zdecydować, które oddziały są przydatne dla twoje grupy bojowej. Wybór artylerii jest również dość szeroki. Możesz wybrać moździerze, działa polowe czy obserwatorów artyleryjskich. Ciekawa jednostka kryje się w kategorii przeciwlotniczej. Możesz przywołać na pole bitwy baterię przeciwlotniczą Flak 88, która może ostrzeliwać zarówno samoloty jak i czołgi na odległość 2 kilometrów. Jest to zdecydowanie jedna z najlepszych, uniwersalnych jednostek dostępnych dla strony niemieckiej. Siła penetracji tego działa jest olbrzymia i każdy czołg aliantów musi obawiać się tego działa.