Z zimną krwią | Kampania - Kaldir | StarCraft II Heart of the Swarm poradnik StarCraft II: Heart of the Swarm
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Z zimną krwią
Główne zadania:
- Zdobądź esencję matrony ursadonów
- Odzyskaj zaginiony szczep
- Zniszcz iglice łączności psionicznej (3)
Dodatkowe zadania:
- Zabij matrony ursadonów (2)
Nagroda za zadania główne:
- Nowa jednostka: Karakan
- +5 do poziomu Kerrigan
Nagroda za zadania dodatkowe:
- +2 do poziomu Kerrigan
Po przejęciu kontroli nad Kerrigan i zergami będziemy mogli udać się tylko w jednym kierunku: na północ. Po drodze napotkamy kilka ursadonów oraz zamrożonych karakanów, które to będziemy mogli dołączyć do naszej armii. Gdy dotrzemy do punktu [1] rozpocznie się burza kriogeniczna - wszystkie kontrolowane przez nas oddziały zostaną uwięzione w lodzie. Pojawi się również poszukiwana przez nas matrona ursadonów. Na szczęście burza nie trwa długo; po chwili przejmiemy ponownie kontrolę nad naszą armią i będziemy mogli pokonać atakujące nas zwierzęta. Asymilacja esencji matrony ursadonów uczyni nasze jednostki odpornymi na burzę kriogeniczną.
Ruszamy dalej. Po dotarciu do punktu [2] natkniemy się na pozostałości szczepu Nafash. Skierujmy Kerrigan na wyznaczone pole, a znajdujące się w okolicy jednostki dołączą do nas. Teraz możemy rozbudować bazę. Zaczynamy od wyprodukowania robotnic oraz stworzenia karakanów i zerglingów - będą one nam wkrótce potrzebne w starciach z protosami. Opłaca się również postawić kilka dodatkowych kręgowijów aby broniły naszej bazy przed ewentualnymi kontratakami.
Czas wyruszyć na północ, w kierunku lokacji [3]. Napotkamy tam duże zbiorowisko protosów. Proponuje powoli wycofywać się w kierunku naszej bazy, gdyż niedługo uderzy kolejna burza kriogeniczna i zamrozi wrogów - teraz możemy bez problemu rozprawić się z przeciwnikami. Wykorzystując burzę kriogeniczną możemy również dezaktywować obronę bazy wroga. Celujmy przede wszystkim w pylony (to one zasilają wszystkie struktury), gdyż pozostałe budynki będziemy mogli zniszczyć później. Bez sprawnych pylonów nawet rozmrożone wieżyczki nie będą stanowiły dla nas żadnego zagrożenia. Po oczyszczeniu lokacji otrzymamy tutaj dodatkową wylęgarnię - wykorzystajmy ją do zwiększenia naszego wydobycia.
Następny cel znajduje się w lokacji [4]. Przed uderzeniem na nią polecam powiększyć nasza armię do około 20 karakanów i 30 zerglingów. Sam atak najlepiej rozpocząć w momencie, gdy uderzy burza kriogeniczna, dzięki czemu z łatwością pokonamy wszystkich protosów oraz unieszkodliwimy ich obronę (ponownie celujemy w pylony oraz archontów). Gdy zamieć ucichnie będziemy mogli zniszczyć pozostałe budowle.
W międzyczasie możemy pokonać znajdującą się na północy matronę ursadonów [A], dzięki czemu Kerrigan zyska kolejny poziom doświadczenia a nasza armia wzbogaci się o kolejne karakany. Zwiększy się również zasięg widzenia naszych oddziałów podczas trwania burzy kriogenicznej. Druga bestia znajduje się na zachodnim krańcu mapy; jej pozycja została również naniesiona na mapę [B].
Po wypełnieniu zadań pobocznych powinniśmy uzupełnić straty (20-30 karakanów, 30-50 zerglingów) i przygotować się na ostateczny szturm na pozycję [5]. Atak rozpoczynamy wraz z kolejnym uderzeniem burzy kriogenicznej. Mamy tutaj dwie możliwości: możemy niszczyć bazę protosów powoli, budynek po budynku - wtedy też powinniśmy skupić się na pylonach, archontach i kolosach. Druga opcja to błyskawiczny atak na ostatnią iglicę (to właśnie ten szturm przedstawiony jest na obrazku). Jak tylko rozpocznie się zamieć ruszamy całą armią w kierunku docelowej budowli i niszczymy ją, zanim protosi będą mogli podjąć skuteczną obronę. Po zburzeniu trzeciej iglicy misja zakończy się sukcesem.