Plaga | Kampania - stacja Skygeirr | StarCraft II Heart of the Swarm poradnik StarCraft II: Heart of the Swarm
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Plaga
Główne zadania:
- Zainfekuj garnizony (3)
- Zniszcz posterunek Dominium
- Przynajmniej 1 Infektor musi przeżyć
- Zniszcz wejście do laboratorium
Dodatkowe zadania:
- Obejmij biomasą placówki badawcze (3)
Nagroda za zadania główne:
- Nowa jednostka: Infektor
Nagroda za zadania dodatkowe:
- +3 do poziomu Kerrigan
Misję rozpoczynamy kontrolując nasz nowy nabytek - infektory. Nasz pierwszy cel: wykorzystać przyrost grzybni do zabicia pobliskich marines [1]. Po pozbyciu się przeciwników możemy ustawić nasze jednostki na punkcie kontrolnym. Pojawi się wirofag, który przejmie pobliskie garnizony - będą one teraz regularnie produkować zainfekowanych terran i wysyłać ich na wroga.
W punkcie [2] natrafimy na wrogą banshee - przejmijmy ją korzystając z dominacji pasożytniczej. Możemy również zdobyć znajdującego się kawałek dalej marudera wykorzystując tą samą zdolność infektorów. Po zniszczeniu bunkra i wybiciu załogi będziemy mogli przejąć pobliskie garnizony.
W drodze do lokacji [3] natrafimy na terrańskie grzechotniki. Polecam je przejąć, gdyż przydadzą się nam podczas niszczenia niewielkiego posterunku Dominium, znajdującego się tuż obok złóż minerałów. Teraz możemy przemieścić infektory do lokacji [3] i przejąć ostatnią grupę garnizonów. Terranie wypuszczą gaz, tymczasowo powstrzymując wytwarzanie nowych zainfekowanych marines. Na szczęście otrzymamy w pełni sprawną bazę, z której będziemy mogli kontynuować walkę przy pomocy jednostek zergów.
Możemy rozpocząć teraz klasyczną rozbudowę: po trzy robotnice do każdego złoża minerałów oraz ekstraktora. Polecam jak najszybciej wytworzyć niewielką grupę mutalisków (około 10 sztuk) i pozostawić ją pomiędzy punktami [1] i [3] - będą służyły nam one jako wojska obronne na wypadek ataku terran. Gdy rezerwy gazu wyczerpią się, zainfekowani ponowią atak. Możemy im towarzyszyć naszymi infektorami oraz Kerrigan, przejmując kolejne jednostki wroga oraz garnizony w lokacjach [4] i [5].
Poruszając się dalej na północ dotrzemy do pierwszej placówki badawczej terran [A]. Korzystając z tumorów, które pojawiły się wraz z wirofagami obok zainfekowanych garnizonów, będziemy musieli doprowadzić do niej biomasę. Za każdą przejętą placówkę Kerrigan otrzyma dodatkowy poziom doświadczenia. Oprócz tego w lokacji [6] natrafimy na kolejną bazę wydobywczą Dominium - wystarczy zniszczyć wszystkie budynki a będziemy mogli zmutować tutaj nową wylęgarnie i zwiększyć nasze dochody.
Kolejny garnizon, który powinniśmy przejąć znajduje się na północ od drugiej bazy terran [7]. Podczas ataku na to miejsce, Dominion skorzysta z broni nuklearnej - powinniśmy wycofać nasze wojska, aby uniknąć strat. Gdy pył radioaktywny opadnie możemy ponowić atak i przejąć garnizon. Pamiętajmy również o rozwijaniu biomasy za pomocą tumorów - naszym celem powinna być teraz placówka badawcza, znajdująca się w samym centrum mapy [B].
Gdy zainfekowani ponowią atak będziemy mogli uderzyć na lokacje [8] i [9]. Fala zombie zaleje obrońców, my zaś będziemy mogli zainfekować nieliczne banshee oraz garnizony. Teraz wystarczy skierować się bardziej na północ i przejąć ostatnią placówkę badawczą [C]. Wejście do niej jest bronione przez thory - doskonały cel dla naszych infektorów i świetny nabytek dla roju.
Naszym ostatnim zadaniem będzie atak na główną bazę terran [10] oraz wejście do laboratorium [11]. Czekamy, aż rezerwy gazu zostaną wyczerpane i fala zombie ruszy ponownie do ataku. Wystarczy poruszać się bezpośrednio za nim zainfekowanymi oddziałami terran i niszczyć wszystkie punkty oporu, takie jak czołgi oblężnicze czy bunkry. Cel misji broniony jest przez fortecę planetarną, lecz dzięki wsparciu mutalisków oraz przy wykorzystaniu mocy Kerrigan powinniśmy ją zniszczyć bez większego problemu. Teraz pozostaje nam otworzyć przejście do wnętrza laboratorium.