Desant | Kampania - finał | StarCraft II Heart of the Swarm poradnik StarCraft II: Heart of the Swarm
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Desant
Główne zadania:
- Obroń miotacze żółci (5)
- Nie możesz stracić 3 miotaczy żółci (3)
- Zniszcz bazy Dominium (2)
Dodatkowe zadania:
- Zniszcz bramy Augustgradu (3)
Nagroda za zadania główne:
- Misja ewolucyjna: Ultralisk
Przed rozpoczęciem gry wybierzmy odpowiednie zdolności dla Kerrigan. Potrzebujemy: wybuch kinetyczny, psioniczne przesunięcie, autonomiczne ekstraktory, leczenie, bliźniacze robotnice, efektywność oraz apokalipsa. Oczywiście możemy eksperymentować z innym ustawieniem; to jest jednak jednym z najefektywniejszych, jakie możemy stworzyć - pozwala nam zarówno na walkę z wrogiem, zwiększenie przeżywalności naszych oddziałów dzięki leczeniu oraz przyspieszenie wydobycia minerałów i gazu.
Misję rozpoczniemy od typowej rozbudowy bazy. Tworzymy robotnice, budujemy ekstraktory. Trzon naszej armii będzie ponownie składał się z hydralisków i karakanów; musimy postawić odpowiednie budynki. Konieczna będzie również dodatkowa komora ewolucyjna. Polecam również stworzyć grupę 10-15 mutalisków, aby broniła miotaczy żółci.
Pierwszy miotacz wyląduje w lokacji [X1]. Możemy przemieścić tam naszą armię i oczekiwać na niego w międzyczasie rozbudowując bazę. Po odparciu ataku terran możemy przemieścić siły na pozycję [X2] w oczekiwaniu na kolejny miotacz - wystarczy pozostawić tutaj 6 hydralisków i 6 karakanów a Kerrigan będzie mogła zająć się dalszą eksploracją mapy.
Ruszamy na zachód. W punkcie 1 natrafimy na bazę Dominium broniącą pokaźnego złoża minerałów. Możemy ja bardzo szybko wyeliminować (Kerrigan, 6 hydralisków i 6 karakanów poradzi sobie bez problemu) i zbudować tutaj nasza kolejną placówkę. Kawałek dalej na północ natrafimy na pierwszą z trzech bram Augustgradu [A]. Zniszczenie jej przybliży nas do zdobycia osiągnięcia na dobry początek.
W międzyczasie powinniśmy zabezpieczyć kolejne miejsce lądowania [X3]. Możemy tutaj przemieścić część wojsk z lokacji [X1] i [X2] oraz pozostawić w odwodzie stworzone wcześniej 15 mutalisków. Powinniśmy zebrać trochę więcej oddziałów i uderzyć na bazę terran [2]. Musimy zachować trochę ostrożności, gdyż znajduje się tutaj forteca planetarna zdolna poważnie zranić jednostki naziemne. Po oczyszczeniu okolicy również tutaj możemy postawić nową wylęgarnię.
Czas zniszczyć kolejną bramę Augustgradu. Ruszamy do [B] niszcząc wszystkie jednostki i fortyfikacje terran na jakie natrafimy. Jako, że obrona samej bramy jest bardzo słaba, cała akcja powinna nam zając nie dłużej niż półtorej minuty.
Możemy teraz ruszyć w kierunku [X4] - teren powinien być już oczyszczony, więc pozostanie nam zostawić tutaj kilka jednostek i skierować się do [C] - ostatniej bramy Augustgradu. Ze względu na dużą ilość wieżyczek przeciwlotniczych atak z ziemi jest najlepszym rozwiązaniem. Po otworzeniu drogi dla reszty naszych wojsk będziemy mogli się wycofać i skupić na obronie miotaczy żółci. Ostatni wyląduje na pozycji [X5]. W międzyczasie możemy również (jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy) zniszczyć wysunięta placówkę terran w [3].
Miotacze żółci zniszczą działo orbitalne. Nasz nowy cel - zniszczyć dwie bazy Dominium [4] i [5] znajdujące się w samym rogu mapy. Wystarczy zebrać wszystkie jednostki z mapy (dostaniemy dodatkowe wsparcie z Lewiatana) i uderzyć na wroga. Jest to również doskonałe miejsce do użycia naszych najsilniejszych zdolności takich, jak np. apokalipsa. Posiadając 15 hydralisków, 15 karakanów, 15 mutalisków i kilka ultralisków powinniśmy wdeptać wszystkich terran w ziemię i zakończyć misję.