Czas próby | Kampania - Zerus | StarCraft II Heart of the Swarm poradnik StarCraft II: Heart of the Swarm
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Czas próby
Główne zadania:
- Udaj się do tajemniczej niecki
- Kerrigan musi przetrwać
- Poczwarka Kerrigan musi przetrwać
Dodatkowe zadania:
- Zabij tyranozona
Nagroda za zadania główne:
- Nowa jednostka: Nosiciel roju
- +10 do poziomu Kerrigan
Nagroda za zadania dodatkowe:
- +1 do poziomu Kerrigan
Już na samym początku misji dostaniemy pod naszą kontrolę grupę nosicieli roju. Jednostki te atakują jedynie w momencie, gdy są zakopane w ziemi - powinniśmy to uczynić w wyznaczonym miejscu [1]. Po odparciu ataku możemy udać się do punktu kontrolnego [2] aby rozpocząć przepoczwarzanie Kerrigan.
Dostaniemy kontrolę nad zbiorowiskiem uli. Proponuje postawić obronę w punktach [2] oraz [3]. Najlepiej pozostawić tam po 5 nosicieli roju, grupkę 10 zerglingów ustawionych tuż obok nosicieli (zaatakują wroga, gdy ten przebije się przez szarańczę) oraz po około 15 hydralisków z każdej strony. Warto też posiadać w bazie kilka królowych roju (do leczenia wojsk) oraz grupkę około 10 mutalisków do ochrony poczwarki przed atakami z powietrza oraz blokowania przejścia w punkcie [4].
Do obrony bazy powinniśmy wykorzystywać wszystkie dostępne środki. Niedługo po rozpoczęciu misji będziemy mogli skorzystać z powijania pierwotnej szarańczy - możemy ją wykorzystywać za każdym razem, gdy przybędzie większa grupa pierwotnych zergów. Oprócz tego możemy zbudować drugą bazę w lokacji [5], lecz będzie ona nieustannie wystawiona na ataki wroga.
W międzyczasie możemy wysłać mutaliski na południe, aby wykonały zadanie dodatkowe [A]. Tyranozon jest bardzo odporny na ataki, stąd też możliwe, że będziemy musieli dokonać kilku nalotów. Jeśli nasze mutaliski stracą większość punktów życia możemy je wycofać i poczekać aż się uleczą. Bardzo pomocna w tym będzie mutacja mutalisków dostępna z pokładu Lewiatana, umożliwiająca im błyskawiczne regenerowanie punktów życia gdy znajdują się poza walką.
Pod sam koniec przepoczwarzania ataki pierwotnych zergów nasilą się. Nieustannie będą one próbowały zniszczyć zaporę z kamieni [4] oraz wyślą duże ilości jednostek latających. Polecam zachować jedno użycie powijania pierwotnej szarańczy na ostatnie kilkadziesiąt sekund przeobrażenia Kerrigan.