Wewnętrzny wróg | Kampania - Kaldir | StarCraft II Heart of the Swarm poradnik StarCraft II: Heart of the Swarm
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Wewnętrzny wróg
Główne zadania:
- Zdobądź biomaterię (100)
- Znajdź bezpieczne miejsce
- Przepoczwarz się w matkę szczepu
- Zabij protosów
- Zniszcz napęd nadprzestrzenny
- Ucieknij z kwadrantu zastoju
- Zniszcz kapsuły ewakuacyjne
- Niadra musi przetrwać
Dodatkowe zadania:
- Zainfekuj olbrzymiego ursadona
Nagroda za zadania główne:
- Misja ewolucyjna: Karakan
Nagroda za zadania dodatkowe:
- +1 do poziomu Kerrigan
Scenariusz niczym z Obcego, tylko że tym razem to my kierujemy robalem. Musimy zebrać wystarczająco biomaterii, aby przekształcić larwę w królową roju. Zanim jednak zajmiemy się "zbiorami" będziemy musieli przechytrzyć strażników [1]: zelotę omijamy za pomocą inwazji pasożytniczej zaś wartownika chowając się za parą z wentylacji. Jak tylko protos nas ominie możemy ruszyć w dalszą drogę.
W punkcie [2] aby przedostać się dalej konieczne będzie pokonanie zelotów przy pomocy zainfekowanego ursadona. Korzystając z jego siły musimy wyeliminować wszystkich znajdujących się w okolicy protosów. Po zakończeniu starcia możemy opuścić ciało zwierzaka i wejść w znajdujący się obok nas korytarz [3]. Zaprowadzi on nas do kryjówki [4], w której nasza larwa będzie mogła przepoczwarzyć się w nową matkę szczepu - Niadrę.
Nasza nowa podopieczna może nie tylko wytwarzać nowe jednostki lecz również korzystając z inwazji pasożytniczej zbierać biomaterię. Zaczynamy od przekształcenia zerglingów - stwórzmy ich maksymalną dozwoloną ilość. Teraz możemy zniszczyć blokujące nam drogę drzwi. W lokacji tej [5] napotkamy na kilku protoskich strażników oraz dużą liczbę zwierząt: protosów eliminujemy za pomocą zerglingów, zaś okazy przekształcamy w biomaterię - możemy tutaj nieustannie korzystać z inwazji pasożytniczej. Ilekroć stracimy zerglingi powinniśmy powić nowe oddziały w miejsce zabitych.
W lokacji [6] natrafimy na kilka umocnień protosów. Na szczęście posiadane przez nas zerglingi bez problemu sobie z nimi poradzą - teraz pozostanie nam zniszczyć drzwi blokujące wejście do tunelu. Jako, że Niadra nie zmieści się w nim konieczne będzie wysłanie zerglingów i rozbicie znajdującego się na końcu tunelu generatora pola siłowego [7].
Na następną przeszkodę natrafimy ponownie w punkcie [8]. Po pokonaniu obecnych tutaj protosów i zebraniu biomaterii będziemy musieli ponownie skorzystać z pobliskiego tunelu i wysłać zerglingi do generatora [9]. Po otworzeniu drogi Niadra będzie mogła zniszczyć napęd nadprzestrzenny. Teraz musimy błyskawicznie przebić się przez posiłki protosów i dostać się do lokacji [10].
W następnym pomieszczeniu [11] napotkamy kilku zelotów oraz zwierzęta, które zamienimy w biomaterię. Powinniśmy mieć jej teraz wystarczająco, aby ponownie się przepoczwarzyć - da nam to dostęp do karakanów oraz zwiększy ilość jednostek jakie możemy posiadać w tym samym momencie. Ruszamy dalej. W pomieszczeniach [12] i [13] protosi będą próbowali pozabijać przetrzymywane przez nie okazy, aby uniemożliwić nam rozrost. Na szczęście "rozmrażanie" poszczególnych grup wojowników jest sygnalizowane czerwonym kolorem - wystarczy pozostawić przy nich zergi a w międzyczasie zbierać Niadrą biomaterię. Po pożarciu wszystkich zwierząt w pokoju [13] będziemy mogli ponownie się przekształcić.
W pomieszczeniu [14] wojska protosów skupią się na zabijaniu zwierząt. Najważniejszy jest tutaj ursadon, gdyż po zainfekowaniu dołączy on do naszej armii, co podniesie poziom Kerrigan o jeden. Pozostałe okazy będą jedynie źródłem biomaterii. W tym miejscu warto zapisać stan gry. Po wkroczeniu do pomieszczenia [15] zacznie się wyścig z czasem - musimy zniszczyć wszystkie kapsuły ratunkowe zanim zostaną one wystrzelone w przestrzeń kosmiczną. Sterujemy jednocześnie naszymi wojskami wybierając kolejne cele jak i Niadrą nieustannie tworząc nowe jednostki. Polecam nieustannie tworzyć równą mieszankę karakanów, hydralisków oraz zerglingów. Przesuwamy nasze wojska od jednej kapsuły do drugiej poruszając się w kierunku mostka. Po zniszczeniu wszystkich budowli oraz wyeliminowaniu protosów misja zakończy się.