Ręka ciemności | Kampania - stacja Skygeirr | StarCraft II Heart of the Swarm poradnik StarCraft II: Heart of the Swarm
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Ręka ciemności
Główne zadania:
- Zabij wszystkie hybrydy (8)
- Nie pozwól hybrydom na wyssanie życia Kerrigan
Dodatkowe zadania:
- Ocal brutaliski (2)
Nagroda za zadania główne:
- Misja ewolucyjna: Mutalisk
Nagroda za zadania dodatkowe:
- +2 do poziomu Kerrigan
Przed rozpoczęciem misji, będąc jeszcze na pokładzie Lewiatana, powinniśmy ustawić odpowiednie moce dla Kerrigan. Proponuję wybrać: wybuch kinetyczny, psioniczne przesunięcie, autonomiczne ekstraktory, leczenie, bliźniacze robotnice, efektywność.
Już na samym początku misji zostaniemy zaatakowani psionicznie przez hybrydę. Rozpocznijmy przekształcanie robotnic ze wszystkich dostępnych larw a następnie zbierzmy posiadane jednostki i ruszmy bezpośrednio na przeciwnika [1]. Podczas starcia powinniśmy nieustannie korzystać z wybuchu kinetycznego oraz leczenia, co utrzyma przy życiu większe zergi. Jedynie zerglingi mogą paść ofiarą ataków hybrydy, lecz nie będą one nam już do niczego potrzebne.
Możemy teraz zająć się rozbudową bazy. Przekształcamy robotnice (pamiętaj, że zdolność Kerrigan pozwala nam produkować dwie z każdej larwy), budujemy brakujący ekstraktor (ponownie umiejętności naszej bohaterki oznaczają, że nie musimy przydzielać tutaj zbieraczy) oraz dwie komory ewolucyjne, kolonię karakanów i norę hydralisków. W międzyczasie możemy przekształcić kilka nadrządców. Gdy budynki będą gotowe, stwórzmy dodatkowe karakany (10 sztuk powinno wystarczyć) - nasza armia będzie gotowa do walki.
Naszym następnym celem będzie lokacja [2]. Jeśli uwinęliśmy się wystarczająco szybko z produkcją jednostek, hybryda powinna nadal przebywać wewnątrz celi - rozbijamy więzienie i atakujemy wroga. Stosujemy tutaj identyczną taktykę jak w poprzedniej lokacji - wybuch kinetyczny plus leczenie powinny zapewnić nam bardzo łatwe zwycięstwo. Możemy teraz podleczyć jednostki oraz wybudować dodatkowe karakany. Pamiętajmy również o skorzystaniu z obu komór ewolucyjnych, aby ulepszyć zarówno moc ataków zasięgowych oraz pancerzy naszych zergów.
Po odtworzeniu armii (12 karakanów plus Kerrigan) pozostałe jednostki możemy zostawić jako tymczasową obronę bazy (4 karakany i 4-8 hydralisków wystarczy). Ruszamy w kierunku [3], gdzie znajduje się niewielki posterunek Dominium - jest to doskonałe miejsce do założenia naszej drugiej bazy. Kolejnym celem jest punkt [4]. Po drodze napotkamy na pierwszego uwięzionego brutaliska [A]. Uwalniamy go, dzięki czemu nasza armia wzbogaci się o bardzo silnego sojusznika. Teraz możemy uderzyć na więzienie hybrydy [4] i pokonać naszego wroga.
Teraz możemy cofnąć się do bazy i uzupełnić siły. Jeśli odpowiednio często korzystaliśmy z leczenia nasze straty powinny być niewielkie. Powinniśmy posiadać w armii około 16 karakanów, 8 hydralisków oraz brutaliska. Dodatkowo przekształćmy kolejne 6 karakanów i 6 hydralisków jako nową obronę bazy. Pamiętajmy też o ulepszeniu ataku i pancerza jednostek! Czas pozbyć się zagrożenia z zachodu. Uderzmy na produkcyjno-wydobywczą bazę terran w lokacji [5]. Korzystając z psionicznego przesunięcia Kerrigan zabijamy całe hordy marines zaś wybuchem kinetycznym niszczymy czołgi. Jeśli będziemy nieustannie leczyć nasze oddziały, straty powinny być minimalne. Po zniszczeniu bazy Dominium powracamy do zbiorowiska uli i uzupełniamy straty.
Czas zniszczyć kolejną hybrydę. Ruszamy w kierunku lokacji [6] niszcząc wszystkie napotkane jednostki oraz budowle wroga. Korzystając z leczenia utrzymujemy armię przy życiu. Opłaca się rozpoczynać każdy atak od szarży samą Kerrigan, gdyż jest ona bardzo odporna na zranienie a tym samym odciąga uwagę wroga od bardziej wrażliwych na ostrzał jednostek. Po zniszczeniu wszystkich fortyfikacji podleczmy naszą armię, otwórzmy więzienie i zabijmy hybrydę. Możemy następnie udać się kawałek na zachód i uwolnić kolejnego brutaliska.
Kolejna hybryda znajduje się w [7]. Po drodze będziemy musieli zniszczyć kilka budowli Dominium, lecz nie powinny sprawiać nam one żadnych problemów. Hybryda padnie równie szybko co poprzednie. Możemy od razu udać się w kierunku [8] i zniszczyć kolejne więzienie wraz z przetrzymywanym w nim przeciwnikiem. Tak jak poprzednio, będziemy musieli przebić się przez bazę terran - armia naszej wielkości poradzi sobie z nią błyskawicznie.
Jeśli zależy nam na zdobyciu osiągnięcia decentralizacja, będziemy zmuszeni do zaatakowania silnie bronionej placówki terran w punkcie [9]. Nie oszczędzajmy wojska, to już prawie koniec misji! Wyślijmy wszystkie siły na bazę Dominium pamiętając o odciąganiu ognia od naszych oddziałów za pomocą Kerrigan oraz nieustannym leczeniu wszystkich jednostek. Możemy również wykorzystać wszystkie posiadane minerały do stworzenia dodatkowych wojsk.
Czas na uderzenie na dwie pozostałe hybrydy [10]. Przed szturmem warto mieć około 15-20 hydralisków, 15-20 karakanów, 2 żywe brutaliski oraz oczywiście Kerrigan. Tym razem nie musimy oszczędzać naszych wojsk. Skupiamy wszystkie nasze ataki na jednym przeciwniku, a gdy ten padnie - na drugim. Pamiętajmy o ciągłym leczeniu jednostek, aby przedłużyć ich czas przebywania w walce oraz o używaniu wybuchu kinetycznego na hybrydach. Po krótkim acz intensywnym starciu, nasze zergi będą jedynymi pozostałymi na placu boju.