Upiory otchłani | Kampania - stacja Skygeirr | StarCraft II Heart of the Swarm poradnik StarCraft II: Heart of the Swarm
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Upiory otchłani
Główne zadania:
- Zniszcz bazę protosów
- Dezaktywuj świątynie (5)
- Kerrigan musi przetrwać
Dodatkowe zadania:
- Zniszcz kryształy xel'naga (3)
Nagroda za zadania główne:
- Nowa jednostka: Ultralisk
- +4 do poziomu Kerrigan
Nagroda za zadania dodatkowe:
- +3 do poziomu Kerrigan
Przed rozpoczęciem gry powinniśmy wybrać zdolności specjalne Kerrigan. Polecam skorzystać z tych samych, jakie używaliśmy w poprzedniej misji - zdolności pasywne będą tutaj szczególnie przydatne.
Misję rozpoczynamy posiadając niewielkie siły zergów oraz dwóch bohaterów: Kerrigan i Stiukowa. Ruszamy bezpośrednio na bazę protosów - jest ona słabo broniona a dodatkowe moce, w jakie wyposażeni są nasi herosi pozwolą nam ją błyskawicznie zrównać z ziemią.
Po zdobyciu przyczółka Narud zaatakuje Kerrigan - będziemy zdani jedynie na Stiukowa i nas samych. Rozpoczynamy grę od przekształcenia robotnic oraz zbudowania dwóch ekstraktorów. Naszymi podstawowymi jednostkami będą karakany wsparte hydraliskami oraz ultraliskami. W tym celu musimy zmutować przynajmniej dwie komory ewolucyjne, kolonię karakanów oraz jamę hydralisków.
Jako, że czas nagli, do pierwszej świątyni będziemy musieli się udać posiadając tylko 2 ultraliski oraz 4-5 karakanów. Po drodze możemy oczyścić pole minerałów [1] z obecności protosów - polecam wysłać tutaj jak najszybciej jedną z robotnic i założyć nową wylęgarnię. Od razu ruszamy do świątyni [2], pozbywamy się wojsk przeciwnika i stajemy Stiukowem na punkcie kontrolnym. Będziemy musieli odeprzeć nadchodzące wojska wroga - na szczęście nasz bohater może ciągle korzystać ze swoich mocy. Polecam cofnąć wojska w kierunku Stiukowa tak, aby mógł on trafić hybrydę swoim korodującym rozbryzgiem.
Czas powrócić do bazy aby powiększyć naszą armię. Po drodze możemy zniszczyć kryszał xel'naga [A], co podniesie poziom doświadczenia Kerrigan o jeden. Do posiadanych już 2 ultralisków i 5 karakanów powinniśmy dodać kolejne 7 małych robali oraz 8 hydralisków. Pamiętajmy też o polepszeniu ich ataku oraz pancerza oraz pozostawieniu jednostek w bazie do obrony (8 hydralisków i 8 karakanów w zupełności wystarczy).
Gdy będziemy gotowi możemy ruszyć do kolejnej świątyni xel'naga [3]. Postępujemy tutaj tak, jak z poprzednią świątynią: eliminujemy protosów, stajemy Stiukowem na punkcie kontrolnym i bronimy bohatera tak długo, aż dezaktywuje on budowlę. Po odczekaniu chwili, aż nasze jednostki będą w pełni sił możemy uderzyć na punkt [4]. Ponownie napotkamy pewien opór, lecz nasze jednostki poradzą sobie z wrogiem. Zostaniemy zaatakowani przez dwie hybrydy na raz - jest to doskonały moment, aby zdobyć osiągnięcie zamroczone widmo. Wystarczy używać korodującego rozbryzgu na przeciwniku a następnie atakować go resztą jednostek.
Warto w tym momencie rozpocząć tworzenie ultralisków - docelowo powinniśmy mieć przynajmniej 5 sztuk w armii. Ulepszmy również szpony zergów - zwiększy to obrażenia zadawane przez nasze największe kreatury. Czas przesunąć armię do punktu [5]. Po drodze możemy zniszczyć północny kryształ xel'naga [B]. Świątynia ta jest bardzo prosta do przejęcia i po chwili powinniśmy ją dezaktywować. Ponownie zaatakują nas dwie hybrydy, lecz nie powinny wyrządzić nam żadnej szkody.
Po uzupełnieniu strat (w szczególności powinniśmy zwracać uwagę na posiadane przez nas hydra liski) możemy zniszczyć ostatni kryształ xel'naga [C] i udać się do świątyni [6]. Jest to najsilniej broniona placówka, dodatkowo podczas jej dezaktywacji zostaniemy zaatakowani przez trzy hybrydy. Jednakże posiadana przez nas mieszanina hydralisków i karakanów wspomagana przez ultraliski rozgniecie każdego protosa na miazgę. Po wyłączeniu świątyni misja zakończy się sukcesem.