Upiory otchłani | Kampania - stacja Skygeirr | StarCraft II Heart of the Swarm poradnik StarCraft II: Heart of the Swarm
Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019
Upiory otchłani

Główne zadania:
- Zniszcz bazę protosów
- Dezaktywuj świątynie (5)
- Kerrigan musi przetrwać
Dodatkowe zadania:
- Zniszcz kryształy xel'naga (3)
Nagroda za zadania główne:
- Nowa jednostka: Ultralisk
- +4 do poziomu Kerrigan
Nagroda za zadania dodatkowe:
- +3 do poziomu Kerrigan

Przed rozpoczęciem gry powinniśmy wybrać zdolności specjalne Kerrigan. Polecam skorzystać z tych samych, jakie używaliśmy w poprzedniej misji - zdolności pasywne będą tutaj szczególnie przydatne.
Misję rozpoczynamy posiadając niewielkie siły zergów oraz dwóch bohaterów: Kerrigan i Stiukowa. Ruszamy bezpośrednio na bazę protosów - jest ona słabo broniona a dodatkowe moce, w jakie wyposażeni są nasi herosi pozwolą nam ją błyskawicznie zrównać z ziemią.

Po zdobyciu przyczółka Narud zaatakuje Kerrigan - będziemy zdani jedynie na Stiukowa i nas samych. Rozpoczynamy grę od przekształcenia robotnic oraz zbudowania dwóch ekstraktorów. Naszymi podstawowymi jednostkami będą karakany wsparte hydraliskami oraz ultraliskami. W tym celu musimy zmutować przynajmniej dwie komory ewolucyjne, kolonię karakanów oraz jamę hydralisków.

Jako, że czas nagli, do pierwszej świątyni będziemy musieli się udać posiadając tylko 2 ultraliski oraz 4-5 karakanów. Po drodze możemy oczyścić pole minerałów [1] z obecności protosów - polecam wysłać tutaj jak najszybciej jedną z robotnic i założyć nową wylęgarnię. Od razu ruszamy do świątyni [2], pozbywamy się wojsk przeciwnika i stajemy Stiukowem na punkcie kontrolnym. Będziemy musieli odeprzeć nadchodzące wojska wroga - na szczęście nasz bohater może ciągle korzystać ze swoich mocy. Polecam cofnąć wojska w kierunku Stiukowa tak, aby mógł on trafić hybrydę swoim korodującym rozbryzgiem.

Czas powrócić do bazy aby powiększyć naszą armię. Po drodze możemy zniszczyć kryszał xel'naga [A], co podniesie poziom doświadczenia Kerrigan o jeden. Do posiadanych już 2 ultralisków i 5 karakanów powinniśmy dodać kolejne 7 małych robali oraz 8 hydralisków. Pamiętajmy też o polepszeniu ich ataku oraz pancerza oraz pozostawieniu jednostek w bazie do obrony (8 hydralisków i 8 karakanów w zupełności wystarczy).
![Gdy będziemy gotowi możemy ruszyć do kolejnej świątyni xelnaga [3] - Upiory otchłani | Kampania - stacja Skygeirr | StarCraft II Heart of the Swarm - StarCraft II: Heart of the Swarm - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1309/258979843.jpg)
Gdy będziemy gotowi możemy ruszyć do kolejnej świątyni xel'naga [3]. Postępujemy tutaj tak, jak z poprzednią świątynią: eliminujemy protosów, stajemy Stiukowem na punkcie kontrolnym i bronimy bohatera tak długo, aż dezaktywuje on budowlę. Po odczekaniu chwili, aż nasze jednostki będą w pełni sił możemy uderzyć na punkt [4]. Ponownie napotkamy pewien opór, lecz nasze jednostki poradzą sobie z wrogiem. Zostaniemy zaatakowani przez dwie hybrydy na raz - jest to doskonały moment, aby zdobyć osiągnięcie zamroczone widmo. Wystarczy używać korodującego rozbryzgu na przeciwniku a następnie atakować go resztą jednostek.

Warto w tym momencie rozpocząć tworzenie ultralisków - docelowo powinniśmy mieć przynajmniej 5 sztuk w armii. Ulepszmy również szpony zergów - zwiększy to obrażenia zadawane przez nasze największe kreatury. Czas przesunąć armię do punktu [5]. Po drodze możemy zniszczyć północny kryształ xel'naga [B]. Świątynia ta jest bardzo prosta do przejęcia i po chwili powinniśmy ją dezaktywować. Ponownie zaatakują nas dwie hybrydy, lecz nie powinny wyrządzić nam żadnej szkody.
![Po uzupełnieniu strat (w szczególności powinniśmy zwracać uwagę na posiadane przez nas hydra liski) możemy zniszczyć ostatni kryształ xelnaga [C] i udać się do świątyni [6] - Upiory otchłani | Kampania - stacja Skygeirr | StarCraft II Heart of the Swarm - StarCraft II: Heart of the Swarm - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1309/258979875.jpg)
Po uzupełnieniu strat (w szczególności powinniśmy zwracać uwagę na posiadane przez nas hydra liski) możemy zniszczyć ostatni kryształ xel'naga [C] i udać się do świątyni [6]. Jest to najsilniej broniona placówka, dodatkowo podczas jej dezaktywacji zostaniemy zaatakowani przez trzy hybrydy. Jednakże posiadana przez nas mieszanina hydralisków i karakanów wspomagana przez ultraliski rozgniecie każdego protosa na miazgę. Po wyłączeniu świątyni misja zakończy się sukcesem.