Szczur laboratoryjny | Kampania - Misje umojańskie poradnik StarCraft II: Heart of the Swarm
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Szczur laboratoryjny
Główne zadania:
- Wybierz robotnicę
- Zmutuj wylęgarnię
- Zbierz minerały (300)
- Przekształć nadrządcę
- Zmutuj nieckę rozrodczą
- Przekształć zerglingi (6 sztuk)
- Zniszcz wieżyczki gazowe (3)
- Zniszcz eksterminatora
Dodatkowe zadania:
- Uwolnij zerglingi z zagród (3)
Nagroda za zadania główne:
- Nowa jednostka: Zergling
Pierwsza misja kampanii Heart of the Swarm jest swojego rodzaju samouczkiem pozwalającym na przypomnienie podstaw kontrolowania jednostek oraz budowy bazy. Rozpoczynamy od zmutowania wylęgarni z jedynej posiadanej przez nas robotnicy. Po zakończeniu budowy dostaniemy do naszej dyspozycji kolejne sześć zergi, które powinniśmy od razu skierować do zbierania minerałów - musimy zdobyć 300 jednostek, aby zakończyć kolejne zadanie. Teraz wystarczy przekształcić jedną larwę w nadrządcę a po uzyskaniu odpowiedniej ilości surowców zmutować nieckę rozrodczą. Ostatnim krokiem będzie stworzenie minimum sześciu zerglingów - polecam tutaj zużyć wszystkie zebrane minerały na stworzenie naszej pierwszej armii.
Czas na przetestowanie naszych jednostek w boju. Pierwsza grupa przeciwników [1] składa się z pięciu wartowników. Jako, że roboty są niezbyt dużych rozmiarów opłaca się podzielić naszych podopiecznych na dwie równe grupy i każdej z nich wskazać osobny cel - dzięki temu będziemy w stanie eliminować wrogów nie wytracając zbyt dużo wojsk. Co leniwsi gracze mogą wybrać komendę ataku i nacisnąć na ziemię niedaleko przeciwnika, a zergi same wykończą oponentów. Niezależnie od obranej metody, po pokonaniu pięciu robotów otrzymamy dodatkowe wojska. Jeśli wytraciliśmy zbyt dużo jednostek możemy również stworzyć nowe w naszej bazie.
W międzyczasie otrzymamy pierwsze zadanie poboczne: uwolnić zerglingi z zagród. Aby oszczędzić nasze wojska powinniśmy za każdym razem najpierw usunąć wartowników a dopiero gdy zagrożenie minie zniszczyć generator - dodatkowe jednostki przydadzą się nam już niedługo, podczas starcia z eksterminatorem. W laboratorium znajdują się trzy zagrody; na mapie zostały one oznaczone jako [A].
W punkcie [2] drogę zablokuje nam chmura trującego gazu. Aby przedostać się dalej będziemy zmuszeni zniszczyć trzy wieżyczki gazowe - dopiero po zezłomowaniu ich otworzą się drzwi blokujące naszą ekspansję. Ponownie możemy podzielić zerglingi na kilka mniejszych grup i uderzyć jednocześnie na wszystkie punkty: gdy zaatakujemy jedną dużą chmarą większość kreatur nie będzie mogła dosięgnąć celu i tylko stracą one punkty życia bezczynnie obserwując działania swoich towarzyszy.
Po zebraniu wszystkich wojsk czeka nas ostatnie już starcie w pierwszej misji - będziemy musieli zniszczyć eksterminatora [3]. Warto podzielić naszych podopiecznych na trzy grupy: dwie mniejsze, które rozprawią się z robotami wartowniczymi oraz jedną większą, która od razu uderzy na bossa. Po wyeliminowaniu obstawy możemy śmiało skierować wszystkie pozostałe przy życiu zerglingi do ataku na eksterminatora - jest to ostatni przeciwnik, po zniszczeniu którego misja zakończy się sukcesem.