Mogaung - Farming Village (cz.1) | Misja 4 | Soldier of Fortune Payback poradnik Soldier of Fortune: Payback
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Misja 4 - Mogaung: Farming Village (Wioska)
Główne cele misji: Wojsko w Mogaung zmusiło mieszkańców wsi do niewolniczej pracy przy budowie rurociągu. Wieść niesie, że całą operację nadzoruje ktoś trzeci. Musisz zinfiltrować wioskę (Infiltrate the slave village) i zdobyć informacje nt. rurociągu (Gather intel on the oil pipeline) .
Opis przejścia: Pierwsze zadanie polega jeszcze na dotarciu do wioski (Reach the village) , w której musisz odnaleźć więźnia (Find prisoner) . Idź tak, jak prowadzi kręta droga. Za ostatnim zakrętem w lewo wyskoczy na ciebie kilku nieprzyjaciół. Dwóch wybiegnie na wprost (tych zdejmij gdy jeszcze biegną), kolejnych dwóch odezwie się z prawej (ciężko ich dostrzec bo chowają się po krzakach więc najlepiej jest ich chyba poczęstować granatem) (#1). Potem idź drogą w kierunku szarego znacznika na ekranie.
# 1
| # 2
|
Zbliżasz się do wioski. Po obu stronach drogi na polach stoją jakieś kamienne murki. Szybko dobiegnij do jednego z nich po prawej (za jakimś drewnianym wozem stojącym na drodze) i zastrzel dwóch żołnierzy patrolujących teren (poruszają się w wysokiej trawie) (#2).
Zbliżając się do wioski wykorzystuj jako osłony wspomniane kamienne murki (#3). Poruszaj się skokami od jednego do drugiego.
# 3
| # 4
|
W oddali, na obrzeżach wioski dostrzeżesz faceta, który najprawdopodobniej obsługuje wielkokalibrowy karabin maszynowy (z polem ostrzału na podejście do wioski). Możesz wymierzyć do niego przez celownik optyczny (#4). Na skraju wioski, na lewo i prawo od biegnącej do wioski drogi, wzdłuż ogrodzenia, pojawią się też kolejni przeciwnicy - zdejmuj ich po kolei (wskazana broń z tłumikiem dźwięku by przeciwnikowi trudniej było ustalić twoją pozycję), szukając ich w ciemnościach przez celownik optyczny. Cały czas ukrywaj się za murkami, przykucaj by zmienić magazynek.
Alternatywnie możesz też spróbować zajść wrogów z boków, najpierw biegnąc przez pole do któregoś skraju mapy, a potem idąc wzdłuż niego w kierunku wioski. Rozwiązanie to ma tę zaletę, że wkm nie będzie najprawdopodobniej mógł się obrócić w twoim kierunku, a tym samym strzelec nie będzie mógł z niego otworzyć ognia (#5). Niestety nie da rady dostać się do wioski z flanki (drewniane ogrodzenie blokuje drogę), więc i tak będziesz musiał zmierzać do środka planszy, do miejsca w którym droga wchodzi do wioski.
# 5
| # 6
|
Kiedy już wejdziesz drogą do osady (#6) otrzymasz kolejne zadanie: zabić strażnika (na) wieży (Kill tower guard) . Cały czas musisz jeszcze także odnaleźć więźnia (Find prisoner) . Strażnik na wieży to bardziej strażnik wieży, tzn. jest to kolejny strzelec wkm, który pilnuje drogi prowadzącej przez wieś.
Nie idź więc tą drogą lecz poruszaj się lewym skrajem wioski, klucząc między chatami (#7). Maszeruj śmiało, nie powinieneś natknąć się na nieprzyjaciół. Wkm znajduje się za workami z piaskiem u podstawy wieży strażniczej i najprawdopodobniej odezwie się gdy zbliżysz się do niego (celowniczy-panikarz zacznie grzać na oślep).
# 7
| # 8
|
Zaskocz strzelca na stanowisku wkmu wyskakując zza chaty i pakując w niego serię z karabinku/rzucając granat ręczny/strzelając z granatnika podlufowego (#8). Po zabiciu tego gościa pozostanie ci już tylko znaleźć więźnia (Find prisoner) (checkpoint 1).
Będziesz się musiał kawałek wrócić - idź spokojnie, wioska jest na razie pusta. Dochodząc do miejsca oznaczonego na ekranie najpierw szarym znacznikiem a później (gdy jesteś już bardzo blisko) czerwonym kółkiem przygotuj się na potyczkę: załaduj świeży magazynek, weź głęboki oddech (, etc. Garstka niedobruchów zmaterializuje się za chatą, którą widzisz na obrazku (#9). Mój sposób na rozprawienie się z wrogiem tutaj polegał na wbiegnięciu do chałupy, przyklęknięciu przy oknie w środku i zdejmowaniu nieprzyjaciół przesuwając się raz w lewo (by zmienić maga), raz w prawo (by strzelać przez okno).
# 9
| # 10
|
Waliłem im po kolanach bo zwykle tylko tyle było widać (#10). Granatu nie ma raczej co rzucać/odpalać bo jest to zbyt niebezpieczne - może upaść ci pod nogi. Strzelaj w rzepkę każdemu zawodnikowi, którego dojrzysz w celowniku, aż wyeliminujesz wszystkich.
Po strzelaninie opuść kryjówkę i kieruj się w stronę szarego znacznika. Za chatą jest płot z tyczek, między nim a kolejną chałupką jest przejście(#11). Na lewo stoi drewniana wieża wartownicza (za tą, którą widać na obrazku), a na prawo (za ogrodzeniem z tyczek) znajdziesz kolejną szopę a w niej najpewniej broń - najprawdopodobniej granatnik RPG-7.
# 11
| # 12
|
Najpierw jednak zdejmij wartownika na wieży po lewej (#12).