Al Qa'im - Outskirts (cz.1) | Misja 1 | Soldier of Fortune Payback poradnik Soldier of Fortune: Payback
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Misja 1 - Al Qa'im : Outskirts (Przedmieścia)
Proponowana broń: przeciwnicy na tym poziomie uzbrojeni są głównie w karabinki AK-47 więc jeśli masz tendencje do bycia "trigger happy" na spuście (tzn. walisz głównie długimi seriami zużywając potworne ilości amunicji) możesz zabrać z sobą taki kbk. Zamontuj na nim np. któryś z celowników ułatwiających celowanie w walce na krótkim dystansie (reflex, collimator, red dot). |
Wtedy drugi slot może zająć np. rakietowy granatnik przeciwpancerny (rgppanc) RPG-7. Jeśli zaś zużywasz rozsądne ilości ammo to dobrym wyborem będzie H&K G36E. Zamontuj pod nim 40mm granatnik podlufowy, może się przydać do eksterminowania większych grup wrogów lub zniszczenia kilku samochodów, na których zamontowano wielkokalibrowe karabiny maszynowe. Właściwie to można wziąć sobie obie te pukawki (jedną jako "primary", drugą w slocie "secondary"), na AK-47 montując któryś z celowników optycznych (i ewentualnie tłumik dźwięku), a na G36E jakiś do walki CQB (close quarter battle) i wspomniany granatnik podwieszany. Pod koniec misji będzie okazja zdjąć kilku niedobruchów z dystansu - do tego przyda się właśnie celownik optyczny, choć powinna być także możliwość znalezienia na planszy karabinu wyborowego. Slot broni przybocznej (sidearm) może zająć pistolet H&K Mk23 - konkretny kaliber, duża pojemność maga. Poza tym większego wyboru tu nie masz. Mason zabierze również kilka granatów obronnych.
Główny cel misji: chronić dyplomatę (Protect the Diplomat) . Dyplomata to Chińczyk nazwiskiem Quan Li, któremu grozi śmierć, bowiem odkrył on powiązania chińskiego rządu z procederem niewolniczej pracy przy rurociągu naftowym w Mogaung (Birma) i straszy, że je ujawni. Teraz jednak ów Chińczyk znajduje się w bliskowschodnim mieście Al Aq'im. Pułkownik Miller pomoże ci zadbać o bezpieczeństwo skośnookiego dyplomaty.
Opis przejścia: Jeden z najemników nazwiskiem Decker (a właściwie jest to babka) krąży nad miastem w śmigłowcu, zapewniając rozpoznanie. Praca radaru śmigłowca jest jednak zakłócana przez przynajmniej trzy urządzenia zagłuszające znajdujące się na ziemi (zagłuszarki). By śmigłowiec ustalił pozycję snajpera czyhającego na życie chińskiego dyplomaty (jak i samego skośnookiego) musisz te zagłuszarki zniszczyć. Najpierw jednak ruszaj za Millerem (Follow Miller) , który znajduje się po twojej prawej (jest oznaczony małym, czerwonym kółkiem, pod którym znajduje się liczba oznaczająca odległość w metrach do celu, w tym wypadku pułkownika). Aktualne cele misji można przypomnieć sobie w dowolnym momencie gry wciskając klawisz Tab. Biegnij pod kolumnę spod której ruszył pułkownik Miller (#1).
# 1
| # 2
|
Szybko obróć się nieznacznie w lewo, podrzuć broń do oka i piorunem zastrzel przeciwnika z granatnikiem ppanc RPG-7, który pojawi się na dachu budynku w oddali (#2). Postaraj się go zdjąć zanim wystrzeli w twoim kierunku rakietę. Chwilę później równie błyskawicznie wykończ dwóch "płotkarzy", czyli przeciwników, którzy pojawią się znacznie bliżej, przeskakując przez mur za białym samochodem (u dołu obrazka, na godzinie 1-ej). Pomoże ci Miller stojący w pobliżu (bardziej na prawo, na godzinie 2-ej).
Ruszaj do niego. Gdy się zbliżysz pułkownik wbiegnie po schodach na górę, na balkon budynku (#3).
# 3
| # 4
|
U szczytu schodów twój kompan skręci w lewo, ty zaś pobiegnij kilka metrów prosto i zajmij pozycję za kolumną (#4). Najpierw zdejmij trzech zawodników, którzy pojawią się na godzinie 2-ej, na balkonie budynku naprzeciw - będą wchodzić w celownik pojedynczo. Eliminuj także kolejnych przeciwników (2-3) zjawiających się pojedynczo na godzinie 11-ej na dachu, na którym stał wcześniej facet z RPG-7 i zbiegających schodami na balkon poniżej. By zmienić magazynek klękaj i chowaj się za kolumną obok której stoisz. Cele możesz ostrzeliwać z postawy klęczącej, przez szybę w balustradzie balkonu, z którego razem z Millerem prowadzicie ogień - nie jest przecież kuloodporna. Pamiętaj, że działa to w obie strony! Po załatwieniu wszystkich nieprzyjaciół z tej strony obróć się w lewo o 90 stopni, w kierunku pułkownika znajdującego się obok. Krzyknie on do ciebie byś zniszczył pierwszą zagłuszarkę (Destroy the first jammer) , podczas gdy on sam będzie cię stąd osłaniał. Cwaniak. Zostań jednak jeszcze chwilę na tym balkonie, zajmując teraz pozycję za Millerem, znowu przy kolumnie. Zwrot w prawo i zacznij ostrzeliwać Arabów pojawiających się na ulicy poniżej (#5). Kilku pierwszych dojrzysz w oddali, na 12-ej - przebiegną na lewo, w pobliże czerwonej beczki, w którą można strzelić, powodując eksplozję i w konsekwencji śmierć tych biedaków. Następnie wykończ kolejnych kilku wrogów pojawiających się na ulicy z lewej i z prawej, pomiędzy samochodami. Staraj się by kolumna, za którą się chowasz osłaniała cię od ognia kilku cwaniaków, którzy zajęli pozycję na drugim piętrze budynku na godzinie 11-ej. Zajmij się nimi (jest ich ze czterech, pojawiają się pojedynczo), przesuwając się w lewo i zdejmując jednego po drugim.
# 5
| # 6
|
Po strzelaninie obróć się w stronę Millera i biegnij w kierunku jakichś desek leżących na drugim krańcu balkonu (#6). Można po nich zejść na dół, na ulicę, zeskakując i skręcając w lewo, a chwilę potem w prawo. Zasuwając ulicą w kierunku zagłuszarki oznaczonej teraz szarym znacznikiem nie spiesz się (tzn. nie biegnij sprintem) bo na ulicy zaczną eksplodować zaparkowane na niej samochody - to chyba ten śmigłowiec grzeje rakietami. Możesz ewentualnie szybko zbierać amunicję do AK-47, którą znajdziesz w pobliżu leżących tu trupów.
Trzymaj się prawej strony ulicy, szybko doskakując do jednego z samochodów. W biegu możesz rzucić granat, by następnych kilku Arabów wyskakujących z prawej mogło się rozerwać (#7). Chowając się za samochodem dobij tych, których nie wykończył granat.
# 7
| # 8
|
Tuż za samochodem skręć w prawo, w przejście między budynkami. Gdy będziesz nim biegł z przodu nastąpi eksplozja - za rogiem, z lewej, z pobliskiego dachu znowu strzela rakietami facet z granatnikiem. W momencie gdy gościu ładuje kolejną rakietę piorunem wyskocz zza winkla by odstrzelić mu łeb (#8). Jeśli ci się nie uda za pierwszym razem, szybko schowaj się z powrotem za róg budynku i spróbuj jeszcze raz, tuż po tym gdy facio wystrzeli z granatnika. Później zasuwaj pod mur, który widać na wprost - z prawej, na godzinie 1-ej jest przejście.