Al Qa'im - Outskirts (cz.5) | Misja 1 | Soldier of Fortune Payback poradnik Soldier of Fortune: Payback
Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019
Dochodząc do stojącej na ulicy ciężarówki ostrożnie wyjrzyj w lewo, szybko zabijając Araba, który schował się za samochodem osobowym. Drugi stoi po lewej, na schodach prowadzących na górę (#39). Zachowując najwyższą ostrożność (przesuwając się powoli) wpakuj w niego kilka kulek. Można stanąć przy schodach tak, by przeciwnik strzelał do ciebie nie trafiając jednak, poczekać aż zacznie zmieniać magazynek i dopiero wtedy wyskoczyć i poczęstować go serią.
# 39
| # 40
|
Wejdź po tych schodach na górę, na szczycie skręcając w prawo i wchodząc do budynku. Wszystkie pomieszczenia powinny być puste oprócz ostatniego (po prawej), w którym ukrywa się snajper ubrany na biało. Jego ubranko zachlapane krwią już nie wygląda tak ślicznie (#40). Na prawo od tego snajpera-amatora może leżeć karabin wyborowy. Jeśli nie masz broni z celownikiem optycznym możesz go zabrać, przyda się. Teraz będziesz musiał chronić dyplomatę (Protect the Diplomat) . Chińczyk znajduje się w jednym z pojazdów konwoju, który utknął nieopodal w zasadzce. Miller znalazł przy jednym z trupów materiały wybuchowe i wysadził nimi barykadę zagradzającą drogę do konwoju (checkpoint 5).
Wracaj z powrotem na ulicę, kieruj się w stronę szarego znacznika, który widzisz na swoim ekranie. Za blokadą, którą przed chwilą wysadził w powietrze pułkownik Miller, po lewej stronie ulicy będą beczki, a za nimi - dwóch Arabów czyhających w zasadzce. Wykończ ich strzelając w jedną z beczek (czerwoną ) i powodując wybuch (#41). Potem biegnij dalej ulicą, przełączając broń na pukawkę z zamontowanym na niej celownikiem optycznym (jeśli masz taką).
# 41
| # 42
|
Dobiegniesz do rozległego placu, na którym w oddali widać już konwój pojazdów z siedzącym w jednym z nich chińskim dyplomatą. Plac otaczają zaś budynki, na dachach których pozycje zajęły tutejsze niedobruchy. Biegnij w kierunku konwoju, chowając się wpierw za jednym z betonowych murków, które widać na ulicy (#42).
Zza niego możesz pobawić się trochę w zdejmowanie Arabów, których dojrzysz na dachach na godzinie 12-ej i 1/2-ej (#43). Pojawiają się oni w pewnych odstępach czasu raz na jednym dachu, raz na drugim. Nie zasiedź się jednak tutaj zbyt długo bo murek daje w gruncie rzeczy słabą osłonę przed kulami wrogów. Po chwili ruszaj w lewo, kilkanaście metrów dalej stoi pierwszy samochód konwoju.
# 43
| # 44
|
Gdy do niego dobiegniesz włączy się scena przerywnikowa, na której pułkownik Miller powoli skrada się do jednego z pojazdów - tego, w którym siedzi Chińczyk. Pułkownik jednak... zabija dyplomatę! (#44) Okaże się, że Millerowi zapłacono za "zmianę stron", zdradził po prostu. Po chwili zdrajca zwieje za samochody, a ty - jak łatwo się już domyślić - będziesz musiał zabić go (Kill Miller) (checkpoint 6).
Najpierw jednak obróć się w lewo i wycofaj za pobliski murek, przyklęknij (#45). Arabowie na dachach okolicznych budynków znowu zaczną strzelać, m.in. w samochody konwoju (powodując ich zapalenie się). Jeśli masz karabin z celownikiem optycznym pobaw się w zdejmowanie niedobruchów. Zajmują oni pozycje dokładnie na tych samych dachach co wcześniej - na godzinie 12-ej i 3-ej. Część z tych na 3-ej można spróbować odstrzelić przez szparę w murku, za którym się chowasz.
# 45
| # 46
|
No więc postrzelaj do nich chwilę (#46). Nie walczysz z nimi sam: w konwoju jechali ochroniarze, którzy teraz również gęsto się ostrzeliwują, pomagając ci pozbyć się wrogów. Jeśli nie masz karabinu z celownikiem optycznym lecz z jakimś kolimatorem (do walki na małym dystansie) to będzie ci trudniej kłaść do snu nieprzyjaciół. Powinieneś wówczas dać sobie z tym spokój i biec zająć się Millerem. Ruszaj za te palące się samochody, które widzisz na obrazku #45.
Pułkownika znajdziesz w pobliskim składzie kontenerów. Facet gęsto się ostrzeliwuje biegając jak szalony i klucząc między kontenerami. Rób dokładnie to samo co on, z tą tylko różnicą, że kiedy do niego strzelasz dobrze byłoby na chwilę przystanąć. Rozrzut twoich pocisków jest wówczas mniejszy (czyli tym samym celność twojego ognia większa), o czym Miller boleśnie się przekona (#47). By zmienić magazynek chowaj się za kontener. Gdy pułkownik biegnie na ciebie skracając dzielący was dystans najlepiej jest wycofywać się.
# 47
| # 48
|
Facet nie stanowi jakiegoś większego wyzwania (w przeciwieństwie do bossów z kolejnych misji, szczególnie ostatnich) i powinien zejść po kilku wystrzelonych w niego magach (#48). Acha, jeśli masz broń z granatnikiem podlufowym to oczywiście możesz kilka granatów wystrzelić bezpośrednio w Millera, by szybko się z nim uporać.