Poradnik do gry - Ściągawka | Sinking Island poradnik Sinking Island
Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019
Zadaniem gracza jest ciągłe przesłuchiwanie dziesiątki podejrzanych, a ich wzajemne powiązania rodzinne i zawodowe są istotne. Warto więc wiedzieć, z kim ma się do czynienia.
Kto jest kim:
Walter Jones (82) - obrzydliwie bogaty właściciel hotelu, aktualnie denat;
Sonia Jones (35) - antropolog, wnuczka denata;
Martin Abruzzi (34) - wydawca, mąż Soni;
Billy Jones (33) - birbant, brat Soni;
Clara Jones (36) - żona Billy'ego;
Marco Jones (31) - polityk, brat Soni i Billy'ego;
Cristina Bromski (30) - eksmodelka rosyjskiego pochodzenia, dziewczyna Marco;
Hubert de Nolent (55) - pełnomocnik biznesowy denata;
Lorenzo Battaglieri (42) - architekt, konstruktor wieży;
Kolio Jumhu - tubylec, w pewnym sensie właściciel wyspy;
Baina Jumhu (22) - miejscowa piękność, córka Kolio.
Lokacja pomieszczeń w hotelu:
W grze nie funkcjonuje coś takiego jak mapka i początkowo łatwo zgubić się w dość rozległym i pełnym zakamarków hotelu. Przyda się więc drobne ułatwienie orientacji w terenie i wiedza z jakiego przycisku skorzystać w windzie, by dostać się tam, dokąd zmierzamy.
- L1 - hol z przyległościami, po lewej kontuar recepcji i nieczynna winda, po prawej winda czynna (do 18 piętra), na wprost wejścia - schody na wyższy poziom;
- L2 - po lewej (na wprost siebie) bar i kuchnia (pomiędzy nimi nieczynna winda), po prawej (na wprost siebie) podest z fortepianem i jadalnia (pomiędzy nimi czynna winda, do 18 piętra);
- piętra od 1 do 13: nieczynne;
- piętro 14 - po lewej apartament Marco i Christiny (141), po prawej apartament Soni i Martina (142);
- piętro 15 - po lewej apartament Huberta (151), po prawej apartament Billy'ego i Clary (152);
- piętro 16 - po prawej apartament Jacka Norma (162);
- piętro 17 - pracownia techniczna;
- piętro 18 - ogród, poczekalnie heliportu (czynna winda, do 22 piętra), heliport;
- piętro 19 - bar i salony antresoli (czynna winda, do 22 piętra);
- piętro 20 - apartamenty Waltera Jonesa;
- piętro 21 - biblioteka;
- piętro 22 - pracownia Lorenzo.
PPA (Personal Police Assistant):
Jako prawdziwy policyjny śledczy bohater posługuje się podręcznym komputerem. Urządzenie to pomaga mu przeprowadzić analizę zebranych dowodów.
Folder: Baza Danych Postaci - lista podejrzanych z tak istotnymi informacjami jak to, gdzie każde z nich znajduje się w danym momencie, ich powiązania oraz fakty ich obciążające i uniewinniające.
Folder: Baza Danych Poszlak - tu gromadzone są wszystkie zebrane dowody rzeczowe , czyli przedmioty (w skrócie "DOW "), dowody w postaci zdjęć (w tym wydruki ; w skrócie "ZDJ " i "W "), dokumenty (w skrócie "D ") oraz oświadczenia przesłuchiwanych (w skrócie "OŚW"). W folderze tym funkcjonuje opcja porównywania (prawy dolny róg PPA), dzięki której można skonfrontować ze sobą części tego samego przedmiotu, ślady stóp czy odciski palców itp. Także tutaj (po lewej) poddawane są weryfikacji dowody, mające dać odpowiedź na zadawane kolejno w śledztwie pytania.
Folder: Postęp w Dochodzeniu - ma postać puzzli składających się z 13 fragmentów. Każdy z nich to zadanie cząstkowe, a w zasadzie - istotne dla śledztwa pytanie, na które należy udzielić odpowiedzi w folderze "Baza Danych Poszlak", lokując w jego lewej części wymaganą dla każdego z zadań liczbę dowodów.
Warto zaglądać do PPA po każdym znalezionym przedmiocie, zrobionym zdjęciu czy przesłuchanej osobie i najeżdżać na obrazujące dany dowód ikonki ("świeże" poszlaki mają jasnożółte ramki). W okienku w dole PPA pojawi się wówczas komentarz. Fakty z wypowiedzi podejrzanych zebrane zostają w ponumerowane oświadczenia (stanowiące sedno pozyskanych informacji) - niezbędne do udzielenia prawidłowych odpowiedzi na pytania, z których składają się puzzle. Kliknięcie ikonki megafonu pojawiającej się na każdym z oświadczeń przywoła nagraną wypowiedź przesłuchiwanego, kliknięcie w prawym górnym rogu pozostałych poszlak pozwoli uzyskać ich zbliżenie, co jest istotne na przykład dla dokumentów, których treść należy przeczytać.