Zbadaj miejsce zbrodni w Woodman's Lee | Los Czarnego Piotra Sherlock Holmes Zbrodnia i kara poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Na miejscu maszeruj wzdłuż ogrodzenia (z jego prawej strony), w kierunku widocznego w oddali domu. Skręć nieco w prawo ku siedzącej w fotelu przy stole pani Carey. Porozmawiaj z nią na wszystkie tematy.
Portret Judith Carey:
Kliknij ikonkę symbolizującą panią Carey (na jej sylwetce). Za pomocą odpowiednich klawiszy (opcje w górze ekranu) przesuwaj obraz i klikaj te punkty na postaci i w jej pobliżu, na których rozjarzy się niebieski okrąg, czyli:
- kameę w wisiorku na szyi;
- różaniec okręcony wokół nadgarstka lewej (z perspektywy gracza) ręki;
- stojącą na stole budkę dla ptaków;
- leżące obok rękawice ogrodnicze;
- owiniętą wokół książki chusteczkę z wizerunkiem sikorki czubatki.
Kiedy w trakcie rozmowy pojawi się ikonka QTE, naciśnij szybko (zanim minie czas) wyświetlający się na ekranie klawisz. Spośród możliwych wariantów odpowiedzi wybierz: "pielgrzymka Judith Carey" (w aktach sprawy również jako dowód).
Pożegnawszy się z kobietą, idź w dół drogi, mając ogrodzenie po lewej, po czym skręć w lewo - do ogrodu. W połowie ścieżki, przy badającym ziemię policjancie, gdy pojawi się stosowna ikonka, aktywuj talent Holmesa i w tym trybie widzenia przyjrzyj się pozostawionym w glebie śladom stóp. Zbadaj w zbliżeniu owe niezidentyfikowane ślady butów. Idąc dalej ścieżką, zwróć uwagę na fakt, że ogród jest bardzo zadbany (stosowna ikonka na grządkach po lewej).
Podejdź do chatki pana domu i spróbuj otworzyć drzwi, a po uwadze inspektora aktywuj talent Holmesa i zbadaj ich zamek, a konkretnie - widoczne na nim rysy. Wejdź do środka. Przyjrzyj się martwemu Peterowi Careyowi.
Portret Petera Careya:
- twarz;
- ubranie;
- przebita pierś;
- wbity w nią harpun;
- kałuża krwi.
Podnieś leżący na podłodze ostry nóż marynarski i obejrzyj zarówno drewnianą rękojeść, jak i ostrze. Podnieś także notes i popatrz na napis na nim oraz na krew w prawym dolnym rogu. Otwórz go i przyjrzyj się zapisanym w nim skrótom.
W chacie zbadaj także wiszącą na ścianie (na lewo od nieboszczyka) plakietkę z nazwą statku oraz przedmioty na stole (na prawo od ciała): butelkę i brudne szklanki. Weź kapciuch na tytoń i przyjrzyj się inicjałom po prawej. Obróć kapciuch i otwórz klapkę. Przechyl go, żeby można było sprawdzić tytoń.
Rozpoznawanie gatunku tytoniu
Trzeba dopasować dwa elementy (liść tytoniu i fajkę) do przestrzennego obrazka. Obróć całość o 180 stopni, tak by liść znalazł się po prawej, a fajka po lewej stronie konstrukcji. Teraz tak manipuluj samym żaglowcem, by złączyć jego pękniętą w połowie burtę. Następnie, przesuwając fajkę na linii góra - dół, doczep kreseczki z jej dolnej części do dziobu statku, by stanowiły jego naturalne przedłużenie. Natomiast liść przesuń w poziomie tak, by biały paseczek na nim utworzył koniec rufy żaglowca. Efekt tych zabiegów na fotce poniżej.
W pomieszczeniu sprawdź jeszcze stojak na harpuny (na wprost stołu) oraz zawartość drewnianej skrzyni poniżej: przyrządy nawigacyjne i buty Petera Careya, które zabierz. Rzuć też okiem na dzienniki pokładowe na półce po lewej.
Zwróć także uwagę na ząb kaszalota na drugiej półce (bliżej drzwi), a przede wszystkim na odciśnięty w kurzu zarys jakiegoś przedmiotu (na prawo od zęba) - by go dostrzec, musisz aktywować talent Holmesa.
Na koniec obejrzyj wiszącą na prawo od drzwi mapę (miejscowości Hammerfest i Dundee).
Opuść chatę i w ogrodzie ponownie zbadaj ślady stóp, tym razem przymierzając do nich buty pana domu (energicznie pociągnij but na ślad). W zakładce dowodów akt sprawy pojawi się adnotacja, że buty Petera Careya nie pasują. Idź raz jeszcze porozmawiać z żoną nieboszczyka (nałóg palenia, ogrodnik, dokumenty osobiste).
Dedukcja
Przywołaj ekran dedukcji. Połącz "notes" (kliknij) i "próby włamania" (kliknij). Sprawdź efekt tego połączenia (neuron z wykrzyknikiem) - Holmes postanowi urządzić zasadzkę.
Wróć pod chatę i porozmawiaj o tym z Lestrade'em, po czym przejdź na jej tyły (od lewej) i przyjrzyj się oknu z zamkniętymi okiennicami (kryjówka). Kiedy inspektor schwyta włamywacza, obejdź chatę i wejdź do środka.