Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sherlock Holmes Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Sherlock Holmes Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Porady ogólne | Informacje wstępne Sherlock Holmes Zbrodnia i kara poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 1 września 2016

Akta sprawy

Akta sprawy zastępują dawny ekwipunek Holmesa. Zawierają następujące zakładki: zadań, mapy, dowodów, dokumentów, dialogów, kroniki, pamiątek, ech i portretów postaci. Za każdym razem, kiedy pojawia się w nich coś nowego, na ekranie wyskakuje ich ikonka, a konkretna zakładka oznaczona jest wykrzyknikiem. Warto je przeglądać, szczególnie zadania, dokumenty i dowody - ułatwiają wyciąganie wniosków i sugerują kolejne kroki w dochodzeniu.

Dowody

Przy niektórych dowodach widnieją przydatne ikonki podpowiadające, jak daną rzecz można jeszcze wykorzystać - zapytać o nią kogoś, poddać analizie, wyszukać dodatkowe szczegóły w archiwach, znaleźć jakieś zastosowanie itp.

Ikonka lupy

Na całkowicie zbadanym obiekcie ikonka lupy robi się zielona, jeśli nadal jest biała, oznacza to, że obiekt ów nie został dokładnie sprawdzony. Gdy pojawia się adnotacja "przedmiot zainteresowania", rzecz tę będzie można wykorzystać w niedalekiej przyszłości.

Zbliżenia

Po przyjrzeniu się danemu obiektowi w zbliżeniu powinien samoczynnie powrócić normalny widok. Jeśli tak się nie dzieje, oznacza to, że jakiś element, który miał być poddany oględzinom, został przegapiony.

Sterowanie i manipulowanie przedmiotami

Przypisanie klawiszy znajdziesz pod F1 (PC) lub nacisnąwszy równocześnie obie gałki analogowe (konsole). Ważną zmianą jest to, że nie trzeba już "wyciągać" przedmiotów z ekwipunku. Jeśli jesteś w posiadaniu danej rzeczy, związana z nią czynność wyświetli się na obiekcie, z którym chcesz wejść w interakcję.

Łamigłówki i minigry

Wyjście ze zbliżenia w trakcie ich rozwiazywania działa jak reset - przywraca ustawienia początkowe - przydatne, jeśli czujesz, że zabrnąłeś w ślepą uliczkę, i chcesz spróbować raz jeszcze albo skorzystać z rozwiązania podanego w poradniku. Masz też możliwość całkowitego ich pominięcia - bez żadnych konsekwencji w dalszej rozgrywce, poza nieotrzymaniem osiągnięcia za ich samodzielne zaliczenie.

Talent i wyobraźnia Holmesa

To nowe zdolności Holmesa ułatwiające dostrzeganie rzeczy niewidzialnych dla przeciętnych zjadaczy chleba. Korzystaj z nich, ilekroć ich symbol pojawi się na ekranie.

Podróże

Sherlock bardzo często przemieszcza się pomiędzy lokacjami, które wybierasz ze znajdującej się w aktach sprawy mapy. W trakcie tych podróży dostępne są zarówno same akta sprawy, jak i ekran dedukcji, zatem czekając, aż bohater dotrze na miejsce, możesz łączyć spostrzeżenia Holmesa, wyciągać wnioski, typować mordercę czy przeglądać dowody bądź dokumenty.

Ekran dedukcji

Warto dokonywać połączeń na bieżąco, nie czekając, aż nazbiera się zbyt wiele spostrzeżeń detektywa i ciężko będzie się w nich połapać. Za każdym razem, gdy Holmes wyciąga nowy wniosek, wyświetla się ikonka dedukcji.

Alternatywne zakończenia

Niektóre wnioski uzyskiwane na ekranie dedukcji wzajemnie się wykluczają, można zatem dojść do błędnych konkluzji i w efekcie wytypować złego sprawcę oraz przedwcześnie ukończyć dane śledztwo. Jeśli zależy Ci na posłaniu za kratki faktycznego zabójcy, możesz przed ostatecznym zatwierdzeniem decyzji sprawdzić, czy Twój tok rozumowania był prawidłowy, a także czy udało Ci się zebrać wszystkie wymagane dowody.

Wybory moralne

O ile każde dochodzenie ma tylko jedno prawidłowe rozwiązanie, o tyle wybory dotyczące dalszego losu sprawców leżą jedynie w gestii gracza. Uwaga! Za konsekwencję w podejściu do przestępców przewidziane jest osiągnięcie.

Oznaczenia w poradniku

Wszystkie dowody, które należy zgromadzić, wyróżnione są w tekście kolorem czerwonym, dokumenty - niebieskim, odpowiedzi w QTE - zielonym, a rozwiązania zagadek i ważne informacje - pogrubieniem.