Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sherlock Holmes Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Sherlock Holmes Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Przeszukaj budynki i teren Ogrodów | Dramat w Kew Gardens Sherlock Holmes Zbrodnia i kara poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Zakończywszy konwersację z panną White, rozejrzyj się po wysiewniku. Przejrzyj rzeczy na stole roboczym w rogu na prawo od Margaret. Leżą tam: książka o nawigacji (po lewej), nieużywane rękawice ogrodowe, książka do nauki (po prawej). To miejsce pracy Alberta Dunne'a. Otwórz okno przy jego biurku.

Opuść wysiewnik drugimi drzwiami i skieruj się w prawo. Zauważ dym przy murze - biegnij zatem sprawdzić jego źródło. W pobliżu dogasającego ogniska aktywuj talent Holmesa. Zbadaj, jakie rzeczy przeznaczono do spalenia. Podnieś stłuczoną doniczkę, którą w zbliżeniu odwróć dnem i przyjrzyj się etykiecie (w stosownej zakładce akt sprawy pojawi się dowód: symbol na pękniętej doniczce). Sprawdź (w zbliżeniu) maskę gazową (nieco po prawej) i jej przypalony brzeg. Zauważ też spaloną miotłę, klamkę i kawałek rośliny (po lewej) oraz ramkę na zdjęcia (po prawej).

Wracając, zajrzyj do cieplarni (budynek tuż obok) i rzuć okiem na puste doniczki na stojaku w centrum pomieszczenia. W zbliżeniu obejrzyj etykietę na spodzie jednej z nich. Okaże się, że doniczkioznaczone symbolem niepochodzącym z Ogrodów w Kew. Opuść pomieszczenie drugimi drzwiami, przejdź przez korytarz i wejdź do oranżerii (miejsce, gdzie zginął dyrektor).

Podejdź do przykrytych materiałem pustych półek wystawowych. Zapoznaj się z listą skradzionych roślin na tablicy po lewej. Popatrz na znaki ostrzegawcze i samo stoisko wystawowe.

Wyjdź drugimi drzwiami, przejdź przez korytarz i wejdź do palmiarni, przez którą przejdź (nie ma tam nic interesującego), otwórz kolejne drzwi i tak trafisz do przedsionka, gdzie pracuje Albert Dunne. Wyjdź na zewnątrz.

Plan Ogrodów: 1 - biuro, szatnia, laboratorium; 2 - rozsadnik; 3 - wysiewnik; 4 - system wentylacyjny; 5 - sala kolonialna; 6 - palmiarnia; 7 - oranżeria; 8 - cieplarnia. - Przeszukaj budynki i teren Ogrodów - Dramat w Kew Gardens - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry
Plan Ogrodów: 1 - biuro, szatnia, laboratorium; 2 - rozsadnik; 3 - wysiewnik; 4 - system wentylacyjny; 5 - sala kolonialna; 6 - palmiarnia; 7 - oranżeria; 8 - cieplarnia.

Maszeruj na plac z rabatą, gdzie spróbuj wejść do biura w budynku przy tablicy z planem Ogrodów. Podejdź do Hamisha i zapytaj go o klucze oraz o Alberta i Margaret. Następnie idź ponownie do przedsionka palmiarni, by poprosić Alberta o klucze. Dostaniesz cały pęk, ale bez tego do szatni.

Przejdź zatem pod drzwi biura i otwórz je jednym z otrzymanych przed chwilą kluczy. Wejdź do gabinetu Dunne'a. Podejdź do biurka (na wprost) i rzuć okiem na szampana oraz wino na stoliku po lewej. Przejrzyj też rzeczy na blacie samego biurka: weź jedną z leżących po lewej gazet (artykuł "Sukces Ogrodów w Kew") i list (obok cylindra), w którym Montague informuje Margaret o rozstaniu. Obejrzyj też fotografię na dolnej półce regału stojącego obok biurka.

Otwieranie sejfu dyrektora

Wychodząc, zainteresuj się sejfem dyrektora (obok regału). By go otworzyć, przesuń pokrętło w lewo o 2 pola, następnie cofnij się do strzałki i przesuń je w prawo o 2 pola.

Wróć przez wszystkie odblokowane pola w lewo i przesuń pokrętło o dalsze 3 pola. Wróć przez wszystkie odblokowane pola w prawo i przesuń pokrętło o kolejne 3 pola.

Wróć przez wszystkie odblokowane pola w lewo i przesuń pokrętło w tę stronę o następne 5 pól. Cofnij się przez wszystkie odblokowane pola w prawo i przesuń pokrętło o ostatnie 5 pól.

Z otwartego sejfu wyjmij: z górnej półki list do prawnika, w którym Dunne zwraca się do niego z prośbą o pomoc (3 strony), ze środkowej list z zażaleniami (2 strony; w stosownej zakładce akt sprawy pojawi się dowód: Boski Syndykat), a z dolnej listę długów Margaret.

Dedukcja

Połącz "White i Dunne" z "wydaleniem panny White". Otrzymasz "konflikt White i Dunne'a".

Opuść biuro i otwórz kluczem następne drzwi w budynku. Wejdź do laboratorium. Zbadaj zawartość szafy ze sprzętem ochronnym (po lewej). Obejrzyj maskę, fartuch i rękawice, zauważ też puste miejsce w środkowej części szafy.

Skieruj się ku centrum pomieszczenia i aktywuj talent Holmesa. Sprawdź stół laboratoryjny (na wprost kominka), a na nim: mokry ślad po butelce, krople substancji na blacie i na podłodze oraz złoty proszek.

Spójrz też na książkę o botanice leżącą na kominku. Przeczytaj jej tytuł, po czym odwróć ją w zbliżeniu i sprawdź nazwisko na nalepce w dole okładki. Zainteresuj się także oszkloną szafką na odczynniki (w rogu, na prawo od kominka) i stojącymi w niej butelkami z odczynnikami.

Przyjrzyj się również fonografowi na stoliku obok. Możesz wziąć kolejno oba stojące przy urządzeniu cylindry, zainstalować je w fonografie, zakręcić korbą (po prawej) i odsłuchać nagranie. Wreszcie rzuć okiem na stół do eksperymentów (w rogu przy oknie).

Na koniec spróbuj otworzyć drzwi do szatni (na prawo od szafy ze sprzętem ochronnym) - nic z tego, bo przecież Holmes nie dostał do nich klucza. Musisz się zatem włamać.

Otwieranie drzwi do szatni

Obróć całość w dół tak, by na lewym krótkim walcu (1A) było widoczne duże okienko, a na prawym (1B) malutkie - Przeszukaj budynki i teren Ogrodów - Dramat w Kew Gardens - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Obróć całość w dół tak, by na lewym krótkim walcu (1A) było widoczne duże okienko, a na prawym (1B) malutkie.

Przełącz się (1 klik) na prawy krótki walec (1B) - Przeszukaj budynki i teren Ogrodów - Dramat w Kew Gardens - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Przełącz się (1 klik) na prawy krótki walec (1B). Dopasuj linie na nim do linii na walcu nr 1A, po czym przesuń go w lewo, by połączyć oba krótkie walce w jeden długi.

Przełącz się (1 klik) na walec nr 2 - Przeszukaj budynki i teren Ogrodów - Dramat w Kew Gardens - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Przełącz się (1 klik) na walec nr 2. Obróć go w górę tak, by wszystkie trzy widoczne okienka zostały całkowicie otwarte.

Przełącz się (1 klik) na walec nr 3 - Przeszukaj budynki i teren Ogrodów - Dramat w Kew Gardens - Sherlock Holmes: Zbrodnia i kara - poradnik do gry

Przełącz się (1 klik) na walec nr 3. Obróć go tak, by dopasować linie w owych trzech okienkach do linii na walcach nr 1A i 1B oraz nr 2.

Wejdź do szatni i sprawdź kolejno zawartość wszystkich szafek. W szafce Alberta przyjrzyj się książkom o architekturze okrętów i przeczytaj pismo odmowne z Akademii Brytyjskiej Królewskiej Marynarki Wojennej (2 strony). W stosownej zakładce pojawi się dowód: nadzieje Alberta Dunne'a. Aktywuj talent Holmesa i spośród książek po lewej wyciągnij fotografię.

W szafce Hamisha rzuć okiem na książki chemiczne, jego list do sekretarza generalnego, świadczący o ambicjach Martyna Hamisha (2 strony), magazyn botaniczny i fotografię z ojcem, którą odwróć i przeczytaj napis w lewym rogu.

W szafce panny White znajdź brudnopis listu z prośbą do rodziców, dyplom i szkatułkę na klejnoty. Otwórz ją i przechyl, żeby przyjrzeć się schowanej w niej biżuterii.

Weź też leżący przy szkatułce drugi list (Alberta do panny White). Sprawdź również kosmetyczkę (po prawej). Przechyl ją w zbliżeniu, by widzieć jej wnętrze, i wyjmij z niej odpowiedź rodziców (2 strony) na list Margaret.

Dedukcja

Połącz "White i Dunne" z "rodziną panny White". Otrzymasz "sytuację społeczną Margaret White".

Opuść laboratorium i maszeruj w lewo, do rozsadnika (pierwsze drzwi od lewej). Otwórz drzwi kluczem, a w środku przyjrzyj się stołowi roboczemu (po prawej). Zauważ na blacie puste etui na okulary (po lewej) i książkę autorstwa Martyna Hamisha (po prawej). To jego miejsce pracy. Otwórz okno przy jego biurku. Przyjrzyj się też plakatom (dwóm górnym) z boku szafy i rzuć okiem na rozsadnik pośrodku sali. Wyjdź z pomieszczenia drugimi drzwiami.

W rogu korytarza zauważ leżące w skrzyni popiersie. Podnieś je, przeczytaj tabliczkę na podstawce, nieco obróć (bokiem) i sprawdź uszkodzoną część powyżej prawej (z perspektywy gracza) skroni. Dopasuj do niej znaleziony w sali kolonialnej odłamek marmuru.

Wejdź do kolejnego pomieszczenia, gdzie rzuć okiem na nowe nasiona w jego centrum. Opuść je drugimi drzwiami, które trzeba otworzyć kluczem.