Sherlock Holmes Chapter One: Syreni śpiew - solucja, Pozostałe sprawy Sherlock Holmes Chapter One poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do gry Sherlock Holmes Chapter One znajdziecie opis Pozostałej sprawy Syreni śpiew (Siren Song). To zadanie będzie dostępne po wykonaniu misji głównej Pozłacana klatka (A Gilded Cage). Dzięki tej sprawie możecie zdobyć osiągnięcie Pogromca klątw (Curse Correction).
Ostatnia aktualizacja: 7 grudnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Sherlock Holmes Chapter One znajdziecie opis sprawy Syreni śpiew (Siren Song). To zadanie będzie dostępne po wykonaniu misji głównej Pozłacana klatka (A Gilded Cage). Dzięki tej sprawie zdobędziecie osiągnięcie Pogromca klątw (Curse Correction).
- Ważne informacje
- Rozpoczęcie zadania
- Plaża
- Posterunek policji
- Park
- Bar
- Wypadek
- Pokój
- Dom towarzyski
- Zakończenie
Ważne informacje
- Sposób odblokowania: ukończenie misji Pozłacana klatka (A Gilded Cage).
- Nagroda: 70 monet.
- Osiągnięcie do zdobycia: Pogromca klątw (Curse Correction).
Rozpoczęcie zadania
Misja rozpocznie się w barze Drinking Dutchman w Silverton.
Waszym zadaniem jest podsłuchanie rozmowy dwóch mężczyzn. Prawidłowe odpowiedzi to:
- policja na miejscu (Police at the place),
- praca syreny (Work of a Siren),
- plaża przy cmentarzu (Beach by the cementery).
Plaża
Plażę znajdziecie idąc na południe od cmentarza. Ten znajduje się w Miner's End. Łatwo do niego trafić, to miejsca powinno być zaznaczone na mapie.
Zaraz po dotarciu na plażę, musicie porozmawiać z policjantem. Ten powie Wam co się wydarzyło i pozwoli Wam działać.
Na miejscu musicie zbadać kilka rzeczy. Zacznijcie od najbardziej oczywistego faktu - ciała. Dokładnie przyjrzyjcie się:
- śladzie szminki na czole mężczyzny,
- ustom,
- dłoni,
- stopom.
Kolejnym ruchem będzie zbadanie śladów przy brzegu, tych które wyglądają, jakby ktoś wyciągnął zwłoki na brzeg.
Następnie udajcie się do butelki po winie. Przyjrzyjcie się jej zawartości oraz etykiecie.
Zaraz obok butelki są ślady stóp, które należy sprawdzić. Koło nich siedzi Jon, który przygląda się ofierze.
Po zbadaniu wszystkich możliwych elementów wejdźcie do teczki i uruchomcie analizę chemiczną. Połączenie jest zależne od waszego poziomu trudności. Jedno z możliwych pokazaliśmy na screenie powyżej.
Waszym następnym zadaniem powinno być przełączenie zadania w teczce i zbadanie śladów stóp. Te zaprowadzą Was na niewielki pomost.
Na pomoście zobaczycie papierosa. Zbadajcie go pod różnymi kątami, ważne jest sprawdzenie śladów szminki, które są na niedopałku.
Po sprawdzeniu wszystkich elementów dostępnych na tym terenie, udajcie się do policjanta i powiedzcie mu, że to nie był wypadek. To rozpocznie dalszą część zadania.
Posterunek policji
Po zbadaniu wszystkich śladów musicie udać się na komisariat policji, aby zdobyć kolejne informacje o całej sprawie.
Po dostaniu się do budynku, od razu udajcie się do archiwum. Należy wybrać następujące opcje:
- Przestępstwa (Crimes) - przemoc (Violent crimes),
- Tematy (Subjects) - ofiary (Victims),
- Dzielnica (Districts) - Scaladio.
Park
Kolejna zbrodnia wydarzyła się w parku. Bez problemu do niego traficie, znajduje się on na wschód od komisariatu policji.
Waszym zadaniem powinno być zbadanie kilku miejsc, koło ławki oznaczonej numerem 3 znajdziecie:
- gazetę,
- rozbitą butelkę,
- niedopałek.
Następnie zbadajcie pustą fontannę. Nic w niej nie dostrzeżecie, ale musicie zwrócić na to uwagę.
Skupcie się na kolejnej ławce, tej stojącej naprzeciwko fontanny. Tam musicie przyjrzeć się:
- szalowi,
- listowi,
- saszetce.
Na kolejnej ławce (oznaczonej numerem 4) znajdziecie:
- czapkę marynarską,
- butelkę wina,
- papierosy.
Po zbadaniu wszystkich elementów możecie przeprowadzić rekonstrukcję. Zacznijcie od sceny przy fontannie. W tym miejscu powinna znaleźć się kobieta, która wpycha mężczyznę do środka kamiennej dekoracji.
Następnie spójrzcie na ławę po prawej stronie. Przy niej ustawcie kobietę z papierosem w dłoni.
Kolejna ławka i kolejna scena. Tym razem para przytulająca się na ławce.
Idąc dalej powinniście ustawić kolejną parę, tym razem kobieta pali, a mężczyzna zatapia swoje usta w procentowym trunku.
Po wykonaniu rekonstrukcji czas zbadać wcześniej nieruszoną fontannę. W niej możecie zwrócić uwagę na:
- pudełko po zapałkach,
- srebrny widelec,
- tkaninę.
Bar
Czas wrócić do baru, w którym zaczęła się cała misja. Tym razem musicie się dostać do środka.
Przed wejście do środka musicie się przebrać. Należy ubrać:
- strój marynarski,
- czapkę marynarską,
- długą brodę.
W takim ubraniu możecie wejść do baru i porozmawiać z barmanem. Ten powie Wam o kolejnym wypadku/morderstwie. Możecie to sprawdzić bądź odpuścić temat i udać się do pokoju. My jednak zajęliśmy się kolejną sprawą i opisaliśmy ją w akapicie poniżej.
Wypadek
Kolejna sprawa toczy się koło baru w Scaladio. Ten znajduje się zaraz obok ratusza.
Musicie się tam udać (obojętnie w jakim stroju), a zobaczycie policjanta i zwłoki. Porozmawiajcie z mężczyzną, a potem udacie się do ciała, zbadajcie je dokładnie. Powinniście przyjrzeć się:
- twarzy,
- cegle,
- rozbitej butelce,
- śladowi pośliźnięcia.
Pokój
Po rozmowie z barmanem czas udać się do pokoju jednego z marynarzy. Zaznaczyliśmy to pomieszczenie na screenie powyżej.
W pokoju znajdziecie śpiącego marynarza, który jest za bardzo zmarznięty i zmęczony, aby z Wami porozmawiać.
Następnie zbadajcie jego biurko, na nim znajdziecie sporo butelek po alkoholu.
Na lewo od biurka, na krześle, jest ostatnia wskazówka - zdjęcie. Po zbadaniu go zakończy się ten etap, a wy będziecie musieli iść dalej.
Dom towarzyski
Niedaleko na wschód od baru znajdziecie dzielnicę, w której roi się od pań lekkich obyczajów. Z pierwszą z nich możecie porozmawiać, gdy macie przypięte zadanie dotyczące listu od Elizy. Powie Wam gdzie iść dalej.
Idźcie kawałek do przodu, a znajdziecie kolejną kobietę. Z tą możecie na spokojnie porozmawiać i przedstawić jej wszystkie zdobyte już fakty. Powie Wam więcej, abyście mogli w pełni poznać sprawę.
Ostatnie co musicie zrobić na tej ulicy, to porozmawianie z główną podejrzaną. Ta ma na sobie białą sukienkę. Musicie zgadzać się z jej wersją, aż zaprosi Was do pokoju.
Zakończenie
Ostatecznie traficie do pokoju, który musicie zbadać. Zacznijcie od butelki zatrutego wina, ta leży na stole, zaraz przy drzwiach. Jon będzie sugerował Wam pozbycie się alkoholu, zanim ktoś niepowołany się tego napije.
Po zbadaniu butelki otwórzcie kolejne drzwi. Odkryjecie niewielką sypialnię, w której od razu dostrzeżecie list na komodzie po lewej stronie.
Do doniczkowego kwiatka możecie wylać wino, to uchroni niepowołanych ludzi od wypicia trucizny.
Ostatnią rzeczą, która musicie sprawdzić są listy, lezące na komodzie zaraz przy łóżku. Gdy zbadacie ten teren, kobieta pojawi się w kobieta, która zacznie z Wami normalną rozmowę.
Jej reakcję są zależne od waszych zachowań i kwestii dialogowych. Niezależnie od waszych decyzji otrzymacie monety oraz zakończycie misję.