Sherlock Holmes Chapter One: Poza kątem oka - solucja, Pozostałe sprawy Sherlock Holmes Chapter One poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do gry Sherlock Holmes Chapter One znajdziecie opis Pozostałej sprawy Poza kątem oka (Blindsided). Dzięki temu zadaniu możecie zdobyć osiągnięcia: Sąd stwierdził winę! (Guilty!), Karta członkowska (Join The Club) i Trzeźwe spojrzenie (Open Eyes).
Ostatnia aktualizacja: 7 grudnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Sherlock Holmes Chapter One znajdziecie opis sprawy Poza kątem oka (Blindsided). To zadanie będzie dostępne po wykonaniu misji głównej Muza z Zagranicy (The Muse From Abroad). Dzięki tej sprawie możecie zdobyć osiągnięcia: Sąd stwierdził winę! (Guilty!), Karta członkowska (Join The Club) i Trzeźwe spojrzenie (Open Eyes).
- Ważne informacje
- Rozpoczęcie zadania
- Ruiny
- Posterunek policji
- Kronika
- Dom ofiary
- Pokój siostry
- Pokój zmarłego
- Siostra zmarłego
- Klub
- Zakończenie
Ważne informacje
- Sposób odblokowania: ukończenie misji Muza z Zagranicy (The Muse From Abroad).
- Nagroda: 70 monet.
- Osiągnięcie do zdobycia: Sąd stwierdził winę! (Guilty!), Karta członkowska (Join The Club) i Trzeźwe spojrzenie (Open Eyes).
Rozpoczęcie zadania
Misja rozpocznie się w Cordona Chronicle w Scaladio.
Waszym zadaniem jest podsłuchanie rozmowy dwóch eleganckich mężczyzn. Prawidłowe odpowiedzi to:
- oślepiony (Blindedn),
- precyzyjne trafienia (Precise Hits),
- w starych ruinach (In Old Ruins).
Ruiny
Czas udać się do ruin. Te znajdziecie w południowo zachodniej części Grand Saray. Powinny być oznaczone na mapie, jeśli wcześniej podróżowaliście w tamtych okolicach.
Na miejscu spotkacie mężczyznę z zakładu pogrzebowego. Wypytajcie go o co tylko możecie, a następnie udajcie się na teren zbrodni.
Na miejscu od razu zobaczycie ciało, które należy zbadać. Zwróćcie uwagę na:
- zakryte oczy,
- ranę postrzałową,
- klucze,
- rewolwer.
Kolejną rzeczą do zbadania będzie punkt oznaczony 2. Tam znajdziecie:
- naboje,
- opaskę,
- ślady butów.
Numerem 3 oznaczone zostało puste pudło na broń. Obejrzyjcie jego zawartość oraz logo na wieku.
Numer 4 oznaczona została księga kluby, w której podano jego zasady.
W tym miejscu musicie jeszcze sprawdzić żółty garnitur, który leży na jednej ze skał. Weźcie go ze sobą, potrzebny jest wam w późniejszej części misji. Nigdzie indziej go nie kupicie/wypożyczycie, jeśli go nie zgarniecie przy tej okazji, trzeba będzie po niego wrócić.
Po zebraniu wszystkiego co widoczne gołym okiem, czas wejść w teczkę i zmienić zadanie. Po tym wyborze zobaczycie to co niewidoczne. Sherlock odtworzy scenę w swojej głowie i zobaczy kolejne tropy w sprawie.
Na górze, na skałach, jest plama, którą musicie zbadać. To ważne element całej układanki.
Na górze, wśród traw, znajdziecie też narzędzie zbrodni. To rewolwer, któremu musicie się przyjrzeć z kilku stron.
Po zebraniu wszystkich dowodów czas na rekonstrukcję wydarzeń. Zacznijcie od zastrzelonego mężczyzny, to bardzo łatwe. Upada zaraz przy zwłokach.
Następnie zbliżcie się do miejsca oznaczonego numerem 2. Ten mężczyzna powinien strzelać do postaci na górze, która chowa się za kamieniami.
Kolejna scena to trzech mężczyzn. Jeden z nich trzyma pudło z brońmy, a dwóch z nich wyciąga swoje rewolwery.
W kolejnej scenie mężczyzna w kapeluszu ma już swoją broń i idzie z nią ku skałom na górze.
Na samej górze powinien znaleźć się mężczyzna z kapeluszem na głowie, celujący do panów strzelających na dole.
Gdy zaakceptujecie ten wybór Sherlock uzna, że coś jednak się nie zgadza. Musicie dokonać dwóch zmian. Pierw mężczyzna z kapeluszem. Wcale nie szedł z bronią, a wypuścił pudło i zatkał uszy.
Na górze natomiast jest bliżej nieokreślona postać, która wystrzeliła do mężczyzny.
Po zbadaniu wszystkich dowodów, udajcie się do mężczyzny z zakładu pogrzebowego i wypytajcie go o wszystko. Pamiętajcie, aby nie wspominać mu o klubie pojedynków.
Posterunek policji
Po zbadaniu miejsca zbrodni udajcie się na posterunek policji. W archiwum musicie znaleźć nowe informacje o sprawie. Właściwymi opcjami będą:
- Przestępstwa (Crimes) - przemoc (Violent crimes);
- Tematy (Subjects) - ofiary (Victims);
- Dzielnice (Districts) - Scaladio.
Kronika
Po zyskaniu informacji z archiwum policyjnego czas udać się do Cordona Chronicle. Właściwymi opcjami będą:
- Okres (Period) - ostatni (Recent);
- Sekcja (Section) - strona tytułowa (Front page);
- Dzielnice (Districts) - Old City.
Dom ofiary
Przed wejściem do domu ofiary ubierzcie strój policjanta. Powinien być w waszym ekwipunku. Jeśli jakimś cudem wam umknął w trakcie fabuły, możecie zakupić/wypożyczyć go u handlarzy odzieżą.
Rezydencja Von Stamb znajduje się w południowej części Scaladio. Traficie tam idąc na południe od Cordona Chronicle.
Na miejscu poznacie siostrę zmarłego, którą musicie przesłuchać. Zaczniecie od przyjrzenia się kobiecie. Zwróćcie uwagę na:
- plamę na ubraniu,
- bladość skóry,
- czarną wstążkę na piersi,
- ślady na nadgarstkach,
- ślad krwi na ręce,
- siniaki na nadgarstkach,
- krew na materiale.
Prawidłową odpowiedzią będzie Ofiara pobicia (Victim of beatings). To przyda się, gdy będziecie kończyć misję, a będziecie chcieli zdobyć osiągnięcie Trzeźwe spojrzenie (Open Eyes).
Po rozmowie z kobietą rozejrzyjcie się po domu. Możecie sprawdzić fortepian i obrazy, które na nim stoją.
Koło schodów jest miejsce z wazami. Jon będzie do nich strzelał z palców. Wy wyjmijcie broń i zestrzelcie wszystkie. To jedna z wymaganych czynności, które umożliwią Wam zdobycie osiągnięcia Karta członkowska (Join The Club).
Pokój siostry
Zacznijcie od pokoju kobiety, z którą przed chwilą rozmawialiście. Na jej drzwiach jest gołąb, bez problemu tam traficie.
Waszą uwagę na starcie zwrócić może obraz postawiony na sztaludze. Zbadajcie:
- łuski po nabojach,
- nieskończony obraz,
- paletę z farbami.
Następnie przyjrzyjcie się wszystkich pozostałym obrazom postawionym na oknach w tym pokoju.
Kolejną rzeczą powinien być obraz leżący na taboretach przed łóżkiem. Sherlock oceni dzięki niemu zdolności strzeleckie kobiety.
Ostatnią rzeczą jest zbadanie toaletki, która znajduje się po lewej stronie łóżka. Po sprawdzeniu całości, czas iść do kolejnego pokoju.
Pokój zmarłego
Pokój mężczyzny znajduje się dokładnie naprzeciwko pomieszczenia, w którym byliście. Na drzwiach jest koń, który stoi na tylnych nogach.
Zacznijcie od biurka, na nim jest kilka rzeczy do sprawdzenia:
- zmięty papier,
- portret mężczyzny,
- zdjęcie mężczyzn w żółtych garniturach,
- otwarty list,
- pęk listów.
Kolejną rzeczą może być kolekcja broni mężczyzny. Jedno pudło jest puste, je należy sprawdzić.
Następnie przyjrzyjcie się komodzie przy łóżku. Leży na niej sporo dokumentów oraz książka.
Ostatnią rzeczą będzie sprawdzenie pudła po drugiej stronie łóżka. To już wszystkie wskazówki w tym pomieszczeniu.
Po zebraniu wszystkiego, musicie przeprowadzić analizę chemiczną substancji. Połączenie jest zależne od waszego poziomu trudności. Jedno z możliwych pokazaliśmy na screenie powyżej.
Siostra zmarłego
Po zdobyciu wszystkich dowodów i zbadaniu substancji, udajcie się na dół i ponownie porozmawiajcie z siostrą zmarłego. Przedstawcie jej wszystkie informacje, które już macie.
Klub
Czas na ubranie żółtego garnituru, który zdobyliście na miejscu zbrodni. W nim możecie wejść do klubu, do którego należał zmarły. Ten budynek znajdziecie w Grand Saray.
Już w holu musicie zbadać kilka rzeczy, np. księgę gości i kolekcje broni, która zamknięta jest w szklanych gablotach.
Po przejrzeniu rzeczy czas zejść na dół, do piwnicy. Tam czeka Was walka z przeciwnikami. Nie zabijajcie ich. Jeśli:
- Nie mówiliście nikomu o klubie;
- Zestrzeliliście wazy w domu zmarłego;
- Nie zabiliście członków klubu;
Otrzymacie osiągnięcie Karta członkowska (Join The Club).
W piwnicy musicie zbadać półkę z prochem strzelniczym, łuskami i książką z zasadami, a zaraz obok zobaczycie mapę, którą warto sprawdzić.
Ważnym elementem jest też stół przy czarnych sofach. Na nim znajdziecie:
- butelkę,
- szkła do alkoholu,
- telegramu,
- potłuczone szkło.
Ostatecznie zbliżcie się do miejsca, w którym stoją podobizny ludzi służące do ćwiczeń. Na ścianie zobaczycie lampę, którą możecie poruszyć. To otworzy tajne przejście.
W zamkniętym pokoju zobaczycie mężczyznę, który nie będzie do Was przyjaźnie nastawiony. Jeśli aresztowaliście jego kolegów, wybaczy Wam wtargnięcie. Jeśli ich zabiliście, będzie bardzo nieufny. To nie zmienia faktu, że powie Wam, co tylko będziecie chcieli.
Po krótkiej rozmowie musicie przyjrzeć się mężczyźnie. Zbadajcie:
- oczy,
- przypinkę na piersi,
- plamę na ramieniu,
- pierścień na palcu,
- brud na spodniach.
Prawidłowa ocenia postaci to "Wartościowy świadek" (Valuable witness). Po tej ocenie wypytajcie mężczyznę o wszystko co możecie.
W jego gabinecie, aż roi się od rzeczy jakie możecie sprawdzić. Zacznijcie jednak od fortepianu, na którym znajdziecie posąg oraz zdjęcie. Zaraz obok stoi stolik, a na nim leży gazeta.
Pozostałe rzeczy znajdują się na szafce, na ścianach oraz na sejfie. Macie swobodę działania, nikt wam nie przeszkadza. Gdy sprawdzicie wszystko, na nowo udajcie się do mężczyzny i wypytajcie go o nowe dowody w sprawie.
Zakończenie
Po zebraniu wszystkich dowodów i informacji, czas wydać wyrok. Przebierzcie się w strój policjanta i udajcie się do siostry zmarłego. Jedyną dobrą opcją jest oskarżenie kobiety.
Po wszystkim możecie wydać wyrok, a raczej udowodnić dlaczego oskarżacie kobietę. Musicie zwrócić uwagę na prawidłową kolejność swoich wyborów. Jedyna właściwa opcja to:
- Rewolwer LeMat (LeMat Revolver);
- Pojedynek w ruinach (Duel in the Ruins);
- List do pana Boddingtona (Letter to Mr. Boddington).
Po wszystkim możecie aresztować biedną kobietę. Lepszą opcją jednak jest puszczenie jej wolno, dzięki temu otrzymacie osiągnięcie Trzeźwe spojrzenie (Open Eyes). To zakończy misję.