Sherlock Holmes Chapter One: Miłość, śmierć, i Cordona - solucja, opis przejścia Sherlock Holmes Chapter One poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do gry Sherlock Holmes Chapter One znajdziecie opis sprawy Mycrofta: Miłość, śmierć, i Cordona (Love, Death, and Cordona). W trakcie tego zadania możecie zdobyć osiągnięcie Nie mów mi jak mam żyć! (Not His Toy) i Sąd stwierdził winę! (Guilty!).
Ostatnia aktualizacja: 2 grudnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Sherlock Holmes Chapter One znajdziecie opis sprawy Miłość, śmierć, i Cordona (Love, Death, and Cordona). To zadanie będzie dostępne po wykonaniu misji głównej Muza z Zagranicy (The Muse From Abroad) oraz pobocznej Zaginiony sklepikarz (The Missing Shopkeeper). W trakcie tej sprawy możecie zdobyć osiągnięcie Nie mów mi jak mam żyć! (Not His Toy) i Sąd stwierdził winę! (Guilty!).
- Ważne informacje
- Rozpoczęcie zadania
- Kawiarnia
- Most
- Wieża
- Rekonstrukcja
- Lina
- Pal z nożami
- Baraki
- Pokój 4
- Podsłuchiwanie
- Rynek
- Dom Orła
- Zabójca
Ważne informacje
Sposób odblokowania: ukończenie misji Muza z Zagranicy (The Muse From Abroad) oraz sprawy Mycrofta Zaginiony sklepikarz (The Missing Shopkeeper).
Nagroda: 70 monet bądź osiągnięcie.
Osiągnięcie do zdobycia: Nie mów mi jak mam żyć! (Not His Toy) i Sąd stwierdził winę! (Guilty!).
Rozpoczęcie zadania
To zadanie otrzymacie od pracownika Mycrofta. Pojawi się on pod rodzinnym domem Sherlocka, gdy zakończycie misję Muza z Zagranicy (The Muse From Abroad).
Mężczyzna da Wam zadanie. Możecie od razu się zgodzić, dzięki czemu rozpoczniecie nową misję. Jeśli jednak się nie zgodzicie, otrzymacie osiągnięcie Nie teraz (Not Now). Nie będzie to miało żadnych konsekwencji, ponieważ możecie od razu ponownie nim porozmawiać i nadal wziąć sprawę.
Kawiarnia
Po rozmowie z wysłannikiem udacie się z Jonem do kawiarni. Oznaczyliśmy ją na screenie powyżej, znajduje się w północno wschodniej części Scaladio.
Po chwili rozmowy Jon zobaczy mężczyznę wydającego z okna. Tyle byłoby z waszej chwili relaksu, czas wrócić do pracy.
Most
Po wyjściu z kawiarni udajcie się na most, aby zbadać zwłoki. Warto przyjrzeć się następującym elementom:
- twarzy,
- szyi,
- ranom na brzuchu,
- braku noża przy pasku,
- nodze,
- kluczą.
Następnym krokiem jest rozmowa z mężczyzną, który pilnuje drzwi. Wypytajcie go o wszystko co wie, a bez problemu dostaniecie się do środka.
Po zbadaniu zwłok i rozmowie, możecie skorzystać z drzwi, na których szyld informuje o zakazie wejścia. Nie przejmujcie się tym, nikt nie zwróci Wam uwagi.
Wieża
Po dotarciu do wieży czas się rozejrzeć. Zacznijcie od połamanego stołu, który rzuci wam się w oczy, gdy tylko wejdziecie do pomieszczenia.
Następnie spójrzcie w prawo. Tam jest sporej wielkości kufer, który należy sprawdzić. Sherlocka zainteresuje zapach oraz ślady na bokach drewnianej konstrukcji.
Kolejnym zadaniem będzie spojrzenie na podłogę. Tam znajdziecie:
- listy,
- pieniądze.
Następnie udajcie się do okna, przez które wypadł nieszczęśnik. Pod nim leży nóż, którego brakowało przy ciele. Jest cały zakrwawiony.
Po sprawdzeniu noża, zerknijcie na parapet, tam również znajdziecie ślady krwi.
Rekonstrukcja
Po zebraniu wszystkich dowodów, możecie przeprowadzić rekonstrukcję zdarzeń. Zacznijcie od miejsca przy skrzyni. Nieznany osobnik wyszedł niej i zaatakował mężczyznę od tyłu.
Kolejna scena toczy się przy połamanym stole. Strażnik wyciągnął nóż i zaczął się bronić, w tym celu popchnął nieznanego sprawcę na deski.
Ostatni element to walka przy oknie. Zwróćcie uwagę na postury postaci. Zabity mężczyzna musi siedzieć na parapecie, zgięty i trzymać się za brzuch.
Lina
Po wykonaniu rekonstrukcji musicie zaznaczyć nowe zadanie (pokazane na screenie powyżej), a następnie zbadać linę, którą można zjechać. Mimo tego, że Jon będzie chciał to zrobić, musicie spokojnie wyjść z wieży i udać się do miejsca, w którym kończy się lina.
Pal z nożami
Lina kończy się koło pala z nożami. To rzeźba, więc lepiej będzie jeśli jej nie zniszczycie. Musicie ją jednak dotknąć, ponieważ w niej znajduje się nóż, którym zabili mężczyznę. Pamiętajcie jednak, że gdy wyciągniecie nóż, okoliczni turyści/mieszkańcy zaczną na was krzyczeć.
Wyciągnijcie aparat i zróbcie zdjęcie, aby dowód trafił do waszej teczki. Zdjęcie zrobicie klawiszem E, w przypadku PC. W przypadku pozostałych platform będzie to LT, dla konsoli XBOX i L2, dla PS. Dokładne sterowanie znajdziecie na oddzielnej stronie poradnika.
Baraki
Czas przebrać się w strój pasujący do marynarzy i pracowników na morzu. Jedyną dobrą opcją będzie
mundur morski. Ubranie możecie kupić albo wypożyczyć u jednego z handlarzy.
Barki znajdują się w okolicy, zaraz przy brzegu rzeki. Wystarczy do nich wejść korzystając z pojedynczych, szarych drzwi.
Wewnątrz porozmawiajcie z mężczyznami, Ci grają w karty. Podadzą Wam informacje o zmarłym.
Po zdobyciu wszystkich informacji czas udać się do pokoju z numerem 4. Należał on do zmarłego mężczyzny. Musicie przejrzeć jego rzeczy i dowiedzieć się o nim jak najwięcej.
Pokój 4
Gdy wejdziecie do pokoju zmarłego, od razu rzuci wam się w oczy pierwszy ślad. To rysy na podłodze, które powstały od przesuwania szafki.
Następnie sprawdźcie listy i zdjęcie, które leży na stoliku, po lewej stronie pokoju.
Po sprawdzeniu pozostałych elementów, czas na przesunięcie szafki. To odsłoni dziurę w ścianie, w której chowają się kolejne prywatne rzeczy mężczyzny. Zbadajcie zawartość skrytki, aby przeprowadzić analizę chemiczną.
Musicie przeprowadzić analizę chemiczną zdobytej substancji. Połączenie jest zależne od waszego poziomu trudności. Jedno z możliwych pokazaliśmy na screenie powyżej.
Podsłuchiwanie
Po zdobyciu wszystkich informacji z pokoju mężczyzny, czas udać się na dół baraków. Tam zobaczycie dwóch mężczyzn, których możecie podsłuchać. Prawidłowe odpowiedzi to:
- Chęć zemsty (Take revenge);
- Przemówienie generała (General will speak);
- Nieposłuszeństwo (Disobedience).
Rynek
Kolejne miejsce jakie musicie odwiedzić to rynek główny w Old City. Przed udaniem się tam ubierzcie zwykły fartuch robotniczy, aby nie rzucać się w oczy swoim eleganckim strojem.
Musicie wypytać mężczyznę, który sprzedaje warzywa, między innymi arbuzy (te rzucają się w oczy). Bez problemu da wam wskazówkę, której potrzebujecie.
Dom Orła
Przed wejściem do Domu Orła musicie odpowiednio się przebrać. Strój ten możecie kupić bądź wypożyczyć u handlarza, jakiegokolwiek na wyspie, ale bez problemu znajdziecie takiego na głównym rynku. Na sobie powinniście mieć kobiety strój otomanki, nakrycie głowy otomanki i chustę na twarzy.
Dom Orła znajduje się w zachodniej części Old City, w okolicy głównego rynku. Bez problemu tam traficie. Pamiętajcie, że nie wpuszczą Was, jeśli nie macie na sobie odpowiedniego stroju.
Na miejscu musicie oznaczyć właściwe zadanie, a następnie zbadać poszlaki. Ślady krwi znajdziecie przy głównym wejściu, w lewym rogu przy ścianie.
Ślady doprowadzą Was do pomieszczenia, w którym leżą zakrwawione rzeczy. Sprawdzenie ich prawie kończy misję. W tym momencie musicie zdecydować co chcecie zrobić:
- Otrzymać nagrodę - 70 monet;
- Zdobyć osiągnięcie - Nie mów mi jak mam żyć! (Not His Toy).
Jeśli chcecie zdobyć pieniądze, udajcie się do wysłannika Mycrofta i powiedzcie mu kto jest zabójcą. Jeśli chcecie zdobyć osiągnięcie, czytajcie dalej.
Zabójca
Zabójca jest w tym samy miejscu co wy. Stoi przy doniczce, zakrywa dłonią twarz.
Zbliżcie się do mężczyzny i zbadajcie następujące elementy:
- twarz,
- ślad na szyi,
- brak ostrza,
- ślady na dłoni,
- krwawy ślad na żebrze.
Po wszystkim możecie wydać wyrok, a raczej udowodnić dlaczego oskarżacie mężczyznę. Musicie zwrócić uwagę na prawidłową kolejność swoich wyborów. Jedyna właściwa opcja to:
- Profil ofiary (Victim Profile);
- Nieudane spotkanie (Meeting Gone Wrong);
- List Jailana (Jailan's Letter).
Niezależnie czy odpowiecie prawidłowo czy nie, pojawią się przeciwnicy, których musicie wyeliminować.
Po wszystkim aresztujecie mężczyznę. Misję zakończy rozmowa z wysłannikiem Mycrofta, który czeka na komisariacie. Jeśli samodzielnie działaliście, nie otrzymacie pieniędzy w nagrodę.