Sherlock Holmes Chapter One: Duchy przeszłości, sprawa morderstwa - solucja Sherlock Holmes Chapter One poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do gry Sherlock Holmes Chapter One znajdziecie opis zadania Duchy przeszłości (Ghosts of the Past). Zajęliśmy się opisem elementów, które trzeba wykonać w celu odnalezienia mordercy. Wykonanie tego zadania zapewni Wam osiągnięcie Nieoszlifowany diament (Diamond in the Rough).
Ostatnia aktualizacja: 29 listopada 2021
Na tej stronie poradnika do gry Sherlock Holmes Chapter One znajdziecie opis zadania Duchy przeszłości (Ghosts of the Past). Opisaliśmy elementy, które musicie zrobić, aby odnaleźć mordercę. Podamy również prawidłową odpowiedź oraz konsekwencje waszych decyzji. Wykonanie tego zadania zapewni Wam osiągnięcie Nieoszlifowany diament (Diamond in the Rough).
- Sprawdzenie ciała
- Sprawdzenie toaletki
- Rozmowa z Lordem
- Biurko i stolik
- Drzwi
- Pokój medium
- Badanie substancji
- Rozmowa z medium
- Dedukcja
- Morderca - decyzja i konsekwencje
Sprawdzenie ciała
Po rozmowie z Lordem możecie sprawdzić ciało kobiety. Musicie zbadać:
- ślad na szyi po uduszeniu;
- diament;
- rzeczy z torebki.
Sprawdzenie toaletki
Następnie należy sprawdzić toaletkę stojącą w kącie pokoju. Należy zbadać 5 elementów:
- kosmetyczkę;
- deskę, która zakrywa podwójne dno kufra;
- pierścionek z symbolem motyla;
- funty;
- pierścionek z ukrytym grawerem.
Rozmowa z Lordem
Po zebraniu wszystkich dowodów warto wrócić do mężczyzny, który stoi przy drzwiach. W trakcie rozmowy musicie wspomnieć o pierścionku (Ring with moth design) i o drugim dnie kufra (Hidden Jewels).
Biurko i stolik
Zaraz przy drzwiach wejściowych jest ogromne biurko. Na nim leży kilka listów, między innymi zawiadomienie z komisariatu. Możecie je na spokojnie przejrzeć, nikt nie zwróci wam uwagi.
To samo z niewielkim stolikiem przy kanapie, na nim leżą dokumenty, które możecie bez żadnego problemu przejrzeć.
Drzwi
Zaraz przy toaletce znajdują się drzwi. Prowadzą one do kolejnego pokoju - w tym przypadku do pomieszczenia, w którym jest Luka. Sprawdźcie je, aby dowiedzieć się, że mają bardzo słaby zamek.
Pokój medium
Po zbadaniu ciała oraz pokoju musicie udać się do Luki. Warto zacząć od zejścia do recepcji, aby zyskać klucz. Wydadzą go wam bez żadnego problemu.
Co ważne, Luka nie zwróci uwagi na waszą obecność. Możecie pierw zająć się eksploracją pomieszczenia, a na końcu z nim porozmawiać.
Na biurku należy zbadać:
- narzędzia do rzeźbienia;
- list;
- "ektoplazmę".
Badanie substancji
Aby sprawdzić substancję, z której stworzona jest "ektoplazma" musicie wykonać badanie. Aby się udało musicie wyjąc z "Available Reagents" dwa odczynniki:
- czerwony;
- zielony.
Połóżcie je po lewej stronie, w specjalnie przygotowanym do tego miejscu. Następnie wyjmujcie jeden "chemical operations" i połączcie z nim odczynniki. To bardzo ważne, musicie chwycić za jeden z dany element i trzymając prawy klawisz myszy, przeciągnąć do kolejnego punktu. Następnie "Chemical Operations" połączcie z nieznaną substancją. To da wam ostateczny wynik.
Rozmowa z medium
W trakcie rozmowy z Lukiem musicie mu się przyjrzeć. Warto zwrócić uwagę na kilka elementów:
- przebawienie na szyi;
- opuchnięty nos;
- wydłużone palce;
- koszula/postura ciała;
- ślady podrapania na dłoni.
W trakcie rozmowy musicie wspomnieć o pierścionku (Ring with moth design) i o wynikach badania ektoplazmy (Ectoplasm sample).
Aby poprawnie rozwiązać zagadkę po obserwacji medium należy wybrać pierwszą opcję, informująca o tym, że Luka był wcześniej przestępcą (oznaczone na screenie powyżej).
Dedukcja
Po zdobyciu wszystkich wskazówek musicie połączyć informacje o przypince ze znakiem motyla:
- Pierścień z motywem ćmy (The moth ring);
- Przypinka z motywem ćmy (The moth pin).
Informacje o tym, że Luka i Lord mieli pokoje obok siebie, a zamek był bardzo słaby i łatwy do otworzenia:
- Luka i Lord Craven byli sąsiadami (Luka and Lord Craven were neighbours);
- Zamek można łatwo otworzyć (The lock can be easily picked).
Wskazówki dotyczące uderzenie medium i odszkodowania:
- Lord Craven uderzył medium (Lord Craven punched the medium);
- Rekompensata za maltretowanie (Compensation for abuse).
Informacje odnośnie oskarżonych o kradzież i to, że to Emma okradała Lorda:
- Złodziej wrobił służących (The thief framed the servants);
- Emma okradła Lorda Cravena (Emma was stealing form Lord Craven).
Wskazówki dotyczące diamentów koło Emmy i złodzieja podczas seansu:
- Diament leżał obok Emmy (The diamond was beside Emma);
- Kradzież podczas seansu (Seance theft).
Po przyjrzeniu się sprawie i medium możecie dojść do kolejnych wniosków. Należy połączyć uduszenie Emmy i świeże ślady na skórze Luki:
- Emma została uduszona (Emma was strangled);
- Świeże rany (Fresh scratches).
Morderca - decyzja i konsekwencje
W ten sposób już możecie oskarżyć Luka Ghalichi. Macie wybór pomiędzy aresztowaniem mężczyzny oraz pomocy mu w ucieczce.
Wasza decyzja zakończy ten etap rozgrywki. Jeśli macie ochotę dalej eksplorować hotel musicie zrobić to przed wskazaniem mordercy.
Niezależnie od decyzji jaką podejmiecie, otrzymacie osiągnięcie Nieoszlifowany diament (Diamond in the Rough).
Konsekwencje:
W późniejszych etapach rozgrywki możecie czytać gazetę. Kupicie ją w kioskach, których jest kilka w całym mieście. Z niej dowiecie się, że Luka siedzi w więzieniu (jeśli go zaaresztujecie) albo, że uciekł w nieznane miejsce i jest poszukiwany przez policje.