Sherlock Holmes Chapter One: Porady na start Sherlock Holmes Chapter One poradnik, solucja
Na tej stronie znajdziecie kilka cenny porad, które ułatwią Wam grę. Dowiecie się, jak korzystać z rozwiązywać zagadki oraz co robić, aby wszystko szło po waszej myśli.
Ostatnia aktualizacja: 8 grudnia 2021
Na tej stronie poradnika znajdziecie listę porad na start do gry Sherlock Holmes Chapter One. Zwróciliśmy uwagę na kilka elementów, o których można zapomnieć, zatracając się w fabule.
- Dziennik
- Zaznaczanie questów
- Mapa świata
- Dialogi
- Pinezki
- Tryb koncentracji
- Watson
- Przebrania
- Relacja z Johnem
- Ogłuszanie
- Bieganie
Dziennik
W grze znajduje się dziennik zadań, w którym znajdują się nie tylko cele misji, ale również wszelkie wskazówki, które zdobyliście. W ten sposób możecie stale sprawdzać co już odkryliście oraz co jeszcze musicie zdobyć. Dzięki temu łatwo uporządkować sobie wszystkie zdobyte informacje.
Zaznaczanie questów
Niektóre misje musicie pierw zaznaczyć w dzienniku, aby można było je odnaleźć na mapie. Dotyczy to głównie zadań, w których musicie z kimś porozmawiać, np. ze służbą, która normalnie jest niedostępna. Dzięki temu ułatwicie sobie zadanie, odkryjecie więcej wskazówek oraz uporządkujecie wszelkie informacje.
Mapa świata
Pamiętajcie, że Sherlock Holmes Chapter One to gra z otwartym światem. Niektóre informacje możecie zdobyć w innym miejscu, niż wstępnie wam się wydaje. Na mapie znajdują się informacje dotyczące postaci i lokacji. W ten sposób łatwo odnaleźć potrzebną osobą czy ważne informacje. Aby wykonać część zadań, np. sprawy policyjne, należy wybrać się na miejsce zdarzenia. Gra nie oznacza tego na mapie, a podaje wam jedynie ulice, które musicie odnaleźć.
Dodatkowo w grze znajduje się system szybkiej podróży, który może znacznie ułatwić podróże po mapie.
Dialogi
Jednym z ważniejszych aspektów w grze są dialogi. Warto wsłuchiwać się w rozmowy różnych postaci, ale nie tylko te toczące się z samym Sherlockiem. Możecie podsłuchiwać innych, co niejednokrotnie doprowadzi was do rozwiązania danej zagadki.
Pinezki
Niektóre zadania wymagają odnalezienia tylko jednej, konkretnej wskazówki. Jeśli ta znajduje się w innym pomieszczeniu, będziecie musieli się przejść, aby jej poszukać. W takim momentach gra ułatwia zadanie. Jeśli zmusza Was do przejrzenia, np. całego budynku, w konkretnym pomieszczeniu, pojawi się pinezka - z boku ekranu. To oznacza, że gdzieś w tym miejscu znajduje się potrzebna wam wskazówka.
Tryb koncentracji
Ważnym elementem dostępnym w grze jest tryb koncentracji. Dzięki niemu możecie zbierać informacje o postaciach i przedmiotach. Wystarczy, że skupicie swój wzrok na danym elemencie, a dowiecie się wszystkiego, co Sherlockowi pojawi się w głowie. W ten sposób możecie poznać czyjeś pochodzenie, historię danego elementu bądź wskazówkę dotyczącą zbrodni.
Watson
Wasz wierny towarzysz zawsze będzie obok. Ma on swoje zdanie, którego nie boi się wyrażać. Będzie was upominać, ale i dawać wiele cennych wskazówek. Warto go słuchać oraz zwracać uwagę na jego przemyślenia.
Przebrania
W grze występuje specjalna sekcja "garderoba". W niej możecie zmieniać swoje stroje, aby rozwiązywać zagadki, dostawać się w konkretne miejsca czy tez rozmawiać z danymi ludźmi.
Stój Sherlocka wpływa na jego relację z różnymi klasami społecznymi. Wystarczy zerknąć na rozpiskę po prawej stronie (zaznaczona na screenie powyżej), w ten sposób dowiecie się, do której klasy społecznej najbardziej pasujecie w danym ubraniu.
Ubrań nie musicie kupować. Niektóre da się wypożyczyć u sprzedawców (są zaznaczeni na mapie świata).
Relacja z Johnem
John stale jest przy Sherlocku i nie opuszcza go na krok. Różnymi decyzjami wpływacie na relację z nim. To bardzo ważny element fabuły, który wpływa na zakończenia. Opisaliśmy to dokładnie na oddzielnej stronie poradnika - John - czy relacja z nim wpływa na zakończenie.
Ogłuszanie
Sherlock dostanie broń, gdy przejdzie szkolenie na komisariacie policji (opisaliśmy je na osobnej stronie). Nie musi ona służyć do zabijania, a do ogłuszania przeciwników. Starajcie się nie strzelać im prosto w głowy, zirytujecie tym i Johna, i Sherlocka, który nie będzie zadowolony ze swoich poczynań.
Bieganie
W grze nie ma systemu zmęczenia, dzięki czemu możecie biegać po całym mieście, bez ani chwili na oddech. To świetne, gdy chcecie odkryć mapę albo nie odblokowaliście jeszcze punktów szybkiej podróży.